لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۳:۲۹

رسانه‌های اسرائیل: تل‌آویو از طریق روسیه به ایران پیام داده است


رسانه‌های اسرائیل می‌نویسند که این کشور از طریق روسیه به ایران «پیام» داده‌است که در فکر انتقام‌گیری بخاطر کشته شدن یک فرمانده سپاه پاسداران و فعالان ارشد حزب‌الله نباشد و ایران را در این خصوص به «آرامش» دعوت کرده‌است.

بنا بر این گزارش‌ها که در روزنامه «تایمز آو ایزرائیل» هم بازتاب یافته، این «پیام» از سوی آویگدور لیبرمن، وزیر امور خارجه اسرائیل، در دیدارهای او در مسکو با مقامات بلندپایه روسیه اعلام شده‌است.

رسانه‌های اسرائیل می‌گویند که لیبرمن از رهبران روسیه خواسته‌است، از ایران بخواهند «آرام» باشد.

شبکه ده تلویزیون اسرائیل یکشنبه پنجم بهمن گفت که این کشور با این «پیام» خواسته‌است به ایران و حزب الله «اطمینان دوباره بدهد که تمایلی به بحرانی کردن اوضاع ندارد».

براساس گزارش رسانه‌های اسرائیل، آویگدور لیبرمن در ادامه سفر، از روسیه به چین نیز خواهد رفت و «پیام» مشابه برای ایران را از طریق دولتمردان پکن برای تهران نیز ارسال خواهد کرد.

در پی حمله یکشنبه گذشته در بلندی‌های سوری جولان که محمد علی الله‌دادی، یکی از فرماندهان سپاه پاسداران، جهاد مغنیه، فرزند عماد مغنیه، فرمانده نظامی حزب‌الله و شمار دیگری کشته شدند، سپاه پاسداران ایران اسرائیل را به «انتقام‌گیری خاص» تهدید کرده‌است.

اما به گزارش شبکه ده تلویزیون اسرائیل، لیبرمن به مقامات روسیه گفته‌است، حمله هفته گذشته در بلندی‌های سوری جولان، «یک اقدام تدافعی» از سوی اسرائیل بوده‌است.

در همین حال، اسرائیل به طور رسمی مسئولیت حمله اخیر در سوریه را نپذیرفته‌است.

شبکه ده تلویزیون اسرائیل می‌گوید که «پیام» اسرائیل پیشاپیش برای تهران و بیروت ارسال شد.

اسرائیل از فوریه ۲۰۰۸ که عماد مغنیه، فرمانده ارشد حزب الله در سوریه کشته شد، از انتقام‌گیری حزب الله نگران بود.

اما به گزارش «تایمز آو ایزرائیل»، در روزهای گذشته کشته شدن جهاد مغنیه در کنار یکی از فرماندهان سپاه پاسداران ایران، این نگرانی را تشدید کرده‌است.

شبکه دو تلویزیون اسرائیل جمعه سوم بهمن گفته بود که کاروان حزب الله با همراهی سرتیپ پاسدار الله‌دادی، از ستادی در قنیطره بازدید می‌کرد که به تازگی برای هدایت حملات جدید از منطقه سوری جولان علیه اسرائیل برپا شده‌است.

براساس این گزارش، این ستاد برای حملات راکتی به شمال اسرائیل و تلاش برای ربودن نظامیان و غیرنظامیان اسرائیل در شمال این کشور تشکیل شده‌است.

رسانه‌های اسرائیل گزارش داده‌اند که آویگدور لیبرمن در دیدار با بلندپایگان روسیه و چین، مواضع اسرائیل را در باره برنامه هسته‌ای ایران و مذاکرات ۱+۵ با ایران نیز مورد تاکید قرار می‌دهد.

XS
SM
MD
LG