لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۰:۰۶

بررسی روزنامه های صبح پنج شنبه ايران


روزنامه رسالت از تداوم عمليات دستگيری که نيروی انتظامی آنها را اراذل می نامد، خبر داده است.
روزنامه رسالت از تداوم عمليات دستگيری که نيروی انتظامی آنها را اراذل می نامد، خبر داده است.

روزنامه اعتماد، از انتقاد هفت هزار دانشجو نسبت به سياست های اجتماعی دولت خبر داده است.


به نوشته اين روزنامه، بيش از هفت هزار دانشجو از ۱۷ دانشگاه کشور با امضای توماری نسبت به نحوه برخورد با مقوله پوشش دانشجويان و چگونگی اجرای طرح امنيت اجتماعی انتقاد کردند و از دولت و مسوولان وزارت علوم خواستند وظايف اصلی دولتداری را در رأس اقدامات خود قرار بدهند.


اعتماد نوشت که کميسيون زنان دفتر تحکيم به عنوان تهيه کننده اين تومار تاکنون متن آن را برای امضا به ۱۷ دانشگاه کشور ارسال کرده و در عين حال اعلام کرده که ميزان امضاها در حال افزايش است.


در اين تومار از دولت خواسته شده است مسائل اساسی کشور از قبيل مشکلات اقتصادی را سامان بدهد و خود را با مسائلی که بيشتر جنبه خصوصی زندگی شهروندان دارد، درگير نکند.


۳۰ تا ۵۰ هزار معتاد کارتن خواب در ایران


روزنامه همشهری به نقل از جانشين دبيرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر نوشته که از تعداد ۳۵۰ هزار نفر معتاد به هروئين، ۲۵۰ هزار نفر تزريقی هستند.


محمد رضا جهانی ضمن اشاره به معضل اعتياد در کشور، گفت که امروز معضل اعتياد در کشور به اندازه ای مهم است که در کشور ستادی تحت عنوان ستاد مبارزه با مواد مخدر راه اندازی شده که ریيس ستاد، شخص ریيس جمهور و اعضای آن چند تن از وزرا و فرماندهان نظامی و انتظامی هستند.


وی همچنين خبر داده که ۳۰ تا ۵۰ هزار معتاد کارتن خواب در کشور وجود دارند.


فرمانده بسیج متهم می کند


روزنامه شرق اظهارات جانشين فرمانده بسيج در مورد امر به معروف و نهی از منکر را مورد توجه قرار داده است.


فرمانده بسيج در عين حال مطبوعات را متهم کرده که در سال های گذشته بلايی بر سر امر به معروف آوردند که امروز سخن گفتن از آن مشکل است. شرق

به نوشته اين روزنامه، ميراحمدی در همايش سراسری مديران معاونت امر به معروف و نهی از منکر بسيج، گفته که تذکر زبانی به هنجارشکنان جامعه وظيفه همه بسيجيان است و اگر يک بسيجی با منکری مواجه شود و زمينه امر به معروف نيز فراهم باشد و او به اين فريضه عمل نکند، از فرهنگ و تفکر بسيجی فاصله گرفته است.


این فرمانده بسيج در عين حال مطبوعات را متهم کرده که در سال های گذشته بلايی بر سر امر به معروف آوردند که امروز سخن گفتن از آن مشکل است.


وی در عين حال با اشاره به برخی اشتباهات بسيجيان در اين خصوص گفته نبايد به خاطر اشتباه چند نفر از عمل به اين فريضه مقدس در سطح جامعه عقب نشينی کرد.


«طرح برخورد با اوباش ادامه دارد»


روزنامه رسالت از تداوم عمليات دستگيری که نيروی انتظامی آنها را اراذل می نامد، خبر داده است.


به نوشته اين روزنامه درششمين شب ازاجرای طرح برخورد با اراذل واوباش، نيروی انتظامی درعمليات های گسترده ای در خيابان های فلاح، امامزاده حسن، بلورسازی ومشيريه انجام داده و طی آن چندين تن را دستگير کرده است.


بازداشت یک خبرنگار سابق


روزنامه خراسان خبر داده که در ارتباطات با پرونده حسين موسويان يکی از خبرنگاران سابق روزنامه ايران بازداشت شده است.


اين روزنامه نام اين خبرنگار بازداشت شده را منتشر نکرده است.


انتقاد از کاهش سود بانکی


روزنامه اعتماد ملی در سرمقاله خود نسبت به کاهش دستوری سود بانکی از سوی دولت انتقاد کرده و آن را زمينه ساز تشديد بحران اقتصادی در کشور عنوان کرده است.


به نوشته اين روزنامه، کاهش سود بانکی عملا تنها کام رانتخوارانی را شيرين خواهد کرد که با استفاده از رانت های خود می توانند پول ارزان را از بانک ها گرفته و در بازار آزاد آن را نزول دهند.


اعتماد ملی : کاهش سود بانکی عملا تنها کام رانتخوارانی را شيرين خواهد کرد که با استفاده از رانت های خود می توانند پول ارزان را از بانک ها گرفته و در بازار آزاد آن را نزول دهند.

اعتماد ملی نوشت « امروز سوم خرداد سال ۸۶ است، اگر چند ماه بعد نمايندگان مجلس در تذکرهای خود به دنبال مقصر گرانيها بودند، يا دولتی ها در توجيه دلايل گرانی ها به دنبال مقصران ناآشنا گشتند، ما از همين امروز عامل گرانی ها و نابسامانی های ماه های آينده را معرفی می کنيم:« کاهش دستوری نرخ سود بانکی».


کیهان متهم می کند


روزنامه کيهان همزمان با انتشار خبر دستگيری کيان تاجبخش وی را متهم کرده که « طرح های بانک جهانی را که اين روزنامه آنها را طرح استعماری ناميده، در ايران پيگيری می کرده است.»


اين روزنامه در عين حال وعده داده که طی روزهای آينده نيمه پنهان آقای تاجبخش را منتشر می کند.


XS
SM
MD
LG