لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۰:۵۷

بررسی روزنامه های صبح سه شنبه ايران


اعتماد ملی يادآوری کرده که در ارديبهشت ۱۳۵۸ آيت الله خمينی طی فرمانی خواستار قطع رابطه سياسی با مصر به دليل نقش اين کشور در انعقاد پيمان کمپ ديويد شد.
اعتماد ملی يادآوری کرده که در ارديبهشت ۱۳۵۸ آيت الله خمينی طی فرمانی خواستار قطع رابطه سياسی با مصر به دليل نقش اين کشور در انعقاد پيمان کمپ ديويد شد.

روزنامه اعتماد ملی، سخنان روز گذشته محمود احمدی نژاد، ریيس جمهوری ایران در خصوص تجديد روابط ديپلماتيک بين ايران و مصر را مورد توجه قرار داده است.


به نوشته اين روزنامه در جريان کنفرانس خبری در ابوظبی وقتی خبرنگار روزنامه مصری الاهرام از محمود احمدی نژاد درباره عادی سازی روابط ايران و مصر سوال کرد، وی گفت که ايران به شکل قاطع به دنبال تجديد رابطه با مصر است و تا آنجا در اين ارتباط جدی است که اگر دولت مصر اعلام آمادگی کند تا پايان وقت اداری همين امروز سفارت ايران را در قاهره برپا می کنيم.


اعتماد ملی نوشت مشتاقی دولت نهم به عاديسازی روابط با مصر چنان است که موضع پيشگفته تهران مبنی بر مشاهده اقدامات عملی از جانب طرف مصری برای گرهگشايی روابط تهران - قاهره را به کناری زده و ارديبهشت ديگری را در مناسبات دو قدرت منطقه ای رقم می زند.


اين روزنامه در عين حال يادآوری کرده که در ارديبهشت ۱۳۵۸ آيت الله خمينی طی فرمانی خواستار قطع رابطه سياسی با مصر به دليل نقش اين کشور در انعقاد پيمان کمپ ديويد شد.


احمدی نژاد: ايران به شکل قاطع به دنبال تجديد رابطه با مصر است و تا آنجا در اين ارتباط جدی است که اگر دولت مصر اعلام آمادگی کند تا پايان وقت اداری همين امروز سفارت ايران را در قاهره برپا می کنيم.اعتماد ملی

انتقاد شدید نماینده اهواز از دولت


روزنامه کيهان به دنبال نطق پيش از دستور نماينده اهواز در مجلس شورای اسلامی و انتقاد از دولت، وی را متهم کرده که در دام جنگ روانی دشمنان گرفتار شده است.


اين روزنامه طی يادداشتی حميد زنگه نماينده اهواز را به خاطر اعلام مواردی چون خروج صدها ميليارد دلار سرمايه از کشور، خروج صدها هزار نيروی متخصص از کشور، وجود ده ميليون نفر زير خط فقر، چهار ميليون نفر بيکار، کمبود و گرانی سرسام آور در کشور، چهل ميليارد دلار ائتلاف انرژی، و تاکيد بر اوضاع بحرانی کشور و ناکارآمدی دولت در نطق پيش از دستور در مجلس به حمله بی حساب و کتاب به دولت متهم کرده است.


کيهان در مورد اين نماينده مجلس نوشت که وی يا از جایی ناراحت بوده و يا عده ای با دادن اطلاعات غلط به نماينده اهواز وی را فريب داده اند.


اين روزنامه با يادآوری اينکه مجلس ماه های آخر خود را می گذراند،اين نماينده مجلس را تهديد کرده که در دوره های قبلی مجلس نمايندگان تندرو به سرنوشت خوبی دچار نشده اند.


صنایع شکر در بحران


روزنامه حيات نو، از بحران در صنايع شکر داخلی خبر داده و به نقل از يک عضو کميسيون کشاورزی مجلس نوشته که وزارت بازرگانی با وارد کردن شکر به اندازه ۵ برابر نياز عامل اين بحران است.


اين روزنامه از قول جاسم ساعدی نماينده شوش دانيال نوشته که به دنبال تعيين تعرفه صفر برای واردات شکر از سوی دولت، وزارت بازرگانی در اقدامی غير قانونی از محل بودجه خريد تضمينی شکر داخلی تاکنون ۲ ميليون تن شکر به کشور وارد کرده است، در حالی نياز به شکر وارداتی فقط ۴۰۰ هزار تن است.


نماینده شوش دانیال:وزارت بازرگانی در اقدامی غير قانونی از محل بودجه خريد تضمينی شکر داخلی تاکنون ۲ ميليون تن شکر به کشور وارد کرده است، در حالی نياز به شکر وارداتی فقط ۴۰۰ هزار تن است. حیات نو

آقای ساعدی هم چنين گفته اين وضعيت باعث شده که شکر کارخانه های داخلی روی دستشان بماند، و کارخانه ها با بحران کارگری و عدم پرداخت ۲ تا ۴ ماهه حقوق کارگران مواجه شوند.


انتقاد جمهوری اسلامی از احمدی نژاد


در همين حال روزنامه جمهوری اسلامی نيز در ستون جهت اطلاع خود اظهارات آقای احمدی نژاد در مصاحبه مطبوعاتی ديروز خود در ابوظبی درباره آمادگی برای برقراری رابطه با مصر يکی ديگر از اظهارات عجولانه وی بر شمرده است.


اين روزنامه نوشته که اين اظهارات در شان ریيس جمهوری اسلامی ايران نيست.


به نوشته اين روزنامه علاوه براشکالات زيادی که چنين اظهارنظر و اعلام آمادگی از نظر سياسی دارد، اصولا افراد اهل فن می دانند که چنين چيزی حتی از نظر اداری نيز عملی نيست.


روزنامه جمهوری اسلامی تاکيد کرده که معلوم نيست تا چه وقت قرار است شاهد اظهارنظرهای اين چنينی و تصميمات آنچنانی که نمونه ای از آن در جريان عزل مدير عامل و اعضای هيئت مديره بيمه ايران مشاهده شد باشيم.


«اقتصاد ايران در گرداب تورم»


روزنامه اعتماد، در گزارشی با عنوان «اقتصاد ايران در گرداب تورم» نوشته ديروز صندوق بين الملل پول در تازه ترين گزارش خود، اعلام کرده که نرخ تورم در ايران تا .۱۷.۶ درصد افزايش می يابد.


در گزارشی با عنوان «اقتصاد ايران در گرداب تورم» نوشته ديروز صندوق بين الملل پول در تازه ترين گزارش خود، اعلام کرده که نرخ تورم در ايران تا .۱۷.۶ درصد افزايش می يابد. اعتماد

اين روزنامه با انتقاد از سياست های اقتصادی تورم زای دولت، نوشت فعالان اقتصادی و همه شهروندان ايرانی فراموش نکرده اند که روزگاری مسوولان اجرايی فعلی، بزرگ ترين منتقدان اقتصادی دولت قبلی بودند، و اين شعار که می توانند تمام گره های اقتصادی را باز کنند در صدر برنامه های انتخاباتی آنان قرار داشت اما حالا همه چيز تغيير کرده است، تا حدی که حتی نزديکان سياسی دولت نيز تاب فعاليت های اقتصادی کابينه نهم را ندارند.


XS
SM
MD
LG