لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۲:۱۳

انفجار در کوفه عراق ۱۶ کشته بر جای گذاشت


در انفجار شهر کوفه یک رستوران دو طبقه هدف حمله قرار گرفت.
در انفجار شهر کوفه یک رستوران دو طبقه هدف حمله قرار گرفت.

انفجار يک خودروی بمبگذاری شده در شهر شیعه نشین کوفه در روز سه شنبه موجب کشته شدن دست کم ۱۶ نفر و مجروح شدن ۳۸ نفر دیگر شد.


مسئولان امور بهداشتی در این شهر اعلام کردند که تعداد کشته شدگان دست کم ۱۶ نفر بوده و احتمال دارد که تعدادی از ۳۸ مجروح اين انفجار جان خود را از دست بدهند.


ابو دار، يوسف شهردار کوفه به خبرگزاری فرانسه گفته است که يک رستوران دو طبقه هدف يک خودروی حامل مواد منفجره قرار گرفت.


به گفته وی، ده ها مغازه در نزديکی اين رستوران تخريب شدند. تلويزيون دولتی عراق، مردم خشمگينی را نشان می داد که در ميدان اصلی شهر جمع شدند و قسمت های متلاشی شده بدن قربانيان را در مقابل دوربين گرفته اند.


هر ماهه تعداد زيادی از ايرانيان برای زيارت به کوفه می آيند و در ماه جولای در انفجار بمبی در کوفه ۱۲ نفر کشته شدند که اکثر آنها ايرانی بودند.


روز سه شنبه، خشونت ها در مناطق ديگر عراق ادامه يافت و بر اثر انفجار بمبی در بغداد دو نفر کشته و چهار نفر دیگر مجروح شدند.


در یک عمليات انتحاری به يک پاسگاه پليس در جالاولاح که منطقه کردهای شيعه مذهب است، دو پليس کشته و بيست نفر ديگر زخمی شدند.


روز دوشنبه نیز در درگیری های خشونت بار در عراق دست کم ۶۸ عراق جان خود را ازدست دادند و دهها نفر دیگر مجروح شدند.


در همين حال نوری المالکی، نخست وزير عراق در تماس تلفنی با رييس جمهوری آمريکا وی را مطمئن ساخت که مصمم به همکاری با رهبران سنی است .


اين در حالی است که طارق هاشمی، معاون نخست وزير عراق به تلويزيون سی ان ان گفت که اگر تا تاريخ ۱۵ مه ، ۲۵ ارديبهشت، تغييرات لازم در قانون اساسی عراق داده نشود، وی با همفکران سنی خود، مجلس و کابينه را ترک خواهند کرد .


از سوی ديگر صليب سرخ اعلام کرد فعاليت های خود برای توزيع غذا، آب و دارو جهت ياری رسانی به عراقی های بی خانمان را افزايش خواهد داد.


XS
SM
MD
LG