لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۲۰:۵۷

انجمن اسلامی دانشگاه صنعتی اصفهان منحل شد


گروهی از دانشجویان ایرانی. عکس تزئینی است.
گروهی از دانشجویان ایرانی. عکس تزئینی است.
هيئت نظارت بر تشکل های دانشگاه صنعتی اصفهان روز شنبه حکم انحلال انجمن اسلامی دانشگاه صنعتی اصفهان را صادر کرد.

به گزارش خبرنامه امیر کبیر، انجمن اسلامی دانشگاه صنعتی اصفهان به دليل برگزاری مراسم سخنرانی مجتهد شبستری به ۹ ماه تعليق و به دليل «عدم اعلام برائت» از همکاری با طيف علامه دفتر تحکيم وحدت منحل شد.

سخنرانی محمد مجتهد شبستری در روز دوشنبه، پنجم اسفند، و با عنوان «انتظار ما از پيامبران» در دانشگاه صنعتی اصفهان و به دعوت انجمن اسلامی آن دانشگاه انجام گرفت و ساعاتی بعد نيز،‌ به دستور مسئولان آن دانشگاه، دفتر انجمن اسلامی پلمب شد.

پس از آن نيز شماری از افراد و رسانه‌های جمهوری اسلامی ايران آقای شبستری را متهم به «کفرگويی»‌کردند.

از جمله حجت‌الاسلام احمد خاتمی، عضو مجلس خبرگان و امام جمعه موقت تهران، با انتقاد شديد از سخنرانی مجتهد شبستری،‌ گفته‌های او را «کفريات» خواند.

محمد مجتهد شبستری با تکذيب اتهاماتی که رسانه‌های نزديک به دولت محمود احمدی‌نژاد طی روزهای گذشته به او وارد کرده بودند، آنها را «دروغ‌پراکنی» و با هدف «تأمين اهداف انتخاباتی جناح حاکم» خواند.

خبرنامه امیر کبیر افزود که «يکی از اعضای اين انجمن اعلام داشته که هيئت نظارت در شرايطی به دليل عدم اعلام برائت از طيف علامه دفتر تحکيم وحدت رای به انحلال انجمن اسلامی دانشجويان دانشگاه صنعتی اصفهان داده است که اين انجمن بارها استقلال خود را از هر دو طيف دفتر تحکيم وحدت اعلام کرده بود ولی دانشگاه خواستار اعلام برائت رسمی از اين تشکيلات به جای اعلام استقلال انجمن اسلاميدانشجويان دانشگاه صنعتی اصفهان شده بود.»
XS
SM
MD
LG