لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۹:۰۸

بررسی روزنامه های صبح چهارشنبه ایران


همشهری: چين يکی از بزرگترين شرکای تجاری ايران نيز بصورت تلويجی از اعمال تحريمهای جديد برضد جمهوری اسلامی حمايت کرده است.
همشهری: چين يکی از بزرگترين شرکای تجاری ايران نيز بصورت تلويجی از اعمال تحريمهای جديد برضد جمهوری اسلامی حمايت کرده است.

روزنامه همشهری، از احتمال تصميم گيری تازه ای در شورای امنيت سازمان ملل بر عليه حکومت ايران خبر داد و آن را تشديد جنگ روانی از سوی اعضای شورای امنيت نام داد.


اين روزنامه همچنين نوشت که چين يکی از بزرگترين شرکای تجاری ايران نيز بصورت تلويجی از اعمال تحريم های جديد برضد جمهوری اسلامی حمايت کرده است.


«مهار تحرکات تروريست ها در جنوب سيستان»


روزنامه جام جم، در خبری با عنوان«مهار تحرکات تروريست ها در جنوب سيستان» نوشت که صبح ديروز در جنوب استان سيستان و بلوچستان و در نقطه صفر مرزی يک درگيری مسلحانه به وقوع پيوسته است.


اين روزنامه به نقل از مصطفی پور محمدی نوشت که ماموران دولتی موفق شدند مهاجمان را بعد از وارد شدن به خاک ايران به آن سوی مرزها عقب برانند.


وزير کشور عاملان اين درگيری را تروريست خواند و گفت که آنها عوامل تروريست ها خارجی هستند، و در کشورهای حاشيه شرق ايران تجهيز و تقويت می شوند.


پورمحمدی در عين حال تاکيد کرده که اين حرکات در آن سوی مرزهای شرقی هماهنگ می شود و به هر حال جمهوری اسلامی از اين جهت آسيب پذير است.


«بلاتکليفی سرمايه گذاری های نفتی»


روزنامه سرمايه، از بلاتکليفی سرمايه گذاری های نفتی در خارج از کشور خبر داد.


به نوشته اين روزنامه، يک مقام آگاه در وزارت نفت از بلاتکليفی سرمايه گذاری های نفتی ايران از رژيم سابق تاکنون در کشورهای ديگر خبر داد ، و تاکيد کرد که از چندی پيش بار ديگر بحث سرمايه گذاری در کشورهای خارجی از جمله احداث پالايشگاه مشترک در پاکستان،اندونزی، فيليپين، وخاور دور در وزارت نفت مطرح شده است.


روزنامه سرمايه، با اشاره به احداث پالايشگاه با سرمايه ايران در کره جنوبی، آفريقای جنوبی، هند و برخی ديگر از کشورها نوشت که اين پالايشگاه ها يا در سال های پس ازانقلاب با دريافت اندکی پول واگذار و يا رها شدند.


احمد باطبی


اعتمادملی:اخبار منتشر شده در مورد سلامت احمد باطبی در هفته های اخير حاکی از تهديد سلامتی او دارند.

روزنامه اعتماد ملی، از نامه پدر احمد باطبی دانشجويی که از ۷ سال پيش زندانی است، به سازمان عفو بين الملل خبر داده و نوشته که باقر باطبی در نامه ای به عفو بين الملل گفته اگر تا روز ۱۰ اسفند فرزندش برای ادامه معالجاتش آزاد نشود در پارک دانشجوی تهران تحصن خواهد کرد.


اخبار منتشر شده در مورد سلامت احمد باطبی در هفته های اخير حاکی از تهديد سلامتی او دارند و هفته گذشته نيز سميه بينات،همسر اين زندانی سياسی برای چند شبانه روز توسط نهادی که هويت آن فاش نشده ربوده و سپس آزاد شد.


فرار جزایری


روزنامه همبستگی، سرمقاله خود را به اين موضوع اختصاص داده که چه کسانی از فرار شهرام جزايری سود می برند. نعمت احمدی،وکيل و حقودان در ادامه با اشاره به اين که در همه جلسات دادگاه وی حاضر بوده و با شناخت نسبی از وی تاکيد کرده که جزايری اهل فرارنبود.


به عقيده آقای احمدی ثروت فراوان اين متهم علت فراری دادن او بوده است. وی همچنين خواستار روشن شدن اين موضوع شده که نگهداری از اموال اين متهم در طول پنج سال گذشته برعهده چه کسانی بوده و نقش آنان در فرار شهرام جزايری شده است.


هشدار عسگر اولادی


اظهارات رييس جمهوری اسلامی بر عليه فعاليت حزبی سبب شده که حتی حبيب الله عسکر اولادی نيزنسبت به ديکتاتوری در کشورهشداردهد.


به نوشته روزنامه کارگزاران، اين عضو موتلفه اسلامی در نشست خبری که در دفتر اين حزب برگزار شده به خبرنگاران گفت«معتقديم فعاليت احزاب به ايجاد نشاط در جامعه کمک می کند» وی در عين حال هشدار داد که چنانچه احزاب در جامعه نقشی نداشته باشند، ديکتاتوری حاکم خواهد شود.»


روزنامه تهران امروز، ماجرای قيمت بنزين را به پينگ پنگ ميان مجلس و دولت تشبيه کرده و نوشته چون همه می خواند محبوب باشند کسی حاضر نيست مسئوليت افزايش قيمت بنزين را بپذيرد.اين روزنامه نوشته در عين حال خبر داده که موضوع بنزين شب گذشته دوباره در کميسيون تلفيق مورد بررسی قرار گرفته،و مجددا قيمت ۱۵۰ تومان برای هر ليتر بنزين تصويب شده است.
روزنامه اعتماد،از تعطيلی يک دانشگاه در مازندران خبر داده و نوشته روز دوشنبه و سه شنبه کلاس های دانشکده علوم انسانی و اجتماعی دانشگاه مازندران تعطيل شده است.ب


به نوشته اين روزنامه، دانشجويان در اعتراض به احکام کميته انضباطی اين دانشگاه، کلاس های درس را تعطيل اعلام کردند.


XS
SM
MD
LG