لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۱:۵۸

بررسی روزنامه های صبح سه شنبه ايران


روزنامه اعتماد ملی، از نامه سرگشاده کارگران به وزير کار و امور اجتماعی خبر داد.


به نوشته اين روزنامه در اين نامه که به امضای هيات موسسان سنديکاهای کارگری، سنديکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی، انجمن فرهنگی حمايتی کارگران، و کميته پيگيری ايجاد تشکل های کارگری رسيده از وزير کار خواسته شده تا مطابق قوانين آزادی تشکيل سنديکا برای کارگران به رسميت شناخته شود.


دستمزد مناسب بدون تبعيض جنسيتی، تامين اجتماعی و تضمين امنيت شغلی کارگران از ديگر خواسته هايی است که تشکل های صنفی کارگران در نامه خود از وزير کار خواستار اجرای آن شدند.


تقاضای حق اعتصاب


روزنامه کارگزاران، نيز همزمان با روز جهانی کارگر، تيتر اول خود را به تقاضای حق اعتصاب برای کارگران اختصاص داده است.


به نوشته اين روزنامه، سهيلا جلودار زاده يکی از نمايندگان مجلس خواستار آن شده که حکومت جمهوری اسلامی همان گونه که برای کارفرمايان حقوقی در نظر گرفته، حق اعتصاب را به عنوان امکانی برای کارگران برای دفاع از حقوق خود به رسميت بشناسد.


يکی از نمايندگان مجلس خواستار آن شده که حکومت جمهوری اسلامی همان گونه که برای کارفرمايان حقوقی در نظر گرفته، حق اعتصاب را به عنوان امکانی برای کارگران برای دفاع از حقوق خود به رسميت بشناسد.کارگزاران

کارگزاران، در سرمقاله خود نيز به همين موضوع پرداخته و به دولت متذکر شده که اگر در رابطه کارگران و کارفرمايان کمتر مداخله کند، منافع مشترک آن دو گروه، آنها را به سوی مصالحه سوق می دهد و مواردی نيز که به مصالحه نمی انجامد، به حساب دولت گذاشته نمی شود.


اين روزنامه در عين حال تاکيد کرده که قانون کار، بايد حق مالکيت کارفرما و حق دستمزد توافقی کارگران را به رسميت بشناسد.


رد افزایش حقوق معلمان


روزنامه سرمايه، به نقل از ریيس مجلس شورای اسلامی نوشته که کشور بيش از اين توان افزايش حقوق فرهنگيان را ندارد.


به نوشته اين روزنامه، غلامعلی حداد عادل روز گذشته در واکنش به اعتراضات اخير معلمان کشور نسبت به وعده های بلند به معلمان انتقاد کرد و گفت « اگر عده ای مطالباتی را عرضه کردند که بيش از توان موجود کشور است، بدانند که به کشور خدمت نميکنند و ممکن است کار را خراب کنند.»


حداد عادل در عين حال تاکيد کرد که امکانات در حدی نيست که همه خواسته ها يک جا تامين شود. به نوشته سرمايه رئيس مجلس افزايش حقوق معلمان را رد کرد و گفت که « بيش از اين برای کشور مقدور نيست و اگر مقدور بود مطمئن باشيد انگيزهاش در بين مسوولان وجود داشت.»


کارت هوشمند


روزنامه همبستگی، عنوان اصلی امروز خود را به توقف پوشش عملياتی کارت هوشمند به دليل سردرگمی و صف های طولانی شهروندان اختصاص داده است.


به نوشته اين روزنامه، سه هفته مانده به آغاز مهلت تعيين شده برای سهميه بندی بنزين به دليل عدم توزيع کامل کارت هوشمند سوخت بين مالکين خودروها، پوشش عملياتی کارت هوشمند در ۱۲۰ جايگاه سوختگيری باقی مانده در تهران متوقف شد.


برخورد با بد حجابان


روزنامه اعتماد، از برخورد با فروشگاه شهروند به دليل تجمع بدحجابان خبر داد.


به نوشته اين روزنامه ماموران نيروی انتظامی تهران بزرگ، روز يکشنبه و در ادامه اجرای طرح امنيت اخلاقی قصد داشته اند، شعبه بيهقی فروشگاه های زنجيره يی شهروند را پلمب کنند.


به نوشته اعتماد که اين اقدام به دليل آنچه تجمع بدحجابان ناميده شده در دستور کار ماموران قرار داشته است، اما اين مشکل به دنبال رايزنی مديران ارشد شهرداری و شهردار تهران پس از چند ساعت برطرف شد، و ماموران با ارایه تذکرهای لازم از پلمب فروشگاه منصرف شدند و محل را تا اطلاع ثانوی ترک کردند.


اتهامات کیهان



کیهان مدعی انتشار اعترافات يک دانشجوی بازداشتی شد و به نقل از اعترافات اين دانشجو که هفته پيش بازداشت شد، يک موسسه هلندی و روزنامه نگاران ايرانی را به توطئه بر عليه حکومت متهم کرد.

روزنامه کيهان در خصوص درگيری در دانشگاه امير کبير گزارشی منتشر کرده و دفتر تحکيم وحدت را متهم کرده که با انتشار کاريکاتورهای حاوی توهين به مقدسات اسلامی پروژه امريکا، برای به تشنج کشيدن دانشگاه های ايران را کليد زده است.


اين روزنامه در عين حال مدعی انتشار اعترافات يک دانشجوی بازداشتی شد و به نقل از اعترافات اين دانشجو که هفته پيش بازداشت شد، يک موسسه هلندی و روزنامه نگاران ايرانی را به توطئه بر عليه حکومت متهم کرد.


کيهان در خصوص چگونگی دست يابی به اعترافات دانشجويی که به نوشته خود در بازداشت به سر می برد، توضيح نداده است.


XS
SM
MD
LG