لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۶:۱۴

بررسی روزنامه های صبح سه شنبه ايران


روزنامه اعتماد ملی: «بحران ملوانان سناريوی بحران از پيش تدوين شده توسط حزب حاکم انگليس برای جلب توجه افکار عمومی به خود عنوان کرده است.»
روزنامه اعتماد ملی: «بحران ملوانان سناريوی بحران از پيش تدوين شده توسط حزب حاکم انگليس برای جلب توجه افکار عمومی به خود عنوان کرده است.»

به گزارش روزنامه اعتماد، سيستم بانکی در اضطراب کاهش دو درصدی نرخ سود قرار گرفته است.


به نوشته اين روزنامه در حالی که همزمان با تاکيد دوباره رييس کل بانک مرکزی مبنی بر ادامه اجرای سياست کاهش نرخ سود تسهيلات بانکی، شورای پول و اعتبار قصد دارد نرخ جديد سود بانکی را تا دو هفته آينده تعيين کند، رييس شورای عالی هماهنگی بانک ها از نارضايی سيستم بانکی از اين اقدام خبر داده است.


اعتماد از قول داوود زارع اسکندری، ریيس شورای عالی هماهنگی بانک ها،نوشته که موضوع کاهش دوباره نرخ سود بانکی نيازمند يک بحث کارشناسی است.


وی با اشاره به اين که برای کاهش دوباره نرخ سود بانکی بايد آثار اين اقدام بر سيستم بانکی مورد ارزيابی کارشناسی قرار گيرد و سپس تصميم گيری شود، تاکيد کرد که گزارش ارزيابی سيستم بانکی نشان می دهد که شرايط برای کاهش احتمالی ۲ درصدی نرخ سود بانکی مناسب نيست و بر همين اساس، موافق اين کار در شرايط فعلی نيستيم.


«۱۵ ملوان بحران ساز»


روزنامه اعتماد ملی، سرمقاله و عنوان اصلی خود را به همين موضوع اختصاص داده و آن را سناريوی بحران از پيش تدوين شده توسط حزب حاکم انگليس برای جلب توجه افکار عمومی به خود عنوان کرده است.


اين روزنامه در تيتر اول خود با عنوان «۱۵ ملوان بحران ساز» ماجرای دستگيری ملوانان انگليسی را آغاز رويارويی تازه ايران و غرب در سال ۸۶ معرفی کرده است.


روزنامه ايران، خبری در مورد احتمال مبادله ۱۵ ملوان انگليسی با عليرضا عسکری، معاون وزير دفاع سابق جمهوری اسلامی که از چند ماه پيش و پس از سفر به استانبول خبری از او در دست نيست، منتشر کرد.



روزنامه ايران، خبری در مورد احتمال مبادله ۱۵ ملوان انگليسی با عليرضا عسکری، معاون وزير دفاع سابق جمهوری اسلامی که از چند ماه پيش و پس از سفر به استانبول خبری از او در دست نيست، منتشر کرد.

روزنامه جمهوری اسلامی نيز ادعا کرد که دولتمردان انگليسی ابراز تمايل کردند ۱۵ نظامی کشورشان را با ۵ ايرانی دستگير شده توسط نيروهای امريکا در اربيل عراق، معاوضه شوند. اين روزنامه همچنين نوشت که امريکا به اين پيشنهاد روی خوشی نشان نداده است.


روزنامه همشهری نيز در همين خصوص به نقل از علی لاريجانی احتمال محاکمه اين پانزده ملوان انگليسی در ايران را رد کرده است. به نوشته اين روزنامه دبير شورای امنيت ملی ايران گفت که چنين محاکمه ای در اولويت جمهوری اسلامی قرار ندارد.


« فعالان حقوق زنان»


در حالی که برخی از روزنامه های امروز ايران خبر بازداشت مجدد ۵ تن از فعالان حقوق زنان در هنگام جمع آوری امضاء برای «کمپين تغيير برای برابری» در پارک لاله تهران را منتشر کردند، روزنامه رسالت طی يادداشتی با عنوان «در مورد زنان» نوشت توجه به جنبه سياسی مسائل زنان اهميت دارد.



رسالت:تقابل خواسته های زنان با نگرش حاکمان نظام اسلامی بخشی از بار سياسی فعاليت های زنان است.

اين روزنامه ضمن تاييد اين که فعالان مسائل زنان نمی خواهند برچسب سياسی بودن بخورند و از اين امر پرهيز دارند، ادعا کرده مطالبات زنان در راستای تغيير وضعيت زنان از آنچه «فرودستی» اجتماعی، سياسی و اقتصادی خوانده می شود، خواه ناخواه بار سياسی اين عرصه را می افزايد.


رسالت فعالان حقوق زنان را غير دينی و فريب خورده ناميد، آنها را مسئول بحران خانواده در ايران و جهان معرفی کرد و نوشت که تقابل خواسته های زنان با نگرش حاکمان نظام اسلامی بخشی از بار سياسی فعاليت های زنان است.


مطالبات صنفی معلمان


روزنامه سرمايه بيانيه شورای هماهنگی کانون های صنفی فرهنگيان کشور را منتشر کرد و به نقل از بيانيه خبر داده که پيگيری مطالبات صنفی معلمان ادامه دارد.



روزنامه سرمايه بيانيه شورای هماهنگی کانون های صنفی فرهنگيان کشور را منتشر کرد و به نقل از بيانيه خبر داده که پيگيری مطالبات صنفی معلمان ادامه دارد.

به نوشته اين روزنامه، بيانيه شورای هماهنگی کانون های صنفی معلمان ايران در بيانيه خود با اشاره به آزادی تعدادی از معلمان دستگير شده در تجمع آخرين روزهای اسفند ۸۵ در روزهای اخير، تاکيد کرده است که تشکل های صنفی فرهنگيان درصدد هستند نگرانی ها نسبت به مسايل حقوقی خود را تا روز جهانی معلم در ارديبهشت ماه ادامه دهند، و از اين طريق شرايط معيشتی خود را بهبود بخشند.


اعدام ماموران انتظامی


روزنامه قدس، از اعدام دو مامور انتظامی خراسان رضوی به دليل فساد مالی خبر داد.


اين روزنامه به نقل از نشست مطبوعاتی فرمانده نيروی انتظامی در مشهد نوشته که اعدام دو تن از کارکنان اين نيرو در خراسان رضوی به دليل فساد مالی، از نشانه های جديت در برخورد با اين معضل در پليس است.


اسماعيل احمدی مقدم،همچنين در خصوص دريافت رشوه و فساد مالی برخی کارکنان نيروی انتظامی گفت اين که فردی به بهانه وضع نامناسب معيشتی دست به اين اعمال بزند به هيچ عنوان قابل قبول نيست و قاطعانه و بدون شوخی با اين افراد برخورد خواهد شد.


فرمانده نيروی انتظامی تاکيد کرد که اين نيرو هميشه در معرض ويروس و ميکروب است، و به همين دليل اگر ناچار شود، جراحی کرده و بشدت با اين گونه موارد برخورد می کند.


افزایش سفر در ایام نوروز


روزنامه همشهری، اولین روزهای سال ۸۶ را پر سفر ترين نوروز ايران نام داده و نوشت بر اساس آمارهای منتشر شده در تعطيلات نوروزی امسال بيش از ۴۵ ميليون سفر به مناطق مختلف کشور صورت گرفته است.


همشهری دليل افزايش سفر در روزهای نوروز را رونق سفرهای ارزان قيمت در جامعه و بر پايی کمپ های کوچک خانوادگی و استفاده از چادر در طول تعطيلات نوروزی عنوان کرده و ميزان تخت مسافرتی موجود در کشور را در قبال سفر ۴۵ ميليون نفر تنها ۱۵۱ هزار تخت مسافرتی عنوان کرده است.




XS
SM
MD
LG