لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۲۱:۲۶

جلدی از جنس کلوچه برنجی برای آيفون


خيلی ها از عمر کوتاه فن آوری و محصولات جديد ارتباطی گلايه دارند و می گويند مثل اين است که پس از يک مدت کوتاه همه اين وسايل را بايد دور ريخت . ولی کسی باور نمی کرد که روزی بتوان جلدی را که برای تلفن آيفون ساخته شده است بتوان در عرض چند دقيقه نوش جان کرد.

بهای اين خوردنی ترد و خوشمزه که در عالم فرضيه قرار است در عين حال از دستگاه آيفون شما نيز محافظت کند حدود هشتاد دلار است.

وب سايت شبکه خبری سی ان ان می نويسد که اين کلوچه از برنج تيره ( قهوه ای ) و نمک پخته شده و مخصوص آيفون های نسل پنج است . درعالم واقعيت هم جلد موبايل است و هم يک ماده غذايی و به گفته برخی شايد در لحظاتی که صاحب موبايل هوس خوردنی می کند ولی هيچ چيز ديگری در دسترس ندارد بهترين چيز باشد.

توليد کنندگان اين محصول در مورد وظيفه آن به عنوان حافظ دستگاه موبايل در بخشی از توضيحات خود خطاب به مشتريان نوشته اند:« لطفا به اين نکته توجه داشته باشيد که به خاطر طرد و شکننده بودن اين وسيله ممکن است به هنگام ارسال برای شما خورد شود و يا ترک بردارد.»

گزارشگر شبکه خبری سی ان ان می پرسد که با چنين مشخصاتی واقعا بايد ادعای توليد کنندگان اين محصول به عنوان جلد محافظ برای آيفون را جدی گرفت؟ بدون شک پاسخ منفی است.

وب سايت عرضه کننده اين محصول در ژاپن که دست ساز است و ارسال آن برای مشتريان حدود يک ماه طول می کشد در بخشی از توضيحات خود می نويسد که توليد و عرضه يک جلد خوردنی برای آيفون نمادی از علاقه مفرط و جنون آميز ژاپنی ها به فن آوری و ابزارهای بسيار پيشرفته و در عين حال مواد غذايی است.

اسمی که روی اين محصول گذاشته شده نيز منطبق با حال و هوای فرهنگ عامه پسند و جوان گرای امروزی است که اخيرا مملو از عباراتی است که از آخرالزمان و يا افسانه های مهيج ديگری نظير آن الهام گرفته اند. اسم آن را به فارسی چنين می توان ترجمه کرد:« کلوچه برنجی جلد آيفون پنج برای روز مبادا.»

اما آيا واقعا کسی حاضر است برای يک کلوچه برنجی که ظاهری شبيه به جلد آيفون دارد هشتاد دلار بپردازد. ظاهرا چنين افرادی بسيار اند. از چند روز پيش وب سايت فروشنده اين محصول اعلام کرده که تمام آنها به فروش رفته است.
XS
SM
MD
LG