لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۰:۵۸

حمله دوباره امام جمعه تهران به احمدی‌نژاد در جمع حامیان آیت‌الله خامنه‌ای


کاظم صديقی، امام جمعه موقت تهران
کاظم صديقی، امام جمعه موقت تهران
کاظم صديقی، امام جمعه موقت تهران، روز شنبه خطاب به محمود احمدی‌نژاد، رئيس جمهوری اسلامی ايران، از وی خواست ولايتمداری خود را در عمل نشان دهد و گفت: «آقای رئيس جمهور شما گفتيد که می‌خواهيد در تبعيت از ولی فقيه، پوزه دشمنان را به خاک بماليد، اما برای ما حرف، ملاک نيست و ما منتظر عمل هستيم.»

امام جمعه موقت تهران همچنین گفت : آیت‌الله محمد تقی بهجت گفته است که رهبر جمهوری اسلامی «جامع‌الشرایط» است و اگر (درباره محمود احمدی‌نژاد) به نظری رسیده باید در اعلام آن مضایقه نکند. آیت الله صدیقی افزود: «آیت‌الله بهجت به مقام معظم رهبری فرموده بودند، من زیاد خدمت امام زمان رسیده‌ام و تضمین می‌کنم که شما نظرتان را بدون ترس اعلام کنید که اولیاء خدا از شما حمایت می‌کنند.»

وی اين سخنان را در مراسمی در ميدان منيريه تهران عنوان کرد که برای عزاداری به مناسبت درگذشت دختر پيامبر اسلام برگزار شده بود.

اين مراسم در شرايطی برگزار شد که پيشتر، طرفداران محمود احمدی نژاد، رئيس جمهوری اسلامی ايران، اعلام کرده بودند که مراسم عزاداری دختر پيامبر اسلام را در اين محل برگزار خواهند کرد. اما گروهی که خود را «حزب‌الله» نامید، هشدار داد که به «جريان انحرافی» اجازه نخواهد داد تا اين مراسم را برگزار کند.

کاظم صدیقی در سخنرانی خود، يکی از پيام های شرکت کنندگان در اين مراسم را آن دانست که به گفته او، «امروز فرزند حضرت زهرا را تنها نخواهند گذاشت.»

وی همچنین گفت: «بی‌بی‌‌سی روسیاه و شناخته شده برای ملت، اعلام کرده است که امروز در میدان منیریه برخی‌ علیه ولایت عزاداری خواهند کرد، در حالی که این عزاداران فداییان رهبر معظم انقلاب و رهروان ولایت هستند.»

کاظم صدیقی روز گذشته نیز در خطبه‌های نماز جمعه تهران با اشاره به اختلاف محمود احمدی‌نژاد و آیت‌ا‌لله علی خامنه‌ای گفته بود: «یکی از وزرای کابینه به من گفت ما معتقدیم اگر حضرت آقا همسر آقای رئیس جمهور را طلاق بدهد، همسر رئیس جمهور برایش حرام می‌‌شود و رئیس جمهور نمی‌تواند به او دست بزند.»

سراج الدین میر دامادی، روزنامه نگار در پاریس، با اشاره به مراسم روز شنبه در تهران و اینکه مرحله جدیدی از انتقادها از محمود احمدی نژاد آغاز شده است، به رادیو فردا می‌گوید: «شاهد شروع فاز خیابانی و لشکرکشی توده‌های وابسته به حاکمیت برای مجبور کردن آقای احمدی‌نژاد به تبعیت و فرمانبرداری از آقای خامنه ای هستیم.»

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اين‌که زير نظر گرفتن رئيس‌جمهور از طرف رهبر جمهوری اسلامی به منزله همان برج مراقبت است، افزود که آيت الله خامنه‌ای در برج مراقبت نشسته است و هر حرکتی که برخلاف صلاح جامعه باشد را کنترل می‌کند.

او همچنين گفت: «نمی‌شود در جنگ، دو فرمانده وجود داشته باشد. جنگ بايد يک فرمانده داشته باشد و همه سرباز‌ها بايد از آن فرمانده تبعيت کنند. نمی‌شود فرمانده حکم کند، سرباز بگويد بايد فکر کنم تا ببينم چه چيز مصلحت است.»

سراج الدين مير دامادی به اين پرسش که با توجه به اينگونه سخنان و حملات، محمود احمدی‌نژاد چه کاری می‌تواند انجام دهد، پاسخ می‌دهد: «آقای احمدی‌نژاد جز یک سری وبلاگ و سایت‌هایی که با تزریق پول از سوی آقای مشایی تاسیس شده‌اند، اهرم فشاری در برابر رهبر ندارد.»

او با اشاره به اینکه در حال حاضر تمام تریبون‌ها، مانند نمازهای جمعه، و رسانه‌های رسمی به مخالفان احمدی‌نژاد پیوسته‌اند، می‌افزاید: «واژگان مخالفان او روز به روز تندتر می‌شود و اگر او تا روزهای آتی سر فرود نیاورد، وارد قمار خطرناکی شده است که از قبل در آن بازنده است.»

به گزارش خبرگزاری فارس، در اين مراسم شماری از مداحان با تاکيد بر آمادگی برای مقابله با آنچه «فتنه جديد» توصيف کردند، نسبت به تکاپوی آنچه « جريان انحرافی » نامیدند و به سرکردگان آن، هشدار دادند.

شرکت‌کنندگان در اين مراسم شعارهايی مانند «مرگ بر ضد ولايت فقيه»، «ما اهل کوفه نيستيم علی تنها بماند» و «بر دشمن سيدعلی لعنت» حمايت خود را از آيت الله خامنه‌ای ابراز داشتند.

خبرگزاری فارس همچنين بدون اشاره به نام اسفنديار رحيم مشايی، رئيس دفتر محمود احمدی نژاد، گزارش داد که شعار عليه چهره جنجالی دولت در ميدان منيريه تهران مورد استقبال تمامی مداحان و عزاداران قرار گرفت و آنها با فرياد بيش باد به اين شعار پاسخ دادند.

در تهران، مراسم مشابهی نيز روز شنبه در ميدان هفت تير برگزار شد و يکی از مداحان دعا کرد که رئيس‌جمهور از «جميع بلايا و فتنه‌هايی که به دورش حلقه زده‌اند» حفظ شود.

در هفته‌های اخیر، هواداران آیت الله خامنه‌ای به محمود احمدی‌نژاد و تیم او نسبت به تکرار تجربه برکناری ابوالحسن بنی صدر، نخستین رئیس جمهوری اسلامی ایران، که توسط مجلس آن دوره برکنار شد، هشدار داده‌اند.

این حملات پس از ماجرای برکناری یا استعفای حیدر مصلحی از وزارت اطلاعات تشدید شده است.
XS
SM
MD
LG