لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۲۰:۲۲

بررسی روزنامه های صبح يکشنبه ايران


روزنامه همبستگی، از قطع تلفن برخی مشترکان در تهران به اتهام ارتباط غير مجاز با خارج از کشور خبر داده است.
روزنامه همبستگی، از قطع تلفن برخی مشترکان در تهران به اتهام ارتباط غير مجاز با خارج از کشور خبر داده است.

روزنامه کارگزاران، در گزارشی با عنوان « نفت ارزان و بودجه ۸۶» نوشت که همزمانی تدوين لايحه ۱۳۸۶ کل کشور در دولت با کاهش قيمت نفت در بازارهای جهانی، موضوع تحليل ها و گزارش های کارشناسان اقتصادی و اعضای مجلس قانونگذاری ايران شده است.


اين روزنامه، به نقل از مرتضی بهروزی فر، کارشناس اوپک در موسسه بين المللی انرژی، نوشت که با توجه به روند کاهشی قيمت نفت، ايران بايد بودجه سال آينده خود را بر مبنای نفت هر بشکه ۳۵ دلار تنظيم کند.


کارگزاران، تاکيد کرد که تعيين قيمت پايه نفت در بودجه ۱۳۸۶ کل کشور، به يک چالش جدی پيش روی دولت تبديل شده است.


کاهش قیمت نفت


روزنامه جمهوری اسلامی، نوشت که تاخير در ارائه بودجه سال ۸۶ به مجلس و عدم کارشناسی دقيق برروی تبصره ها نمايندگان مجلس را به شدت نگران کرده است.


با کاهش شديد قيمت نفت در بازارهای جهانی، آژير قرمز برای بودجه سال آينده که بر اساس فروش نفت به بشکه ای ۴۵ دلار در دولت بسته می شود، به صدا در آمده است. جمهوری اسلامی

اين روزنامه درعين حال تاکيد کرد که با کاهش شديد قيمت نفت در بازارهای جهانی، آژير قرمز برای بودجه سال آينده، که بر اساس فروش نفت به بشکه ای ۴۵ دلار در دولت بسته می شود، به صدا در آمده است.


جمهوری اسلامی، هم چنين خبر داده که لايحه بودجه تا اول بهمن ماه آينده نيز از سوی دولت به مجلس ارائه نخواهد شد.


ستاد جرایم خاص


روزنامه رسالت، سخنان دادستان کل کشور درباره فعال تر شدن ستادهای جرايم خاص را مورد توجه قرار داده است.


به نوشته اين روزنامه، دری نجف آبادی، خواستارهرچه فعال ترشدن ستادهای جرايم خاص، ستاد پيشگيری وحفاظت اجتماعی، شورای حفظ حقوق بيت المال واراضی وکميسيون ها و کميته های مربوطه استان ها با محوريت دادستان ها، و روسای دادگستری استان ها شده است.


دادستان کل کشور درهمايش دادستان های استان خراسان رضوی، هم چنين با اشاره به روند فرآيند توليد وتوزيع وترانزيت مواد مخدر، قاچاق اسلحه و انسان،و آنچه جرايم سازمان يافته، جرايم مخل امنيت اجتماعی،و باندهای فساد وفحشا،و شبکه های جاسوسی وتحرکات جريان نفاق ومزدوران اشغالگران منطقه خوانده، از دادستان های کشور خواسته تا نقش خطير خود را در وريشه کن نمودن اين موارد به شکل منحصر به فرد ايفاد کنند.


واردات اتوبوس


روزنامه سرمايه، از واردات اتوبوس بدون برگزاری مناقصه توسط وزارت کشور خبر داده است.


به نوشته اين روزنامه، غلامعلی حدادعادل طی نام های به محمود احمدی نژاد اقدامات دولت و وزارت کشور را برای واردات اتوبوس مغاير با جزييات قانون بودجه دانسته و خواستار شفاف سازی در اين زمينه شد.


به نوشته سرمايه، واردات اتوبوس با ترک مناقصه از سوی وزارت کشور، در حالی صورت گرفته که هم اکنون ظرفيت نصب شده توليد اتوبوس در کارخانجات داخلی بيش از هشت هزار دستگاه در سال برآورد ميشود.


رفسنجانی، غایب جلسه مجمع تشخیص مصلحت



خراسان: جلسه‭ ‬مجمع تشخیص مصلحت ‬دو‭ ‬غايب‭ ‬داشت‭ ‬که‭ ‬اکبر‭ ‬هاشمی‭ ‬رفسنجانی‭ ‬و‭ ‬احمدی‮ ‬نژاد ‭ ‬‬بودند.

روزنامه خراسان، از برگزاری جلسه‭ ‬مجمع‭ ‬تشخيص‭ ‬مصلحت‭ ‬برای‭ ‬اولين‭ ‬بار به‭ ‬رياست‭ ‬هاشمی‭ ‬شاهرودی خبر داد.


به نوشته اين روزنامه، ‬در‭ ‬حالی‭ ‬که‭ ‬جلسات‭ ‬مجمع‭ ‬تشخيص‭ ‬مصلحت‭ ‬نظام‭ ،‬هر‭ ‬دو‭ ‬هفته‭ ‬يک‭ ‬بار‭ ‬برگزار‭ ‬می‮ ‬شود.‭‬ جلسه‭ ‬ديروز‭ ‬دو‭ ‬غايب‭ ‬داشت‭ ‬که‭ ‬اکبر‭ ‬هاشمی‭ ‬رفسنجانی‭ ‬رئيس‭ ‬مجمع‭ ‬تشخيص‭ ‬نظام‭ ‬و‭ ‬احمدی‮ ‬نژاد‭ ‬رئيس‭ ‬جمهور‭ ‬بودند.


خراسان نوشت که هاشمی‮ ‬رفسنجانی‭ ‬به‭ ‬علت‭ ‬ادامه‭ ‬بيماری‭ ‬و‭ ‬احمدی‮ ‬نژاد‭ ‬به‭ ‬علت‭ ‬سفر‭ ‬نتوانستند‭ ‬در‭ ‬جلسه‭ ‬ديروز‭ ‬حاضر‭ ‬شوند‮.


« فقط يک راه مانده»


روزنامه کيهان، در سرمقاله امروز خود با عنوان« فقط يک راه مانده» با طرح اين پرسش که آيا هدف از تدابير جديد امريکا در عراق، ايران است، پاسخ را مثبت ارزيابی کرده است.


اين روزنامه در عين حال تهديد کرد که نيروهای امريکا در تيررس و در وسط ميدان مين گذاری شده ای قرار گرفته اند، که ضامن اين مين ها دست جمهوری اسلامی است.


قطع تلفن برخی مشترکان در تهران


روزنامه همبستگی، از قطع تلفن برخی مشترکان در تهران به اتهام ارتباط غير مجاز با خارج از کشور خبر داده است.

روزنامه همبستگی، از قطع تلفن برخی مشترکان در تهران به اتهام ارتباط غير مجاز با خارج از کشور خبر داده است.


به نوشته اين روزنامه، به دنبال قطع خطوط و يک طرفه شدن برخی از خطوط تلفن در شهر تهران، و مراجعه صاحبان آنها به مراکز مخابرات، پرسنل اين ادارات علت اين مشکل را ارتباط بين الملل غيرمجاز، و سوء استفاده از تلفن توسط برخی اشخاص ناشناس عنوان کردند.
به نوشته اين روزنامه، پرسنل مراکز مخابرات به مراجعين تاکيد کردند که راه حل مشکل آنها اخذ نامه تائيديه از شرکت مخابرات مرکز است.


XS
SM
MD
LG