لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۰:۵۷

«اسرائیل از توان نظامی برای حمله به ایران برخوردار است»


بنی گانتز رييس ستاد کل ارتش اسرائيل
بنی گانتز رييس ستاد کل ارتش اسرائيل
بنی گانتز رييس ستاد کل ارتش اسرائيل می گوید که کشورش از توان نظامی کافی برای حمله به ايران به تنهايی و بدون ياری آمريکا يا کشورهای ديگر برخوردار است.

بنی گانتز سه شنبه بيست و هفتم فروردين درمصاحبه هايی با رسانه های کشورش به مناسبت شصت و پنجمين سال استقلال اسرائيل گفت ارتش و نيروی هوايی آن می توانند به هر يک از سايت های هسته ای ايران حمله کنند و نيازی به همراهی خارجی ها هم ندارند و اگر اسرائيل درنهايت تنها بماند، خود قادر به اين کار هست.

گانتز درهمين حال «چالش ايران» را «بسيار جدی» ناميد و گفت بايد «يک سياست راهبردی درازمدت و مسئولانه» درارتباط با آن داشته باشيم.

بنی گانتز در اين مصاحبه ها از حزب الله لبنان و حماس نيز خواست درصدد تعرض به اسرائيل نباشند «زيرا بشدت منکوب خواهند شد».

وی حماس را فراخواند مانع از ادامه حملات راکتی از غزه به جنوب اسرائيل شود و گفت درصورت تداوم اين وضعيت، ارتش اسرائيل در حمله به غزه مانند عمليات «ستون ابر» در نوامبر گذشته ترديدی نخواهد کرد.

ژنرال گانتز گفت «حزب الله نيز بخوبی می داند اگر جنگی شروع شود، چه اتفاقی می افتد...و درصورت راه افتادن جنگ، من مسلماً ترجيح می دادم که يک شهروند اسرائيلی باشم و نه طرف لبنانی».

رييس ستاد کل ارتش اسرائيل اين سخنان را در حالی بيان کرد که نخست وزير اين کشور از بی ثمرماندن مذاکرات هسته ای روزهای شانزدهم و هفدهم فروردين در آلماتی قزاقستان ميان ايران و کشورهای ۱+۵ در جريان ديدار با جان کری وزيرامورخارجه آمريکا که در روزهای گذشته در اسرائيل بود، ابراز نارضايتی عميق کرد.

نتانياهو ايران را به بازی خريد زمان و «مضحکه کردن» جامعه جهانی متهم کرد و يووال اشتاينيتز وزيرراهبردی اسرائيل نيز گفت ۱+۵ بايد مهلت کوتاهی برای ايران قائل شود.

نتانياهو در روزهای گذشته در سخنرانی ها به مناسبت يادبود هولوکاست و نيز در يادبود سربازان کشته شده اين کشور برای استقلال اسرائيل، بارها از «خطرات» ايران سخن گفت ونيز درحمله ای به منتقدين از اسرائيل گفت «درحالی که ما مورد حمله هستيم و می خواهند ما را بکشند، زمانی که از خود دفاع می کنيم، ما را به خشونت متهم می کنند».

شيمون پرز رييس جمهوری اسرائيل جمعه گذشته در مصاحبه با روزنامه «اسرائيل هيوم» گفته بود به باراک اوباما برای جلوگيری از دستيابی ايران به توانايی هسته ای نظامی معتقد است و باور دارد اگر ايران همکاری نکند، اوباما گزينه نظامی را عملی خواهد کرد.

آيت الله علی خامنه ای رهبر جمهوری اسلامی ايران در سخنرانی اول فروردين در حرم امام رضا در مشهد گفت «اگر غلطی از رژيم صهيونيستی سربزند، ايران تل آويو و حيفا را با خاک يکسان می کند».

به گزارش خبرگزاری «فارس»، محمد حجازی معاون ستاد کل نيروهای مسلح ايران و نيز حسين سلامی جانشين فرمانده کل سپاه پاسداران ايران دوشنبه بيست و ششم فروردين در سخنانی در يک همآيش در بيمارستان «بقيه الله» در تهران گفتند «نيروهای نظامی ايران آماده اجرای دستور رهبر برای نابود کردن تل آويو و حيفا هستند» و افزودند، رهبر زمانی که اين سخن را گفته است بخوبی از توانايی های نيروی نظامی کشور آگاهی دارد.

حسين سلامی اين را نيز گفت که «پايه های اين ميز را (منظور، ميزی که گزينه نظامی درمورد ايران بروی آن قرار دارد) موريانه خورده است».
XS
SM
MD
LG