لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۳۱

ارثيه ۳۰ ميليون دلاری مايکل جکسون برای خانواده


وصيتنامه و وضعيت مالی مايکل جکسون حاکی از آن است که با وجود موفقيت تجاری کم نظير وی به عنوان يکی از مشهورترين خوانندگان جهان، او بدهی های فراوانی از خود به جا گذاشته است.

روزنامه « گاردين» می نويسد که پس از پرداخت تمامی اين بدهی ها فقط ۳۰ ميليون دلار ارثيه برای خانواده وی باقی مانده است.

وکلا و مسئولين اجرای وصيتنامه مايکل جکسون می گويند اين مبلغ را برای در نظر گرفتن نيازهای مادر وی و پرداخت هزينه های بنياد خيريه او براساس مفاد تعيين شده در وصيت نامه تقسيم خواهند کرد.

در بيانيه ای که چند روز پيش از سوی مديريت امور مالی مايکل جکسون منتشر شده گفته می شود که از زمان مرگ وی تاکنون از طرق مختلف مثل بازفروش آثار اين ستاره توانسته اند حدود ۳۱۰ ميليون دلار درآمد کسب کنند و از اين طريق بخش اعظم بدهی های او پرداخت شده و برخی از وام ها تعديل شده اند.

مايکل جکسون از سالهای دهه ۱۹۷۰ و در سنينی کودکی به عنوان يکی از اعضای گروه « جکسون پنج » خوانندگی را همراه با برادران خود آغاز کرد و در دهه ۱۹۸۰ و ۱۹۹۰ ميلادی به معروف ترين و پردرآمدترين خواننده موسيقی پاپ بدل شد.

آلبوم وی به نام « تريلر » در سال ۱۹۸۲ به مدت ۳۷ هفته در صدر فهرست پرفروش ترين آلبوم های موسيقی بود. او سالها بعد يک قرارداد به مبلغ ۹۰۰ ميليون دلار با شرکت سونی امضا کرد که رکورد تمامی قراردادهای مربوط به توليد موسيقی را برای هميشه شکست.

مايکل جکسون يک زمانی ثروتمندترين فرد در جامعه خوانندگان ، هنرپيشگان و فيلمسازان جهان بود و ثروت وی حدود ۷۵۰ ميليون دلار تخمين زده می شد. در سال ۲۰۰۷ ارزيابی می شد که اموال بنياد جکسون بالغ بر يک ميليارد و ۳۰۰ ميليون دلار باشد.

روزنامه « گاردين » يادآوری می کند که خانواده مايکل جکسون علاوه بر اين ۳۰ ميليون دلار ارثيه در آينده نيز از عواقب سرمايه گذاری های مايکل جکسون بهره مند خواهند شد. يکی ازاموال بنياد مايکل جکسون حق معنوی انتشار بسياری از آثار اوليه گروه « بيتل ها» است . مسلما اين سرمايه در آينده نيز می تواند منبع درآمد بزرگی باشد.

مايکل جکسون روز ۲۵ ماه ژوئن سال ۲۰۰۹ در سن ۵۰ سالگی و بر اثر ايست قلبی در خانه خود در لس آنجلس درگذشت . دادگاه رسيدگی به شکايت خانواده از پزشک شخصی مايکل جکسون از هفته پيش کار خود را آغاز کرد.

وی متهم شده که بدون رضايت مايکل جکسون روش مداوايی را برای وی در نظر گرفته که در نهايت به مرگ او منجر شده است. کونراد موری در مراحل مقدماتی دادرسی اين اتهام را رد کرده است.

XS
SM
MD
LG