لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۳:۵۴

بررسی روزنامه های صبح دوشنبه ايران


روزنامه جمهوری اسلامی، خبر داد که شب گذشته گفتگوی تلويزيونی و از پيش اعلام شده ریيس جمهوری اسلامی لغو شده است.
روزنامه جمهوری اسلامی، خبر داد که شب گذشته گفتگوی تلويزيونی و از پيش اعلام شده ریيس جمهوری اسلامی لغو شده است.


روزنامه جمهوری اسلامی، خبر داد که شب گذشته گفتگوی تلويزيونی و از پيش اعلام شده ریيس جمهوری اسلامی لغو شده است. به نوشته اين روزنامه، اين گفت و گو که بر اساس اعلام دفتر محمود احمدی نژاد قرار بود شامگاه يک شنبه در بخش ويژه خبری از تلويزيون پخش شود، به زمانی ديگر موکول شده است.


مقامات رسمی تاکنون توضيحی درباره لغو اين برنامه که در روزهای گذشته تبليغات بسياری در مورد آن صورت گرفته بود، ارائه نکردند.


«جنگ در راه است»


روزنامه کيهان، در سرمقاله امروز خود با عنوان «جنگ در راه است» با طرح اين پرسش که آيا امريکا در تدارک حمله نظامی به ايران است، اخبار منتشر شده درباره احتمال وقوع درگيری نظامی امريکا و متحدانش با جمهوری اسلامی را جنگ روانی خوانده است.



کیهان خواستار استفاده جمهوری اسلامی از اهرم های قدرت در منطقه شده و تهديد کرد که نظاميان آمريکايی در شرق و غرب ايران در تيررس قرار دارند و جمهوری اسلامی می تواند اسرائيل را با انبوه موشک های شليک شده به يک جهنم سوزان تبديل کند.

سرمقاله کيهان که بدون ذکر نام نويسنده منتشر شده، در عين حال تاکيد کرد که مقامات جمهوری اسلامی نبايد احتمال وقوع جنگ را نيز ناديده بگيرند.


اين روزنامه در ادامه، خواستار استفاده جمهوری اسلامی از اهرم های قدرت در منطقه شده و تهديد کرد که نظاميان آمريکايی در شرق و غرب ايران در تيررس قرار دارند و جمهوری اسلامی می تواند اسرائيل را با انبوه موشک های شليک شده به يک جهنم سوزان تبديل کند.


برگزاری مراسم ويژه هسته ای در مساجد


به دنبال ايجاد محدوديت هايی برای برگزاری مراسم عزاداری محرم در کشور از سوی مقامات انتظامی، روزنامه تهران امروز، در شماره امروز خود از برگزاری مراسم ويژه هسته ای در مساجد خبر داده است.


به نوشته اين روزنامه، حسين ابراهيمی مسوول کميته مساجد ستاد دهه فجر در اين باره گفته که امسال و همزمان با مراسم عزاداری محرم مراسم ويژه ای درباره ی فعاليت های هسته ای جمهوری اسلامی نيز در مساجد کشور برگزار خواهد شد.


انجمن صنفی روزنامه نگاران در خطر انحلال


روزنامه اعتماد، از تلاش وزارت کار و برخی ديگر از نهادهای دولتی برای انحلال انجمن صنفی روزنامه نگاران ايران خبر داده است.


اين روزنامه با اشاره به اين که بسياری از انجمن های صنفی، سنديکاهای کارگری، و تشکل های غيردولتی در معرض تعطيلی يا محدوديت در فعاليت های قانونی شان قرار گرفتند، نوشت که انجمن صنفی روزنامه نگاران هم درباره تداوم حيات صنفی خود هشدار داده است.


به نوشته اعتماد، انجمن صنفی روزنامه نگاران با انتشار اطلاعيه ای، وزارت کار را به سياسی کاری برای انحلال تنها انجمن صنفی روزنامه نگاری در ايران متهم کرده است.


«تحريک قوميت ها»


روزنامه رسالت، در سرمقاله امروز خود احزاب اصلاح طلب کشور را به تحريک قوميت ها در کشور متهم کرده است.


امير محبيان نويسنده اين روزنامه،در يادداشت خود نوشت که از مدت ها پيش در صحنه سياسی کشور يک جريان سياسی پرداختن به مسائل قوميتی را در دستور کار خود قرار داد و کوشيده تا با تحريک شکاف های قومی و مذهبی به ظرفيتی از امکان حرکتها و بسيج اجتماعی به سود خود فعليت ببخشد.


نويسنده رسالت، هم چنين احزاب اصلاح طلب را متهم کرد که خواسته يا نا خواسته علائمی را درباره وجود شکاف های قوميتی به خارج از کشور ارسال کرده اند.


مهمترين چالش بودجه سال


روزنامه سرمايه، از قول وزير اقتصاد، نوشت که مهمترين چالش بودجه سال ۸۶ ايران کاهش درآمدهای نفتی است.




وزیر اقتصاد: يکی از حقايق مهم بودجه ۸۶ اين است که درآمدهای نفتی در سال آينده کاهش پيدا ميکند، و معلوم نيست که سال ۸۶ نيزهمانند سال ۸۵، سال طلايی باشد.

به نوشته اين روزنامه، داود دانش جعفری سال ۸۵ را سال طلايی در آمدهای نفتی برای جمهوری اسلامی خواند و گفت که يکی از حقايق مهم بودجه ۸۶ اين است که درآمدهای نفتی در سال آينده کاهش پيدا ميکند، و معلوم نيست که سال ۸۶ نيزهمانند سال ۸۵، سال طلايی باشد.


زلزله در مشهد


روزنامه خراسان، از صدای انفجار و زلزله ۳.۵ ريشتری درمشهد خبر داده است.


به نوشته اين روزنامه، ‬شنيده‭ ‬شدن‭ ‬يک‭ ‬صدای‭ ‬مهيب‭ ‬و‭ ‬قطع‭ ‬شدن‭ ‬برق‭ ‬منطقه ای‭ ‬از‭ ‬مشهد‭ ‬و‭ ‬همچنين‭ ‬ايجاد‭ ‬لرزشی‭ ‬شبيه‭ ‬زلزله‭ ‬موجب‭ ‬بروز‭ ‬شايعاتی‭ ‬درخصوص‭ ‬يک‭ ‬انفجار‭ ‬شده است.


اهدای مدال موتسارت به شجریان


روزنامه اعتماد ملی، اهدای مدال موتسارت از سوی يونسکو به محمد رضا شجريان را مورد توجه قرار داده است.


به نوشته اين روزنامه، مديرکل يونسکو در پاريس مدال موتسارت را به پاس نقش ارزنده شجريان در موسيقی به او اهدا کرده است.


XS
SM
MD
LG