لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۲۱:۱۷

بررسی روزنامه های صبح چهارشنبه ايران


روزنامه جمهوری اسلامی ، به نقل يک عضو هيات نظارت بر مطبوعات اخبار منتشر شده درباره تعطيلی دو روزنامه همشهری و تهران تايمز را تکذيب کرده است.
روزنامه جمهوری اسلامی ، به نقل يک عضو هيات نظارت بر مطبوعات اخبار منتشر شده درباره تعطيلی دو روزنامه همشهری و تهران تايمز را تکذيب کرده است.

روزنامه رسالت، به نقل از وزير خارجه خبر داد که جمهوری اسلامی سه هزار سانتريفوژ آماده بهره برداری دارد.
به نوشته اين روزنامه، تيمور علی عسکری يک از اعضای مجلس درباره نشست غيرعلنی سه شنبه، مجلس با حضور وزير خارجه، گفت که منوچهر متکی، به نمايندگان وعده داده که سه هزار سانتريفيوژ در ايران آماده بهره برداری است، و به زودی خبر آماده شدن اين سانتريفيوژها و آغاز به کار آنها اعلام خواهد شد.


به گفته علی عسکری در اين جلسه اعضای مجلس توصيه کرده اند، تادولت همه راه کارهای لازم حقوقی و سياسی را برای لغو قطعنامه شورای امنيت بررسی و حسب مورد از طريق مجامع و سازمانهای بين المللی پيگيری کند.


مقایسه لورل و هاردی با نمایندگان مجلس


روزنامه کيهان، در سرمقاله امروز خود باعنوان «قوطی های خالی کنسرو»، نمايندگان مجلس را به خاطر تعلل در تصويب طرح خروج از ان تی پی، مورد نکوهش قرار داده، و آنها را به لورل و هاردی تشبيه کرده است.



روزنامه کيهان، در سرمقاله امروز خود باعنوان"قوطی های خالی کنسرو"، نمايندگان مجلس را به خاطر تعلل در تصويب طرح خروج از ان تی پی، مورد نکوهش قرار داده، و آنها را به لورل و هاردی تشبيه کرده است.

مدير مسوول اين روزنامه، نوشت که ناميندگان مجلس درباره ضرورت برخورد جدی با قطعنامه شورای امنيت سازمان ملل چنان خط و نشان کشيدند که به نظر می رسيد تا چند لحظه ديگر، پيشنهاد دو فوريتی را به سه فوريتی تبديل کرده و در همان جلسه و «فی المجلس» حساب آژانس بين المللی انرژی اتمی را کف دستش می گذارند اما آنچه در جلسه علنی ديروز مجلس اتفاق افتاد با آنچه از مجلس اصولگر انتظار می رفت، فاصله زيادی داشت.


نويسنده کيهان ،حضورجمهوری اسلامی در« ان پی تی» را مضحک خوانده، و نمايندگان مجلس را يادآور فيلم معروف لورل هاردی دانسته، و نوشت در اولين صحنه اين فيلم، آقای لورل در سنگری پر از قوطی های خالی کنسرو نشان داده می شود که با جديت مشغول نگهبانی است، و حال آن که ۲۰ سال از پايان جنگ گذشته و خبر آن به لورل نرسيده است.


«اتهام جاسوسی »


به گفته روزنامه آفتاب يزد، که يکی از اعضای مجلس، بازرسان آژانس بين المللی انرژی هسته ای را به جاسوسی متهم کرده است.
اين روزنامه در گزارشی نظر اغلب نمايندگان مجلس در نحوه برخورد جمهوری اسلامی با قطعنامه شورای امنيت سازمان ملل را تاکيد به بهرگيری از منطق عنوان کرده، اما نوشته که شکراله عطارزاده يکی از اعضای کميسيون انرژی مجلس بازرسان آژانس را جاسوس ناميده و گفته که آنها در صدد شناسايی دقيق پايگاه های هسته ای هستند.


«تکذیب شایعات»


روزنامه جمهوری اسلامی، به نقل يک عضو هيات نظارت بر مطبوعات اخبار منتشر شده درباره تعطيلی دو روزنامه همشهری و تهران تايمز را تکذيب کرده است.


به نوشته اين روزنامه، حسن کامران از اعضای هيات نظارت بر مطبوعات ديروز در خصوص برخی مسايل مطرح شده درباره چاپ يک نقاشی در روزنامه همشهری گفت که اين شايعات پيش از تشکيل جلسه هيات نظارت بر مطبوعات توسط برخی رسانه ها و مطبوعات انعکاس داده شده است.


کامران در عين حال گفته که در جلسه هيات نظارت مقرر شده تا به صاحبان اين جرايد تذکر داده شود که دقت بيشتری در درج مطالب و يا تصاوير شبهه انگيز داشته باشند، و از چاپ آن پرهيز کنند.
اخبار مربوط به توقيف احتمالی همشهری به دنبال چاپ کاريکاتوری شبيه به آيت الله خمينی در شماره پنج شنبه اين روزنامه، منتشر شده بود.


نامه انتقادی۵۴ استاد دانشگاه


روزنامه کارگزاران، واکنش وزير جهاد کشاورزی به نامه انتقادی۵۴ استاد دانشگاه را منعکس کرده،و نوشت که اسکندری نويسندگان اين نامه را خرابکار خوانده است.


به نوشته اين روزنامه، وزير جهاد کشاورزی با اشاره به نامه انتقادآميز ۵۴ استاد دانشگاه در خصوص سياست های وزارت کشاورزی گفته که اين نامه کاملاً سياسی است و برخی از امضا کنندگان آن نيروهای برکنار شده ما هستند.


۵۴ استاد دانشگاه دو روز پيش، در نامه ای با انتقاد از سياست های وزارت کشاورزی نسبت به در خطر بودن امنيت غذايی ايرانيان هشدار داده بودند.کارگزاران

وزير کشاورزی هم چنين گفت که امضا کنندگان اين نامه انتقادی سال ها در بخش کشاورزی مسوول بسياری ازخرابکاری ها بوده اند.به نوشته کارگزاران، اسکندری تاکيد کرده که نامه انتقادی ۵۴ استاد دانشگاه،بی اساس است.۵۴ استاد دانشگاه دو روز پيش، در نامه ای با انتقاد از سياست های وزارت کشاورزی نسبت به در خطر بودن امنيت غذايی ايرانيان هشدار داده بودند.



اعتراض نمايندگان مجلس نسبت به برپايی گردهمايی هولوکاست


روزنامه اعتماد ملی، از اعتراض نمايندگان مجلس نسبت به برپايی گردهمايی هولوکاست در تهران خبر داده است.
به نوشته اين روزنامه، برخی از اين نمايندگان در جلسه غير علنی ديروز از وزير خارجه به خاطر برپايی همايش هولوکاست در تهران و برخی اظهارنظرها در اين خصوص گلايه کرده اند.


به نوشته اعتماد ملی،علاءالدين بروجردی ریيس کميسيون امنيت ملی و سياست خارجی از جمله افرادی بوده که برگزاری سمينار هولوکاست در موقعيت فعلی را نامناسب دانسته، و در پايان نشست ديروزمجلس به خبرنگاران گفته که فکر نمی کند برگزاری سمينار هولوکاست از سوی وزارت خارجه که يک جايگاه رسمی است،در شرايط فعلی مناسب و ضروری بوده باشد.


کاهش درآمد نفتی


روزنامه همبستگی، به نقل از خبرگزاری رويترز، نوشته که ميزان درآمدهای نفتی ايران در حال کاهش است و با ادامه اين روند درآمدهای نفتی اين کشور تا سال ۲۰۱۵ ميلادی به صفر خواهد رسيد.


به نوشته اين روزنامه، راجر استرن استاد دانشگاه جان هاپکينز، با اشاره به کاهش سالانه ۱۰ تا ۱۲ درصدی در آمد نفتی ايران، و وضعيت نامناسب پروژه های نفتی اين کشور، اين پيش بينی را انجام داده است.


XS
SM
MD
LG