لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۱:۳۹

بررسی روزنامه های صبح چهارشنبه ايران


کیهان:«توقع اين است که مقامات مسئول اگر گامی در جهت بهبود اوضاع برنمی دارند، لااقل گرانی را انکار نکنند و نمک بر زخم های سر باز کرده نپاشند.»
کیهان:«توقع اين است که مقامات مسئول اگر گامی در جهت بهبود اوضاع برنمی دارند، لااقل گرانی را انکار نکنند و نمک بر زخم های سر باز کرده نپاشند.»

روزنامه سرمايه، از استمرار کاهش قيمت جهانی نفت به دنبال مخالفت عربستان سعودی با تشکيل اجلاس فوق العاده اوپک، خبر داد.


سرمايه هم چنين در خبری ديگر هشدار محمد خوشچهره نسبت به وابستگی شديد بودجه سال آينده ايران به فروش نفت را منعکس کرده است.


اين عضو کميسيون اقتصادی مجلس، تاکيد کرد که اساس برخی برآوردها، چنانچه بعضی از تقاضاها را تا پايان سال در نظر بگيريم، وابستگی بودجه سال ۸۶ به درآمدهای نفتی تا پايان سال بالغ بر ۶۰ ميليارد دلار خواهد بود.


سرمايه از قول خوشچهره واردات سال جاری را در تاريخ ايران بی سابقه و ميزان آن را ۵۰ ميليار دلار اعلام کرد، و همزمانی چنين حجمی از واردات و وابستگی ۶۰ ميلياردی بودجه سال ۸۶ به نفت را نشانه بالا رفتن آسيب پذيری اقتصاد ايران عنوان کرده است.


احتمال استیضاح وزیر اموزش و پرورش


روزنامه اعتماد ملی، از احتمال استيضاح وزير آموزش و پرورش خبر داده است.


به نوشته اين روزنامه، امروز در حالی طرح استيضاح وزير آموزش و پرورش با ۴۰ امضا به هيات رئيسه ارائه ميشود، که ديروز زمزمه تهيه طرح استيضاح وزير کشور نيز در راهروهای سبز بهارستان شنيده شده است.


به نوشته اعتماد ملی، اين سومين باری است که پس از تشکيل دولت نهم، نمايندگان مجلس هفتم به دنبال استيضاح فرشيدی هستند، اما تفاوت طرح مجدد استيضاح وزير آموزش و پرورش با دفعات قبل، به تشکيل کميته ای است که برای بررسی منسجم موارد تخلف محمود فرشيدی تشکيل شده است.


گرانی وسيع


روزنامه کيهان، در سرمقاله امروز خود با عنوان«مشفقانه با دولت» نوشت که دولت نهم بری از عيب و خطا نيست، و مواردی در رفتار دولت هست که حالا ديگر پس از يک سال و نيم بايد از دولت خواست درباره آنها بازانديشی کند.



کیهان: در سرمقاله امروز خود تاکيد کرده که« گرانی وسيع اکنون جان و تن مردم زحمتکش کوچه و بازار را می آزارد.»

نويسنده اين روزنامه در ادامه با اشاره به اين که دولت نهم در حال به پايان بردن دومين سال از عمر چهارساله خويش است، نوشت مردم منتظرند تا علائمی از بهبود را مشاهده کنند اما آنچه می بينند با آنچه انتظار دارند ببينند چندان منطبق نيست.
کيهان که تاکنون در رديف حاميان رسانه ای دولت بوده در سرمقاله امروز خود تاکيد کرده که « گرانی وسيع اکنون جان و تن مردم زحمتکش کوچه و بازار را می آزارد.»


نويسنده اين روزنامه هم چنين نوشته که در اين وضع، توقع اين است که مقامات مسئول اگر گامی در جهت بهبود اوضاع برنمی دارند، لااقل گرانی را انکار نکنند و نمک بر زخم های سر باز کرده نپاشند.


احتمال بروز مجدد بحران قطع گاز


روزنامه همشهری، ازاحتمال بروز مجدد بحران قطع گاز در شهرهای مناطق سردسير کشور خبر داده است.


به نوشته اين روزنامه، روابط عمومی شرکت گاز ديروز و برای چندمين بار در دو هفته اخير در اطلاعيه ای با استناد به اعلام سازمان هواشناسی مبنی بر بارش برف و باران در روزهای آينده در مناطق مختلف کشور، از مشترکان گاز در سراسر کشور خواست به مانند روزهای گذشته به صرفه جويی در مصرف گاز توجه کنند تا دچار قطع گاز نشوند.



همشهری: از مشترکان گاز در سراسر کشور خواست به مانند روزهای گذشته به صرفه جويی در مصرف گاز توجه کنند تا دچار قطع گاز نشوند.

مقامات شرکت ملی گاز ايران که هفته پيش خبر از رفع بحران گاز شهری پس از راه اندازی پالايشگاه پارسيان دو داده بودند، اکنون اعلام کرده اند که ميزان توليد گاز اين پالايشگاه هنوز به سطح برنامه ريزی شده نرسيده است. دو هفته پيش قطع گاز شهری در يازده استان کشور اعتراض گسترده مردم را بر انگيخته بود.


افزايش قيمت مسکن


روزنامه رسالت، از قول حداد عادل نوشته که دولت بايد هر چه سريعتر آبی بر آتش افزايش قيمت مسکن بريزد.


اين روزنامه در گزارشی از جلسه غير علنی ديروز مجلس با وزير مسکن خبر داد و نوشت که رييس و ساير اعضای مجلس هفتم از توضيحات محمد سعيدی کيا درباره گرانی مسکن قانع نشدند.رسالت هم چنين نوشته که در پايان اين جلسه حداد عادل از وزير مسکن خواسته تا پيام مجلس درباره نارضايی از وضعيت مسکن را در دولت مطرح کند.


بازگشت يگان ويژه


روزنامه کارگزاران، از بازگشت يگان ويژه خبر داد و نوشت که گشت های ويژه پليس از روز های آينده در تعدادی از کلان شهر های کشور فعاليت خود را آغاز می کنند.


اين روزنامه به نقل از حسن ذوالفقاری، جانشين فرمانده نيروی انتظامی ماموريت اصلی يگان های ويژه را تمرکز روی نقاطی خوانده که از آلودگی بالايی برخوردار هستند.


محدوديت زمانی برای هيات های مذهبی


روزنامه اعتماد، از ايجاد محدوديت زمانی برای هيات های مذهبی در ماه محرم خبر داده و از قول فرمانده انتظامی تهران نوشته که با هيات های مذهبی که بعد از ساعت ۲۴ فعاليت کنند، برخورد خواهد شد.


دوازدهمين سال درگذشت مهدی بازرگان


روزنامه همبستگی، از برگزاری مراسم بزرگداشت دوازدهمين سال درگذشت مهدی بازرگان خبر داد و نوشت که اين مراسم ساعت بعد از ظهر پنج شنبه در حسينيه ارشاد تهران برگزار خواهد شد.به نوشته اين روزنامه،احمد صدر حاج سيدجوادی، فرشته بازرگان، مجيد جابری، سعيد مدنی و محمد مجتهد شبستری در مراسم بزرگداشت مهندس بازگان سخنرانی خواهند کرد.


XS
SM
MD
LG