لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۵:۴۳

ملوانان بریتانیایی داستان و هدایای خود را می فروشند


تفنگداران بريتانيايی می توانند روايات دستگيری و حبس خود در ايران را به بالاترين قيمت در اختيار مطبوعات و يا ديگر رسانه ها قرار دهند.
تفنگداران بريتانيايی می توانند روايات دستگيری و حبس خود در ايران را به بالاترين قيمت در اختيار مطبوعات و يا ديگر رسانه ها قرار دهند.

وزارت دفاع بريتانيا، به رغم نارضایتی بسیاری در این کشور، به ۱۵ ملوان و تفنگدار بريتانيايی اجازه داد تا روايات خود از ۱۳ روز حبس در ايران را به رسانه های اين کشور بفروشند.


وزارت دفاع بريتانيا اعلام کرد که به دليل شرايط استثنايی اين واقعه چنين اجازه ای را داده است.


اين ۱۵ ملوان و تفنگدار بريتانيايی می توانند روايات دستگيری و حبس خود در ايران را به بالاترين قيمت در اختيار مطبوعات و يا ديگر رسانه ها قرار دهند.


به نوشته ساندی تلگراف، في ترنی، ملوان زن بريتانيايی که بارها در تلويزيون ايران ظاهر شد و به چهره اصلی اين واقعه مبدل شد، قراردادی با ارزش بيش از يکصد هزار پوند با «ای تی وی» بسته است.



ملوانان هدايايی را که از دولت ايران دريافت کردند به روی سايت ای بی ebay به فروش خواهند رساند.

فليکس کارمان يکی ديگر از ۱۵ نظامی بريتانيايی گفته است که هدف وی بازگو کردن داستان است و علاقه ای به پول در آوردن از اين داستان ندارد.


به نوشته گاردين، يکی از ملوانان خواستار دريافت هفتاد هزار پوند برای فروش روايتش شده است. به گزارش همين روزنامه، ملوانان هدايايی را که از دولت ايران دريافت کردند در روی سايت ebay به فروش خواهند رساند.


در واکنش به این اخبار، مايک آستون که فرزند خودش را در عراق از دست داده است گفت «من واقعا فکر می کنم اين- فروختن داستان ملوانان- کار شرم آوری است.»


رز جنتل که فرزند نوزده ساله اش در عراق کشته شده به ساندی تايمز گفت که هيچ کدام از والدينی که عزيزان خود را در عراق از دست دادند داستان خود را نفروختند.


برخی از رهبران احزاب محافظه کار وليبرال مخالفت خود را با اين تصميم دولت اعلام کردند و گفتند اميدوارند نظر مردم نسبت به نظاميان اين کشور تغيير نکند.


XS
SM
MD
LG