لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۲:۵۵

واکنش چندباره احمدی‌نژاد به منتقدان خود: تهدید در برابر تهدید


محمود احمدی‌نژاد، رئیس جمهور ایران، روز دوشنبه، دوم اردیبهشت، در جریان سفر به استان خوزستان در واکنشی دوباره به منتقدان خود با اشاره به این که او را تهدید کرده‌اند، در مقابل آنها را به «پرونده»هایی ارجاع داد که بر وضع منتقدانش اثر منفی خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران،‌ ایسنا، آقای احمدی‌نژاد که روز دوشنبه برای مردم شهر هفتکل در خوزستان سخنرانی می‌کرد در بخشی از گفته‌هایش خبر داد که منتقدان او در داخل کشور تهدیدش کرده‌اند که «پدرش را در» خواهند آورد.

رئیس جمهور ایران که در ماه‌های پایانی تصاحب این مسند به سر می‌برد گفت: «پیغام دادند که فلانی اگر روت رو زیاد کنی، پدرت را درمی‌آوریم.»

محمود احمدی‌نژاد در ادامه در پاسخ به کسانی که به گفته او قرار است با او «برخورد کنند» این‌چنین تهدید کرد: «شما عددی نیستید در برابر ملت که بخواهید برخورد کنید. شما هر کدام‌تان هر گوشه‌ای از پرونده‌تان را بالا بزنیم، دیگر جایی در بین ملت ایران نخواهید داشت.»

در حالی که این چندمین حمله و واکنش آقای احمدی‌نژاد به منتقدان خود در همین یک هفته گذشته است، او تاکنون به هیچ کس با نام و مقام اشاره نکرده و در سخنرانی‌های خود در جریان سفرهای استانی فقط با اشاره درباره آنها حرف می‌زند.

اما سخنان او را می‌توان واکنشی دانست به موج انتقاداتی که با روزبه روز نزدیک شدن به انتخابات خردادماه ریاست جمهوری بر شدت و حدت آن افزوده می‌شود، انتقادات از سوی کسانی که دست‌کم در چهار سال گذشته اغلب آنها از موافقان محمود احمدی‌نژاد بوده یا تاکنون در برابر او سکوت کرده ‌بودند.

از جمله محمدرضا باهنر، نایب رئیس مجلس، روز ۳۱ فروردین‌ماه در سخنانی با برشمردن ضعف‌های دولت کنونی ایران و با تکیه بر ضعف‌های اقتصادی که بیشترین انتقاد را متوجه محمود احمدی‌نژاد کرده است اظهار نظر کرد که احمدی‌نژاد از افشاگری و تخریب افراد «پشیمان» است.

آقای باهنر گفت: «او در این مدت با گفتمان بگم‌نگم تردیدهایی را در مورد برخی از افراد ایجاد می‌کرد که حتی بعد از برخی افشاگری‌ها اعلام پشیمانی هم می‌کرد.»

مقصود نایب رئیس مجلس از «گفتمان بگم‌نگم» تهدیدهای آقای احمدی‌نژاد است که در مناظره‌های ریاست جمهوری سال ۱۳۸۸ در برابر میرحسین موسوی و با به میان کشیدن نام از جمله خانواده هاشمی رفسنجانی و ناطق نوری به اوج خود رسید.

محمود احمدی‌نژاد روز دوشنبه در سخنرانی خود همچنین وجود انتقادات از دولت و سیاست‌های خود را دلیلی برای حقانیت خود دانست و گفت: «هر جا دیدید وارد شدیم تا کاری بکنیم و جیغ‌ها بالا رفت، بدانید که دارد حق و عدالتی احیا می‌شود.»

آقای احمدی‌نژاد که روز ۲۴ خردادماه سال جاری برای انتخاب جانشین خود به پای صندوق رای خواهد رفت روز یک‌شنبه نیز در جریان همین سفر با متهم کردن منتقدان خود به «انحصارطلبی سیاسی» گفته بود که «بعضی‌ها نشسته‌اند از قبل از برگزاری انتخابات برای شورای نگهبان نسخه می‌پیچند. آقا تو چه کاره هستی؟ به چه حقی اظهار نظر می‌کنی راجع به دیگران؟»

محافظه‌کاران نزدیک به آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، می‌گویند که محمود احمدی‌نژاد برای پیروزی اسفندیار رحیم‌ مشایی در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم تلاش می‌کند و دولت را متهم می‌کنند که از منابع دولتی به نفع نامزد منتخب خود استفاده می‌‌کند.

اسفندیار رحیم‌ مشایی، رئیس دفتر پیشین آقای احمدی‌نژاد، و از نزدیک‌ترین چهره‌های سیاسی به او محسوب می‌شود که گسترش فعالیت‌هایش در هفته‌های منتهی به انتخابات ریاست جمهوری، شائبه نامزدی او در این انتخابات را قوت بخشیده است.

یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران قرار است ۲۴ خردادماه ۱۳۹۲ برگزار شود. تاکنون بیش از ۱۰ چهره اصول‌گرا برای شرکت در این انتخابات اعلام آمادگی کرده‌اند.
XS
SM
MD
LG