لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۶:۴۰

شکایت نوکیا از اپل


تلفن موبايل آیفون
تلفن موبايل آیفون
شرکت نوکيا اعلام کرد که به خاطر نقض مقررات حقوق معنوی ثبت اختراعات که در تکنولوژی تلفن موبايل آیفون به کار برده شده است، بر عليه شرکت اپل شکايت می کند.

نوکيا بزرگترين سازنده تلفن های موبايل در جهان شرکت اپل را متهم کرده است که با سوء استفاده از اختراعات تکنولوژيک نوکيا محصولات و سودآوری خود را توسعه می دهد.

شرکت نوکيا در يک بيانيه مطبوعاتی اعلام کرد: « کمپانی اپل از سال ۲۰۰۷ و زمان عرضه اولين نسل تلفن های آیفون مقررات ثبت اختراعات را در زمينه انتقال اطلاعات از طريق بی سيم، کد گذاری مکالمات، ايمنی و محافظت از مکالمات نقض کرده است.»

شرکت نوکيا شکايت خود را که شامل ده مورد نقض مقررات ثبت اختراعات می شود به يک شعبه دادگاه فدرال آمريکا تسليم کرده است.

نوکيا که موفق ترين و سودآورترين شرکت سازنده تلفن های همراه است در ماه جاری برای اولين بار طی ده سال اخير و همزمان با کاهش محسوس تعداد فروش تلفن های موبايل در سطح جهان خبر داد که سودآوری اين شرکت به شدت تنزل يافته است.

کارشناسان معتقدند که دليل بخشی از کاهش فروش و سودآوری نوکيا محبوبيت تلفن های محصول شرکت های رقيب مثل آیفون و بلکبری است.

نوکيا می گويد که مبلغی حدود ۴۰ ميليارد يورو را در دو دهه اخير صرف پژوهش و اختراع سيستم های مخابراتی جديد کرده است.

اين شرکت در توضيح شکايت حقوقی خود عليه کمپانی اپل مدعی می شود که بخش اعظم اين سرمايه صرف اختراعات شده است که اکنون ساير سازندگان موبايل از جمله شرکت اپل از آن استفاده می کنند.
XS
SM
MD
LG