لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۷:۰۷

مهم‌ترين نکاتی که قبل از خريد «آی پد» بايد در نظر گرفت


استیو جابز، از بنیادگذاران شرکت آپل، آی پد را معرفی می کند.
استیو جابز، از بنیادگذاران شرکت آپل، آی پد را معرفی می کند.
شبکه خبری سی ان ان برای آن گروه از علاقمندان به محصولات تکنولوژی جديد که هنوز در مورد خريد آی پد تصميم قطعی را نگرفته اند توصيه هايی دارد. آی پد تازه ترين محصول شرکت اپل از روز شنبه سوم آوريل به بازار عرضه شد. در اين مطلب سی ان ان سعی کرده به عمومی ترين و مهمترين سئوالات در مورد آيپد پاسخ دهد . اگر نکته ديگری در اين مطلب از قلم افتاده باشد مراجعه کنندگان به وب سايت سی ان ان می توانند سئوال خود را مطرح و پاسخ آنرا دريافت کنند.

۱- تفاوت آي پد با لپ تاپ چيست؟

به مرور زمان و تحت تاثير ورود محصولات کوچکتر به بازار لپ تاپ ها دارند کهنه می شوند . تفاوت مهم آي پد با لپ تاپ های متداول اين است که کی بورد ندارد و برای تايپ ، جستجود در پرونده ها و عکس ها از لمس صفحه استفاده می شود. البته تعداد اندکی از لپ تاپ ها نيز اين سيستم را دارند.

۲- تفاوت آي پد با کتابخوان الکترونيکی يا (ای ريدر) چيست؟

مطالعه کتابهای ديجيتال و استفاده از ای ريدر گسترش می يابد. آي پد مثل ترکيبی از يک ای ريدر و يک کامپيوتر کوچک شخصی عمل می کند. ولی آي پد تفاوتهايی نيز دارد مثل صفحه رنگی که به عنوان مثال برای دانشجويان که کتابهايی پر از طراحی و عکس های رنگی را مطالعه می کنند ابزار بسيار مناسبی است. در مقابل ای ريدر کيندل محصول آمازون که نور صفحه آن از پشت تابيده نمی شود برای مطالعه در دراز مدت بهتر است.

نکته ديگر تفاوت دسترسی هر يک از آنها به حجم گوناگونی از کتاب است. آيپد با استفاده از کتابخانه ديجيتال اپل می تواند به وب سايت های متعدد دسترسی داشته باشد در حاليکه ای ريدر کيندل فقط به کتابخانه آمازون مرتبط است.

۳- بهای يک آي پد چقدر است؟

متناسب با حافظه هر يک از مدلهای آي پد قيمت متفاوتی دارند، ولی مدلهای مختلف بين ۵۰۰ تا ۸۲۹ دلار به فروش می رسند. آن مدلهايی که فقط از طريق وای- فای به اينترنت وصل می شوند از مدلهای ديگر آن ارزنتر هستند.

۴- درنبود کی بورد، تايپ روی آي پد چطور است؟

کی بورد آي پد يک گرافيک است که روی صفحه آن ظاهر شده و با لمس آن می توان تايپ کرد. اندازه هر کدام از دکمه های آن مثل يک کی بورد پلاستيکی است با اين تفاوت که آنرا احساس نمی کنيد. طراحان شرکت اپل مدعی اند که اين کی بورد عالی است ولی تاکنون بسياری ديگر از دشواری کار با آن انتقاد کرده اند.

۵- آي پد برای چه کارهايی مناسب است؟

آي پد طوری طراحی شده که برای مصرف انواع محصولات رسانه ای مثل خواندن کتاب، تماشای ويدئو ، جستجو در وب و حتی بازی های کامپيوتری مناسب است ولی پخش کننده دی وی دی ندارد. برای تماشای دی وی دی يا بايد آنها را از بايگانی اپل دريافت کرد و يا از روی شبکه اينترنت آنها را پياده کرد.

در مجموع آي پد وسيله ای است که می توان مطالب و اطلاعات حجيم را دريافت کرد ولی نوشتن و ارسال با آن دشوار است. بنابراين برای خوانندگان وب لاگ ها مناسب است و نه برای وب لاگ نويسان.

۶- آيا می توان با آي پد پرونده هايی را در شکل اسپردشيت و يا فورم های اداری ديگر تنظيم کرد؟

شرکت اپل با توليد نرم افزار جديدی مخصوص آي پد به نام اپز برای کاربران آي پد اين امکان را فراهم کرده که با استفاده از اين وسيله تمام کارهايی را که برای خلق و عرضه يک پرونده لازم است انجام دهند.
هنوز مشخص نيست که استفاده از اين برنامه ها چقدر ساده باشد و برخی می گويند به خصوص برای مصارف اداری و تجاری حتما درکنار آي پد به يک کامپيوتر ديگر نياز هست. آي پد به سيستم وای- فای مجهز است و بنابراين قاعدتا بايد بتوان به شکل وايرلس پرونده های موجود در آيپد را چاپ کرد.

۷- آيامی توان با آي پد به هر وب سايتی وصل شد؟

يکی از روشهای متداول دريافت ويدئو روی اينترنت به نام فلش با آي پد همخوانی ندارد. اما ممکن است در آينده بسياری از وب سايت ها با ايجاد تغييراتی شرايط را برای همخوانی با آي پد فراهم کنند. تا آن زمان وب سايتهايی که سيستم فلش استفاده می کنند توسط آي پد قابل دريافت نخواهند بود.

۸- آيا آيپد جايگزين کامپيوترهای شخصی خواهد شد؟

برخی از صاحبنظران تکنولوژی می گويند آي پد يک وسيله کامل و همه کاره است. ديگران معتقدند که يک وسيله مکمل و قابل حمل است و در نهايت جای کامپيوترهای شخصی را نمی گيرد.
بنابراين هر کاربری متناسب با نيازها و استفاده روزانه خود از کامپيوتر بايد تشخيص دهد که به آيپد نياز دارد و يا نه. به عنوان مثال برای کسانی که زياد تايپ نمی کنند، به بازی های کامپيوتری علاقمند هستند و ای ميل های طولانی نمی فرستند آي پد وسيله خوبی است.

۹- آيا آيپد از ساير لپ تاپ ها و ای- ريدرها کوچکتر و سبک تر است؟

ضخامت آي پد حدود ۱۲ ميليمتر و وزن آن حدود ۲۳۰ گرم است و قطر صفحه آن ۷/۹ اينچ است. با اين مشخصات آي پد از برخی لپ تاپ ها کوچکتر و سبک تر است. ضخامت برخی لپ تاپ ها همين قدر است ولی معمولا چند صد گرم سنگين تر هستند. ای- ريدر آمازون نيز صفحه ای مشابه آي پد دارد ولی سياه و سفيد است و در ضمن وزن آن حدود ۷۰۰ گرم است.

۱۰- آيا از طريق آي پد ميتوان با روزنامه ها و مجلات مشترک شد؟

برخی از ناشران روزنامه ها و مجلات اظهار اميدواری کرده اند که آي پد بتواند به حفظ درآمد در حال سقوط آنها کمک کند. برخی از مطبوعات وب سايت های خود را تغيير داده اند طوريکه برای صفحه آي پد قابل انطباق باشد و سيستم های ديجيتال جديدی را برای اشتراک از طريق آي پد طراحی کرده اند.

۱۱- آيا گزينه های ديگری به جای آي پد در بازار وجود دارد؟

شرکت اپل تنها سازنده کامپيوتری نيست که وسيله ای با اين مشخصات را می سازد. برخی از شرکت های ديگر وسيله مشابهی را توليد کرده و ديگران نيز در آينده نزديک آنرا به بازار عرضه خواهند کرد.

به عنوان مثال شرکت توليد محصولات کامپيوتری اچ- پی در ماه ژانويه محصول خود را در يک نمايشگاه رونمايی کرد. شرکت دل نيز اعلام کرده که در آينده کامپيوترهای شخصی مشابهی را توليد خواهد کرد.
XS
SM
MD
LG