لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۹:۲۷

علم‌الهدی: وزيری که پايش لب‌گور است می‌خواهد فيلترشکن فيسبوک باشد


احمد علم‌الهدی٬ امام جمعه مشهد، با انتقاد از محمود واعظی٬ وزير ارتباطات و فناوری اطلاعات دولت يازدهم گفته است، وزيری «پايش لب گور» است٬ می‌خواهد فيس‌بوک رفع فيلتر شود. اين در حالی وزارت ارتباطات و فناوری می گويد، آقای واعظی مصاحبه ای در خصوص رفع فیلتر فيس بوک نداشته است.

به گزارش خبرگزاری مهر، احمد علم الهدی در نمازجمعه ۱۲ ارديبهشت مشهد گفته است: «لعنت بر فتنه ۸۸ که باعث شد وزير متعهد ما که روزگار جوانی در وزارت امور خارجه به نظام خدمت می‌کرد امروز در سنين پيری و در حالی که پايش لب گور است بگويد، می‌خواهم فيلتر شکن فيس بوک شوم. »

محمود واعظی، وزير ارتباط و فناوری دولت يازدهم از سال ۱۳۶۵ تا سال ۱۳۷۸ در سمت های مختلفی در وزارت خارجه ايران حضور داشت و بعد از آن به مرکز تحقيقات استراتژيک مجمع تشخيص مصلحت رفت.

امام جمعه مشهد گفته است:«وزير ارتباطات گفته دولت بايد فيلترينگ را از بين ببرد و فيس بوک را از فيلتر خارج کند و سپس گفته فقط ۱۵ درصد فيس بوک قابل استفاده است و اين معنی اش اين است که دروازه فرهنگمان را به سوی دشمنان پيغمبر باز کنيم.»

احمد علم الهدی اضافه کرده است:« با شکستن فيلترينگ فيس‌بوک غير از اهانت به پيامبر و اهل بيت و برخورد با دين بر روی مغز جوانان ما سيل رها خواهد شد و آيا با اين مسئله می خواهيد فرهنگ مقاومتی داشته باشيد.»

وی در ادامه گفته است :« مگر اين دولت، دولت همين رئيس جمهور نيست، مگر مجلس به اين دولت رای نداده و آيا آنها به شما رای داده اند که فيلتر شکن فيس بوک شويد؟»

امام جمعه مشهد گفت: «بنده اگر يک ليوان شربت سکنجبين را در دست بگيرم و بگويم ۹۸درصد اين ليوان شربت گوارا است و فقط ۲ درصد آن زهر است و شما بگير اين را بخور آيا اين کار درست است، اينکه شما می‌گوييد فيس بوک ۱۵ درصد اش زهر است آيا بايد فيلترينگش شکسته شود و راه برای دشمنان خدا باز شود.»

اين در حالی است که وزارت ارتباطات و فنآوری در بيانيه ای به اظهارات امام جمعه واکنش نشان داده و اعلام کرده است که محمود واعظی وزير « در خصوص رفع فيلتر فيس بوک تا کنون هيچگونه مصاحبه ای نداشته و اين موضوع مربوط به حوزه کار کميته تعيين مصاديق مجرمانه است.»

وزارت ارتباطات و فناوری از احمد علم الهدی خواسته است پيش از اعلام مطلبی از تريبون نماز جمعه «صرفا بر اساس شنيده ها و اطلاعات نادرست» خودداری کرده و قبل از اعلام،‌ از « صحت و سقم مطلب» اطلاع کامل حاصل می کردند.

احمد علم الهدی در حالی از محمد واعظی انتقاد کرده است که وی روز دوشنبه هشتم اردیبهشت درگفت وگو با «خانه ملت» ،‌خبرگزاری مجلس،‌ گفته بود:« فيس بوک را در زمان دولت يازدهم فيلتر نکرده اند و از قديم فيلتر شده است. »

وی اضافه کرده بود:«آن هايی که فيس بوک را فيلتر کردند، بر اين مسئله اعتقاد داشته اند که در فيس بوک صفحات مستهجنی وجود دارد و بالاخره شايد کسی اشتباهی به آن صفحات برود.»

«کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه در اینترنت» وظیفه فیلیترینگ اینترنت درایران را برعهده دارد . این کمیته مجموعه‌ای به ریاست دادستان کل کشور و با عضویت مسئولان ارشد سیاسی، امنیتی و قضایی است.

مسئولان این کارگروه بر ادامه فیلترینگ فیس‌بوک که در آستانه انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۸۸ آغاز شد، تاکید کرده‌اند.
XS
SM
MD
LG