لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۲:۳۸

ایران دولت آمریکا را «مسئول مستقیم توهین به مقدسات اسلامی» خواند


 رامين مهمانپرست
رامين مهمانپرست
رامين مهمانپرست سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، چهارشنبه، ۲۲ شهريور ماه، انتشار فیلم ضد اسلامی از سوی یک کشیش آمریکایی را نفرت انگیز دانسته و دولت آمریکا را «مسئول مستقیم توهین به مقدسات اسلامی» خواند.

در پی انتشار فیلمی ضد اسلامی از سوی تری جونز، یک کشیش آمریکایی اهل فلوریدا، معترضان به این فیلم در شهر بنغازی لیبی سه‌شنبه شب کنسولگری آمریکا در این شهر را هدف راکت قرار دادند. در جریان این حمله، سفیر‌ آمریکا و سه دیپلمات آمریکایی دیگر به قتل رسیدند.

مقام های جمهوری اسلامی ایران تاکنون نسبت به کشته شدن سفیر و دیپلمات های آمریکایی در جریان حمله به کنسولگری آمریکا در شهر بنغازی در لیبی اظهارنظری نکرده اند.

تری جونز اعلام کرده‌ است انتشار این فیلم که «در آن محمد، پیامبر اسلام، به طرزی طنزگونه ترسیم شده» به مناسبت سالگرد حملات یازده سپتامبر صورت گرفته است.

به گزارش مهر، آقای مهمانپرست افزود: «دولت جمهوری اسلامی ايران در ادامه هشدارهای قبلی تاکيد می نمايد سکوت سيستماتيک و مستمر دولت آمريکا نسبت به اينگونه اقدامات منزجرکننده که در راستای اسلام ستيزی انجام می شود ، عامل اصلی استمرار اين اقدامات است.»

سخنان رامین مهمانپرست در حالی بیان می شود که دولت آمریکا پیشتر سوزاندن قرآن و تصویری از محمد، پیامبر اسلام، توسط تری جونز ا را محکوم کرده و آن را عملی «منزجرکننده» نامیده بود.

به گزارش خبرگزاری مهر، در اعتراض به انتشار این فیلم قرار است، پنجشنبه، «اعضای اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه‌های سراسر ایران» مقابل سفارت سوییس (حافظ منافع آمریکا) در تهران تجمع کنند.
XS
SM
MD
LG