لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۱:۰۸

بررسی روزنامه های صبح چهارشنبه ايران


روزنامه اعتماد، از احضار چهار تن از دانشجويان دانشگاه تربيت معلم سبزوار در پی اعتراضات دانشجويی به دادسرای انقلاب اين شهر خبر داد.
روزنامه اعتماد، از احضار چهار تن از دانشجويان دانشگاه تربيت معلم سبزوار در پی اعتراضات دانشجويی به دادسرای انقلاب اين شهر خبر داد.

روزنامه اعتماد ملی، پاسخ هاشم آقاجری به اتهامات رسانه ای در مورد دعوتش به کنفرانسی در دانشگاه «ام آی تی» را منعکس کرد و از قول وی نوشت که با سخنرانی در کنفرانس نمی شود انقلاب مخملی کرد.


وی هم چنين گفت که اخبار نادرستی اعلا‌م شده مبنی بر اينکه دانشگاه «ام ای تی» خواهان انقلا‌ب مخملی در ايران بوده اما انقلا‌ب مخملی را با برگزاری يک کنفرانس علمی در يک دانشگاه شناخته شده و معتبر جهانی برگزار نمی‌کنند.


اعتماد ملی در ادامه از قول هاشم آقاجری نوشت چگونه اينجانب با ارايه سخنرانی علنی درباره اسلا‌م و دموکراسی در آمريکا می‌توانم در ايران انقلا‌ب مخملی کنم.


آقاجری در عين حال گفته که نمی داند چرا عده‌ای در جمهوری اسلامی مدتی است که هر شب کابوس انقلا‌ب مخملی می يبينند.



آقاجری در عين حال گفته که نمی داند چرا عده‌ای در جمهوری اسلامی مدتی است که هر شب کابوس انقلا‌ب مخملی می يبينند.

هاشم آقاجری و عبدالله مومنی دو تن از فعالان سياسی و دانشجويی منتقد حکومت ايران هفته گذشته هنگام سفر به امريکا در فرودگاه مهرآباد ممنوع الخروج شده و از سفر آنها جلوگيری شده بود.


تجمع کارکنان مترو


روزنامه حيات نو، از تجمع کارکنان مترو مقابل ساختمان شورای شهر خبر داد و نوشت که روز سه شنبه حدود يک هزار و ۵۰۰ نفر از کارکنان شرکت مترو در برابر ساختمان شورای شهر تهران دست به تجمع زدند.


به نوشته اين روزنامه، کارگران، به ايجاد شرکت بهره‌‌برداری در متروی تهران اعتراض کرده و گفتند که با ايجاد اين شرکت و انتقال کارکنان شرکت مترو به شرکت جديد، امنيت شغلی آنان خدشه‌‌دار می‌‌شود.


حيات نو به نقل از محمدباقرقاليباف نوشته که شهردار تهران خواسته تجمع کنندگان را رد کرد.


درگذشت امام جمعه ميانه بر اثر سوء قصد


روزنامه ابرار، از درگذشت امام جمعه ميانه بر اثر سوء قصد خبر داد.


به نوشته اين روزنامه، حجت الاسلام حامدی، امام جمعه ميانه، صبح سه شنبه با سلاح سرد از سوی فردی که به بهانه ملاقات به دفتر وی رفته بود،مضروب و پس از انتقال به بيمارستان امام اين شهر، به علت شدت جراحات درگذشت.


ابرار به نقل از مجتهد شبستری نماينده ولی فقيه در آذربايجان شرقی نوشت که قضيه دردست پيگيری است، و مسوولان ذی ربط دنبال مشخص شدن علت آن هستند.


احضار چهار تن از دانشجويان


روزنامه اعتماد، از احضار چهار تن از دانشجويان دانشگاه تربيت معلم سبزوار در پی اعتراضات دانشجويی به دادسرای انقلاب اين شهر خبر داد.


به نوشته اين روزنامه احمد نورحسينی، حسن سهيلی فرد، سعيد قربانيان و کاظم حسين زاده جهت اخذ پاره يی توضيحات به شعبه اول بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب سبزوار احضار شدند.


علت احضار اين دانشجويان شرکت در تجمعات اعتراض آميز دانشجويان در جريان مرگ توحيد غفار زاده،دانشجويی که به دست يکی از اعضای بسيج دانشجويی به قتل رسيد،عنوان شده است.اين روزنامه در خبر ديگری از وقوع قتل يک دانشجوی دانشگاه زنجان در خوابگاه دانشجويان خبر داده است.


به نوشته اعتماد، قتل اين دانشجو در جريان يک درگيری با دوستانش و در اواخر دی ماه رخ داده است.


صف‌‌های کيلومتری برای دريافت سهميه بنزين


روزنامه سرمايه، از صف‌‌های کيلومتری برای دريافت سهميه بنزين در بانه خبر داد.


اين روزنامه به نقل از نماينده سقز و بانه در مجلس نوشت که در شهرستان بانه به علت عدم مديريت در توزيع بنزين و نظارت بر توزيع آن، شاهد صف‌‌های يک کيلومتری دو روزه جهت دريافت سهميهء ۲۰ ليتری بنزين هستيم.


فخرالدين حيدری هم چنين گفته که در اين شهرستان در هر سه روز، ۳۱ ليتر بنزين به هر خودرو سهميه داده می‌‌شود.به نوشته سرمايه نماينده اين شهر تاکيد کرده که مردم اين شهر با امضای طوماری از وی خواستند تا نارضايتی شان را از اين وضعيت اعلام کند.


خطر ورود غير مجاز به عراق



سفير ايران در بغداد هشدار داد که اتباع ايران ‌درصورت دستگيری به جرم ورود غير مجاز به داخل خاک عراق، بايد ابتدا با مدارک کافی ثابت نمايند که برای زيارت آمدند.

روزنامه همشهری، به نقل از سفير جمهوری اسلامی در بغداد به اتباع ايران توصيه کرده به هيچ وجه خطرات ورود غير مجاز به عراق را دست کم نگيرند. حسن کاظمی قمی هم چنين گفته که در نتيجه رايزنی‌های انجام شده تعداد زندانيان ايرانی موجود در زندانهای عراق به حداقل رسيده بود اما از ماه گذشته تاکنون حداقل۷۰تن ديگر به اين تعداد افزوده شدند.


سفير ايران در بغداد هشدار داد که اتباع ايران ‌درصورت دستگيری به جرم ورود غير مجاز به داخل خاک عراق، بايد ابتدا با مدارک کافی ثابت نمايند که برای زيارت آمدند و در بسياری از موارد خصوصا مواقعی که سن فرد دستگير شده بين ۱۵تا ۳۵سال باشد مقررات پيچيده‌ای برای کشف علت ورود اين افراد به داخل عراق اعمال می‌شود.


غيرقانونی اعلام شدن سايت خبری بازتاب


روزنامه ايران از غيرقانونی اعلام شدن سايت خبری بازتاب خبر داد.


به نوشته اين روزنامه وزارت ارشاد در اطلاعيه ای اعلام کرد که پايگاه اطلاع رسانی بازتاب به علت نشر اکاذيب و افترا، توهين به اشخاص حقيقی و حقوقی و اقدام عليه قانون اساسی و يا تفرقه افکنی و خدشه در وحدت و وفاق ملی و استقلال و تماميت ارضی و يا القای بدبينی و نا اميدی در مردم نسبت به مشروعيت و کارآمدی نظام غير مجاز است.


اين سايت خبری توسط نزديکان محسن رضايی فرمانده سابق سپاه پاسداران اداره می شود اما در هفته های اخير انتقاداتی را به دولت وارد کرده بود.


«رای ضعیف به الهام»


آغاز به کار غلامحسين الهام، به عنوان وزير دادگستری با ۱۳۰ رای از ۲۵۴ مجلس بازتاب های گوناگونی در روزنامه های امروز داشته، از جمله روزنامه اعتماد در اين مورد رای وزير جديد دادگستری را شکننده خوانده است.


روزنامه ابرار آن را رای ضعيف ناميده است. روزنامه حيات نو در حاشيه رای اعتماد به وزير دادگستری نوشت که اين چهارمين شغل آقای الهام خواهد بود چرا که وی پيش از اين، سخنگو، و رييس دفتر رياست جمهوری و عضويت در شورای نگهبان را همزمان بر عهده داشته است.




XS
SM
MD
LG