لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۷:۱۴

بررسی روزنامه های صبح شنبه ايران


روزنامه ايران: که روس ها برای تکميل نيروگاه اتمی بوشهر بهانه تراشی می کنند.
روزنامه ايران: که روس ها برای تکميل نيروگاه اتمی بوشهر بهانه تراشی می کنند.

روزنامه اعتماد ملی، اظهارات ریيس جمهوری اسلامی در واکنش به انتشار گزارش آژانس بين المللی انرژی هسته ای را مورد توجه قرار داده و به نقل از محمود احمدی نژاد نوشت «قطار هسته ای همچنان فاقد دنده عقب و ترمز است.»


به نوشته اين روزنامه به دليل همزمانی سفر آقای احمدی نژاد به استان اصفهان و انتشار گزارش محمد البرادعی دبير کل آژانس بين المللی هسته ای در خصوص فعاليت های هسته ای جمهوری اسلامی،احمدی نژاد بيشترين سخنرانی هايش را به موضوع هسته ای اختصاص داده است.


اعتماد ملی نوشت که وی در اصفهان اعلام کرده که ايران نه تنها فعاليت سانتريفوژها را متوقف نمی کند بلکه به سرعت در حال اضافه کردن به چرخه های سوخت خود است تا بتواند به کشور صادرکننده سوخت هسته ای تبديل شود.


اعتراض به بازداشت مدیر پرشین بلاگ


روزنامه اعتماد خبر داد که ۲۱۱ تن از فعالان اجتماعی و مطبوعاتی کشور با انتشار بيانيه ای به ادامه بازداشت «مهدی بوترابی» مدير پرشين بلاگ اعتراض کردند.


به نوشته اين روزنامه، امضاء کنندگان اين نامه از آقای بوترابی به عنوان موسس بزرگترين سرويس دهنده وبلاگ فارسی نامبرده شده و از مقامات جمهوری اسلامی پرسيده اند که آيا هزينه تاسيس چنين سايتی بازداشت است.


۲۱۱ تن از فعالان اجتماعی و مطبوعاتی کشور با انتشار بيانيه ای به ادامه بازداشت «مهدی بوترابی» مدير پرشين بلاگ اعتراض کردند. اعتماد

نويسندگان اين نامه اعلام کرده اند که با توجه به سوابق بوترابی در جمهوری اسلامی خبر بازداشت وی آنان را بهت زده کرده است.


محاکمه جزایری


روزنامه همشهری، خبر داد که محاکمه مجدد شهرام جزايری از امروز آغاز می شود.


به نوشته اين روزنامه، پس از آن که شهرام جزايری عرب متهم اقتصادی، نيمه دوم اسفندماه ۸۵ توسط نيروهای امنيتی در يکی از کشورهای جنوب خليج فارس دستگير و به ايران بازگردانده شد،تاکنون با دستور بازپرسی دادسرای کارکنان دولت در زندان اوين برای انجام تحقيقات و تکميل پرونده در اختيار وزارت اطلاعات بوده است اما با تکميل تحقيقات وزرات اطلاعات درباره اين پرونده،شهرام جزايری،از شنبه ۵ خرداد در اختيار قوه قضائيه قرار مي گيرد.


همشهری در عين حال نوشت که سوء تفاهم قوه قضائيه و وزارت اطلاعات در خصوص نحوه برخورد با دو قاضی پرونده شهرام جزايری و رييس سابق مجتمع قضايی امور اقتصادی که وزارت اطلاعات، تکميل تحقيقات را به تعليق اين قضات موکول کرده بود، برطرف شده است.


«بهانه تراشی روس ها»


روزنامه ايران، ارگان رسمی دولت نوشته که روس ها برای تکميل نيروگاه اتمی بوشهر بهانه تراشی می کنند.


به نوشته اين روزنامه، روسيه که تاکنون چندين بار تکميل نيروگاه هسته ای بوشهر را به تاخير انداخته،در جديدترين مورد اعلام کرده است که اين پروژه برای مسکو سودآور نيست.


ایران:روس ها برای تکميل نيروگاه اتمی بوشهر بهانه تراشی می کنند.

ايران به نقل از يک مسئول در آژانس روس اتم نوشته که سفر رئيس شرکت «اتم استروی اکسپورت» مجری ساخت نيروگاه اتمی بوشهر به تهران که قرار بود در پايان ماه جاری ميلادی انجام شود، از سوی اين شرکت لغو شده است.


اردوگاه اجباری


روزنامه تهران امروز تيتر اول خود را به راه اندازی اردوگاه اجباری در کهريزک برای افرادی که تحت عنوان اراذل بازداشت می شوند، اختصاص داده است.


اين روزنامه به نقل از فرمانده نيروی انتظامی خبر داده که نگهداری اين افراد در اردوگاهی در کهريزک زير نظر دادستان تهران انجام می‏شود، و اگر قاضی تشخيص دهد، مجازات‏ سنگينی مانند محروميت اجتماعی، زندان و نفی بلد برای آنان در نظر گرفته خواهد شد.


روزنامه کيهان نيز در همين خصوص از قول امام جمعه ديروز تهران خواستار آن شده تا متهمانی که در طرح جمع آوری اراذل و اوباش نيروی انتظامی دستگیر شده اند، اعدام شوند.


امام جمعه ديروز تهران خواستار آن شده تا متهمانی که در طرح جمع آوری اراذل و اوباش نيروی انتظامی دستگیر شده اند، اعدام شوند. کیهان

اين روزنامه به نقل از احمد خاتمی امام جمعه موقت تهران نوشته که اين افراد مفسد فی الارض هستند و حکم اعدام آنان نيز مشخص است.عضو مجلس خبرگان رهبری به نوشته کيهان تاکيد کرده که تيغ نظام جمهوری اسلامی بايد برای چنين افرادی تيز باشد.


استعفا در ایرنا


روزنامه اعتماد از استعفای چند مقام کليدی در خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی ايرنا خبر داده است.


به نوشته اين روزنامه،در ميان مديران مستعفی ايرنا ميرزايی معاون خبری مدير عامل، ديانی مدير بين الملل، و يمينی مشاور عالی مدير عامل ديده می شوند که بعد از تقريباً حدود پنج يا شش ماه کار با مدير جديد اين خبرگزاری استعفا کرده اند.


دليل استعفاهای زود هنگام اين مقامات کليدی هنوز اعلام نشده است.


XS
SM
MD
LG