لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۲:۵۸

بررسی روزنامه های صبح شنبه ايران


روزنامه تهران امروز، از خسارت ۳۰۰ ميليارد تومانی در سال جاری بر اثر ثابت ماندن ساعت رسمی کشور توسط دولت خبر دد.
روزنامه تهران امروز، از خسارت ۳۰۰ ميليارد تومانی در سال جاری بر اثر ثابت ماندن ساعت رسمی کشور توسط دولت خبر دد.

روزنامه رسالت، نيز به نقل از مخبر کميسيون تلفيق بودجه از تجديدنظر در مصوبه قيمت بنزين خبر داد.


به نوشته اين روزنامه محمد مهدی مفتح گفت که اين کميسيون توزيع بنزين در سال آينده به صورت سهميه بندی با قيمت هر ليتر ۱۰۰ تومان را به تصويب رسانده که براين اساس مازاد مصرف بنزين به نرخ آزاد محاسبه خواهد شد. در اين مصوبه بنزين سهميه بندی متعلق به خودروهای شخصی، تاکسی ها، خودروهای مسافرکش و موتورهاست.


«روز سرنوشت برای مجلس هفتم»


روزنامه اعتماد ملی، در سرمقاله ای با عنوان«روز سرنوشت برای مجلس هفتم» نوشت که بررسی بودجه ۸۶ که از امروز در صحن علنی مجلس آغاز می شود، سرنوشت مجلس هفتم را رقم خواهد زد.


اين روزنامه با اشاره به اختصاص بيش از ۷۳ در صد از بودجه سال آينده کشور به بانک ها و شرکت های دولتی و احتمال مشکل آفرين شدن آن در صورت سقوط قيمت نفت به کمتر از ۵۲ دلار، تاکيد کرد که اعضای مجلس هفتم در آخرين سال نمايندگی خود، در صورت کنارآمدن با چنين بودجه ای بدون وارزيابی ظرفيت های اقتصادی کشور به تکرار اقتصاد ايران در سال ۸۵ خواهند پرداخت که می تواند در آينده سياسی آنها موثر باشد.


نشست دفتر تحکيم


روزنامه اعتماد، از نشست دفتر تحکيم در مکان نامعلوم خبر داد.


به نوشته اين روزنامه، دبير تشکيلات دفتر تحکيم وحدت از برگزاری نشست سالانه و انتخابات شورای مرکزی اين اتحاديه در روزهای ۱۷ و ۱۸ اسفندماه خبر داد اما مقامات وزارت فرهنگ و آموزش عالی تاکنون حاضر نشدند مجوز برگزاری اين نشست در يکی از دانشگاه های شهرکرد، اراک، اميرکبير و يا تربيت معلم را صادر کنند.


آمادگی در مقابل حمله احتمالی


نايب رييس مجلس شورای اسلامی خواستار آمادگی نيروهای نظامی و دفاعی کشور شد و به قوای نظامی و دفاعی کشور توصيه کرد «همواره آماده باشند و در حالت آمادگی به سر ببرند.» رسالت

روزنامه همبستگی، از توصيه محمد رضا باهنر به قوای نظامی برای آمادگی در مقابل حمله احتمالی خبر داد.


به نوشته اين روزنامه، نايب رييس مجلس شورای اسلامی خواستار آمادگی نيروهای نظامی و دفاعی کشور شد و به قوای نظامی و دفاعی کشور توصيه کرد «همواره آماده باشند و در حالت آمادگی به سر ببرند.»


باهنر تاکيد کرد که بايد فرض را بر اين گذاشت که هر لحظه احتمال حمله وجود دارد و ما به قوای نظامی توصيه می کنيم که آماده دفاع باشند.


سه جنایت مشابه در تهران


روزنامه همشهری، از تحقيقات پليسی برای گره گشايی از سه جنايت مشابه در تهران خبر داده است.به نوشته اين روزنامه،با کشف سومين جسد مجهول الهويه مثله شده در پايتخت، بررسی های ويژه ای برای بررسی ارتباط يا عدم ارتباط اين ۳ جنايت مشابه دريک ماه گذشته آغاز شده است.


«توطئه بزرگ»


روزنامه کيهان، در سرمقاله ای به قلم نماينده ولی فقيه در اين روزنامه بار ديگر هفت کشور اسلامی شرکت کننده در اجلاس پاکستان در هفته گذشته را به توطئه بزرگ عليه جمهوری اسلامی متهم کرد.


نويسنده سر مقاله کيهان، هفت کشور پاکستان، عربستان، مصر، اردن، مالزی، اندونزی و ترکيه را هيچکاره خاورميانه نام داده است. کيهان اين کشورها را دارای حاکميت های متزلزل توصيف کرده و آنها را به حمايت از اسرائيل متهم کرد.


خسارت ۳۰۰ ميليارد تومانی


روزنامه تهران امروز، از خسارت ۳۰۰ ميليارد تومانی در سال جاری بر اثر ثابت ماندن ساعت رسمی کشور توسط دولت خبر دد.


به نوشته اين روزنامه، با وجود اعلام رسمی محققان مبنی بر خسارت ۳۰۰ ميليارد تومانی عدم تغيير ساعت رسمی کشور در سال ۸۵، آن هم فقط در وزارت نيرو،دولت همچنان طرح تغيير ساعت رسمی کشور را طرحی بيپشتوانه علمی خوانده و ضرورتی بر اجرای آن نمی بيند.


به نوشته تهران امروز طبق تحقيقات پژوهشگاه نيرو، تغيير نکردن ساعت رسمی کشور روزانه ۲۰۰ هزار کيلووات ساعت به مصرف برق افزوده که اين ميزان در ماه های گرم ۲ تا ۳ برابر افزايش پيدا می کند.


XS
SM
MD
LG