لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۸:۲۷

سریعترین دختر ایران «سفیر سلامت» شد


مريم طوسی،‌سريع ترين دختر ايران و رکوردار دوهای سرعت ايران اخيرا به عنوان سفير سلامت انجمن سلامت و خانواده شده تا به فرهنگ سازی در عرصه بيماری ايدز در ايران کمک کند.

رادیو فردا در گفتگويی با مريم طوسی، ابتدا درباره جزئيات بيشتر انتخاب او به عنوان سفير سلامت پرسيده است.

please wait

No media source currently available

0:00 0:03:22 0:00
لینک مستقیم


مريم طوسی: تقريبا يک ماه پيش با انجمن سلامت و خانواده آشنا شدم. عضواين انجمن شدم. به عنوان سفير حسن نيت. و قرار است به کنگره ای اعزام شوم. يک کنگره جهانی است در کشور تايلند که يک کارگاه آموزشی هست که اميدوارم بتوانم کمک کوچکی باشم که هر چيزی که آنجا ياد می گيرم انتقال بدهم. اين انجمن هم در راستای به صفر رساندن در صد مبتلا شدن مادر و جنين به ايدز است.

پس انجمن سلامت و خانواده فقط روی حوزه ايدز کار می کند؟

بله. در حوزه ايدز است که بتوانند فرهنگ سازی کنند که کسی از اين بيماری نترسد.

شرط انتخاب شدن برای سفير سلامت چه بود؟ دليل اينکه شما سفير سلامت انتخاب شديد اين بوده که در حوزه ورزش نام شناخته شده ای هستيد؟

بله. آنها می خواستند يک چهره ای باشد که هم خودش ورزشکار باشد و هم شناخته شده باشد که بتوانند از آن شخص استفاده کنند که در سطح جامعه فرهنگ سازی شود.

آيا قبل از شما کس ديگری با اين عنوان بوده، سفير سلامت، يا نه و شما اولين نفری هستيد که اصولا به اين عنوان انتخاب می شويد؟

من فکر می کنم که اولين نفر هستم از ورزشکارها که به عنوان سفير سلامت انتخاب شده ام.

اين چند ساله است دوره اش؟

بستگی به شخصی دارد که عضو اين انجمن می شود. من که به عنوان سفير سلامت انتخاب شده ام و اين مسئوليت بر گردنم هست هر چقدر که فعاليت کنم می توانم تا آن حد بالا بروم.

خانم طوسی از موفقيت هايتان در عرصه دو ميدانی زنان ايران يک مقدار برای ما بگوييد.

من رکورد دار دوهای سرعت ايران هستم. ۱۰۰ متر، ۲۰۰ متر و ۴۰۰ متر، دارنده اولين مدال طلای آسيا در تاريخ دوميدانی ايران.

خانم طوسی، هدف بعدی تان در مسابقات دوميدانی چيست؟

هدف من خيلی بزرگ است و شکست هايی که تا حالا قبول کرده ام يک انگيزه بزرگتری شده که بتوانم به هدف های بزرگتر فکر کنم. اميدوارم بتوانم اين مشکلاتی را که در پيش داريم کمتر کرد و من هم بتوانم از حداقل امکاناتی که رقبای من استفاده می کنند داشته باشم تا بتوانم من هم خودم را نشان دهم. تا الان هم فکر می کنم ما نشان داديم که دخترهای ايرانی می توانند به يک جای بالا برسند.

منظورتان از امکاناتی که رقبای شما دارند دقيقا چيست؟

خب آنها در کمپ های دوميدانی تمرين می کنند و همه امکانات دردسترس شان هست مثل مربی، ماساژور، فيزيوتراپ و همه آن امکاناتی که يک ورزشکار لازم دارد تا به قهرمانی برسد. رقبای تمرينی دارند. خب درايران هيچ رقيبی ندارم و خودم به تنهايی تمرين می کنم.

اشاره کرديد به اسپانسر. می توانم بپرسم شرايط جذب اسپانسر چيست؟ اصلا چه کسی بايد برای شما اسپانسر پيدا کند؟

به خاطر تحريم هايی که شديم يک مقدار جذب اسپانسر سخت تر شده. متاسفانه دخترهای ايرانی... من خودم يک نمونه اش هستم که تا به حال هيچ اسپانسری نداشتم و خانواده من هم تا يک حدی می توانند پشتيبانم باشند و بيشتر از آن ديگر نمی شود.
  • 16x9 Image

    نوشین حسینی

     نوشین حسینی از سال ۱۳۷۹ کار با رسانه‌های خارجی  از جمله دفتر بی بی سی در تهران را آغاز کرد و سابقه پنج سال همکاری با روزنامه گاردین را در کارنامه خود دارد. نوشین حسینی از سال ۱۳۸۹ به جمع خبرنگاران رادیو فردا ملحق شد.

XS
SM
MD
LG