لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۵:۰۱

انتخابات ایران و «گفت و گوی جهانی در مورد ایران» در کانادا


پروژه «گفت و گوی جهانی در مورد آينده ايران» در «موسسه آموزشی امور جهانی مانک» دانشگاه تورنتو با همکاری وزارت امور خارجه دولت کانادا، روز جمعه، از گروهی از تحليلگرانی که در مورد ايران فعاليت می کنند، برای نظارت و بررسی انتخابات در ايران دعوت کرده است.

در سايتی که اين پروژه راه اندازی کرده، از ايرانيان دعوت شده تا اطلاعات جمع آوری شده توسط این سایت در مورد انتخابات را مشاهده کنند و اگر از تخلفی در انتخابات خبر دارند، گزارش دهند.

به گفته مسئولان این سايت، کاربران می توانند گزارش های تخلفات انتخاباتی را بطور زنده مشاهده کنند.

در «گفتگوی جهانی در مورد آینده ایران» آمده است: این سایت « گزارش‌های تخلف انتخاباتی که به صورت ناشناس ارسال می‌شوند را گرد‌آوری و از راه‌های مختلف، مانند شبکه‌های مجازی و نقشه‌های پویا منتشر و در دسترس عموم قرار می‌دهد.»

پیشتر، «موسسه آموزشی امور جهانی مانک» دانشگاه تورنتو، روزهای بیستم و بیست و یکم اردیبهشت کنفرانس «گفت و گوی جهانی درباره آینده ایران» را برگزار کرد.

کانادا تمامی مناسبات دیپلماتیک خود را با جمهوری اسلامی ایران قطع کرده است.

علی بانگی از دانشگاه تورنتو که در برگزاری این کنفرانس فعالیت داشته، به رادیو فردا گفته بود که متخصصان ایرانی به این کنفرانس دعوت شدند تا در مورد موضوعات مهمی از جمله
اقتصاد ایران، مشارکت سیاسی و موانع بر سر آزادی در ایران و دفاع از حقوق زنان صحبت و گفتگو کنند.

پس از پایان این کنفرانس، موسسه مانک ابراز امیدواری کرده بود گفت و گو میان ایرانیان، پس از پایان کنفرانس نیز، ادامه یابد.
XS
SM
MD
LG