لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۱:۱۸

۲۴ نفر در انفجارهای بغداد کشته شدند


انفجارها در بغداد در حالی صورت می گيرد که ده ها هزار نفر از نيروهای مشترک آمريکايی و عراقی در تلاشند تا در بغداد به خشونت های بين فرقه ای پايان بخشند.
انفجارها در بغداد در حالی صورت می گيرد که ده ها هزار نفر از نيروهای مشترک آمريکايی و عراقی در تلاشند تا در بغداد به خشونت های بين فرقه ای پايان بخشند.

بر اثر چند انفجار در روز یکشنبه، ۱۵ آوريل، در شهر بغداد حداقل ۲۴ نفر جان خود را از دست دادند و تصادم دو هليکوپتر بريتانيايی با يکديگر نیز موجب کشته شدن دو نظامی بريتانيايی شد.


به گزارش خبرگزاری ها، اولين انفجاردر بيرون يک رستوران و انفجار دوم در بازاری در حوالی منطقه «شرطه ربیع» صورت گرفت. در هر دو مورد انفجار از خودروهای حامل بمب استفاده شده بود.


بيمارستان يرموک در بغداد تعداد کشته شدگان اين دو انفجار را ۱۸ نفر اعلام کرد. در ميان کشته شدگان سه کودک نيز ديده می شود.


در یک انفجار انتحاری دیگری در يک مينی بوس در منطقه ای شيعه نشین در شمال بغداد، شش نفر کشته و ۱۰ نفر ديگر زخمی شدند.


اين انفجارها در حالی صورت می گيرد که ده ها هزار نفر از نيروهای مشترک آمريکايی و عراقی در تلاشند تا در بغداد به خشونت های بين فرقه ای پايان بخشند.


گزارش دیگری حاکیست که دو هليکوپتر بريتانيايی در جنوب غربی طاجی که مرکز يکی از پايگاه های مهم ارتش آمريکا است بر اثر برخورد با يکديگر سقوط کردند.


اگر چه این خبر برای اولین بار توسط ارتش آمريکا اعلام شد اما دس بران، وزير دفاع بريتانيا در لندن اعلام کرد که هليکوپترها و دو نظامی کشته شده بريتانيايی بودند.


طبق اولين گزارش ها، سقوط اين هليکوپترها بر اثر تصادم با يکديگر بوده و نه به دليل حمله ای از جانب شورشيان. از ماه ژانويه تاکنون ده هليکوپتر آمريکايی سقوط کرده اند.


در شهر شمالی موصل نيز در دو حمله انتحاری به يکی از پايگاه های ارتش عراق چهار نفر کشته شدند.


کشف اجساد راننده های ایرانی


جسد پنج راننده ايرانی که روز شنبه در کمين نيروهای شورشی عراقی قرار گرفته بودند روز يکشنبه پيدا شد.


محمد شريف، يک مقام مرزی عراق روز يکشنبه اعلام کرد که جسد شش راننده تانکر حامل سوخت که پنج نفر از آنها ايرانی بودند يک روز پس از در کمين قرار گرفتن پيدا شد.


به گزارش خبرگزاری فرانسه، پليس عراق اجساد اين افراد را در نزديکی شهر خانقين در استان پر از خشونت دياله اين کشور که در نزديکی مرز با ايران قرار دارد کشف کرد.


شورشيان روز شنبه و زمانی که اين راننده ها در حال انتقال سوخت به عراق از مرز ايران بودند در کمين آنها نشستند.


اين مقام مرزی عراق گفته است که مقامات در تلاش بودند تا اجساد اين رانندگان را تحويل مقامات ايرانی در ايستگاه مرزی منظريه نمايند ولی به آنها گفته شد که بايد با سفارت ايران تماس بگيرند.


روز گذشته نیز در جریان انفجارهای شهر کربلا دهها تن کشته شدند که در میان آنها چندین ایرانی نیز به چشم می خورد.


XS
SM
MD
LG