لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۲:۳۹

بررسی روزنامه های صبح سه شنبه ايران


روزنامه شرق خبر داد که وزير ارتباطات در يک قدمی استيضاح قرار گرفته است.
روزنامه شرق خبر داد که وزير ارتباطات در يک قدمی استيضاح قرار گرفته است.

روزنامه همشهری، در يادداشتی با عنوان «ديپلماسی عبور از صلح سرد در روابط ايران و آمريکا» شرايط فعلی را نقطع عطف سياسی معرفی کرده و نوشته که موج جديد در تعامل ديپلماتيک ايران و آمريکا براساس تجارب دوران گذشته شکل گرفته است.


همشهری تاکيد کرد که روندی که در اجلاسيه «شرم الشيخ» آغاز شد اکنون به دومين مرحله خود در مذاکرات «هفتم خرداد است رسيده و سطح مذاکره مقامات دو کشور در حد سفير تعيين شده است.»


اين روزنامه مذاکرات فعلی ايران و امريکا را به مذاکرات امريکا و پين در اوايل دهه نود تشبيه کرده است.


افزایش قیمت بنزین


روزنامه تهران امروز همزمان با افزايش قيمت بنزين به هر ليتر ۱۰۰ تومان از ازدحام در جايگاه های عرضه بنزين خبر داده است.


به نوشته اين روزنامه، ریيس اتحاديه جايگاه داران اعلام کرده که جايگاه های عرضه بنزين شامگاه روز يکشنبه سی ام ارديبهشت يکی از شلوغترين ساعات کاری خود را تجربه کردند، هر چند ازدحام در اين جايگاه ها از حدود يک ماه پيش با آغاز زمزمه های اجباری شدن استفاده از کارت هوشمند سوخت و سهميه بندی بنزين قابل مشاهده بود.


روزنامه تهران امروز همزمان با افزايش قيمت بنزين به هر ليتر ۱۰۰ تومان از ازدحام در جايگاه های عرضه بنزين خبر داده است.

روزنامه سرمايه،عنوان اصلی خود را به بازار سياه کارت بنزين اختصاص داده و نوشته هم اکنون انواع کارت هوشمند سوخت، شامل کارت سوخت موتورسيکلت و کارت های دولتی و شخصی خودروهای سواری وارد بازارهای مصرف شده است که عمدتا توسط برخی نمايشگاه داران خودرو و تعداد بسياری از دلالان در خيابان های سطح شهر تهران با قيمتهای متفاوتی از ۱۵ تا ۳۵۰ هزار تومان به فروش ميرسد.


مرگ کارگران در همدان


روزنامه اعتماد ملی از مرگ ۱۱ کارگر در همدان خبر داده است.


اين روزنامه به نقل از ریيس مرکز سلامت محيط و کار وزارت بهداشت نوشته که ۱۱ کارگر در کارگاه های سيليسکوبی منطقه ازندريان همدان به خاطر استنشاق هوای نامناسب و فقدان سيستم تهويه جان باختند.


«وزیر ارتباطات در یک قدمی استیضاح»


روزنامه شرق خبر داد که وزير ارتباطات در يک قدمی استيضاح قرار گرفته است.


به نوشته اين روزنامه، استيضاح کنندگان وزير ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنان شمشير را از رو بسته اند.


شرق نوشت اگرچه برخی از آنها اين روزها در مواجهه با کسی که خود را نماينده وزير می خواند و آنها را به پس گرفتن امضاهايشان توصيه می کند، چاره ای جز تمکين ندارند، اما هستند نمايندگانی که امضايشان را حتی با رفاقت پس نگرفتند.


علت استيضاح وزير ارتباطات و فناوری اطلاعات به نوشته اين روزنامه از سوی نمايندگان مجلس ضعف مديريت، ابهام در قراردادهای منعقد شده در شرکت های زيرمجموعه وزارت ICT، کيفيت نامناسب تلفن همراه، تلاش متوليان دولتی بخش فناوری اطلاعات برای نفوذ به حريم خصوصی کاربران، ابهام در قرارداد تکميل شبکه زيرساخت و مباحث مربوط به فيلترينگ عنوان شده است.


جمع آوری ماهواره ها


طرح جمع آوری ماهواره که از سال گذشته به طور جدی در دستور کار نيروی انتظامی قرار گرفته و در حال حاضر نيز اجرای آن همچنان ادامه دارد. اعتماد

روزنامه اعتماد در گزارشی خبر داد که جمع آوری ماهواره همچنان به نوشته اين روزنامه، طرح جمع آوری ماهواره که از سال گذشته به طور جدی در دستور کار نيروی انتظامی قرار گرفته و در حال حاضر نيز اجرای آن همچنان ادامه دارد.


به نوشته اين روزنامه، اين طرح که از مرداد ماه سال ۸۵ آغاز شده در هفته های اخير نيز از سوی نيروی انتظامی دنبال می شود و فرماندهان اين نيرو گفته اند که جمع آوری فساد قارچ گونه از منازل وظيفه ذاتی آنها است.


همایش سه روزه مجمع اقتصاد جهانی


روزنامه اعتماد ملی، خبر داد درخواست ايران از ميهمانان همايش سه روزه مجمع اقتصاد جهانی در اردن برای حمايت از فعاليت های هسته ايش با پاسخ سرد کشورهای عربی روبه رو شده است.


به نوشته اين روزنامه، محمدجواد لاريجانی ریيس ستاد حقوق بشر قوه قضاييه و معاون پيشين وزارت امور خارجه در اين اجلاس خواستار آن شد که همه کشورهای عربی برای تحولات هسته ای ايران ارزش قائل شوند، اما ديپلمات های عربی به لاريجانی و هيات ايرانی در طول اين نشست توجهی نکردند.




XS
SM
MD
LG