لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۰:۳۰

بررسی روزنامه های صبح يک شنبه ايران


جمهوری اسلامی:در هيچ جای دنيا خريداری برای سيب زمينی با قيمت حدود کيلويی يک دلار وجود ندارد.
جمهوری اسلامی:در هيچ جای دنيا خريداری برای سيب زمينی با قيمت حدود کيلويی يک دلار وجود ندارد.

روزنامه اعتماد ملی، خبر داد که بر اساس يک دستور تازه دولت، بانک ها به بنگاه خيريه تبديل می شوند.


به نوشته اين روزنامه، رییس جمهوری اسلامی روز گذشته در اصفهان گفت که دولت در تلاش است سودی را که به سپرده ها می دهد کاهش ندهد، بلکه سودی را که از يک کشاورز و صنعتگر می گيرد آن را پايين بياورد.


اعتماد ملی نوشت از اين اظهارات چنين برميآيد که اگر نظر کارشناسی شورای پول و اعتبار چيزی غير از آن باشد که اعلام شده به سرنوشتی مشابه با تصميم اوليه آنها مبنی بر ثبات نرخ ها تا پايان امسال دچار می شود.


اين روزنامه نوشت ظاهرا در پايان سريال تازه دولت نهم بايد بانک ها را بنگاه های خيریه های خواند که قرار است شعارهای ریيس دولت را تحقق بخشند.


«کشف شبکه های جاسوسی»


روزنامه همشهری، به نقل از روابط عمومی وزارت اطلاعات از کشف و شناسايی چند شبکه جاسوسی در ايران خبر داده است.


به نوشته اين روزنامه، روابط عمومی وزارت اطلاعات اعلام کرد «موفق به کشف، شناسايی و ضربه به چند شبکه جاسوسی از عوامل نفوذی اشغالگران عراق در مناطق غرب، جنوب غربی و مرکزی ايران شده است.»


وزارت اطلاعات:«موفق به کشف، شناسايی و ضربه به چند شبکه جاسوسی از عوامل نفوذی اشغالگران عراق در مناطق غرب، جنوب غربی و مرکزی ايران شده است.» همشهری

اين اطلاعيه در اين خصوص توضيح بيشتری نداده و ارائه اطلاعات بيشتر را به روزهای آينده موکول کرده است اما ادعا کرده که اين شبکه های جاسوسی با هدايت سرويس های اطلاعاتی آنچه در ای اطلاعيه « اشغالگران و حمايت برخی گروه ها و جريان های موثر عراقی» ناميده شده، فعاليت می کردند.


زندان برای عضو تحکیم وحدت


روزنامه اعتماد از صدور حکم دو سال زندان برای بهاره هدايت يکی ديگر از شرکت کنندگان در تجمع اعتراض آميز زنان در ۲۲ خرداد ۸۵ در ميدان هفت تير تهران خبر داده است.


اين روزنامه، به نقل از نسرين ستوده وکيل خان هدايت نوشته که شعبه ششم دادگاه انقلاب تهران، «بهاره هدايت» از زنان تجمع کننده در روز ۲۲ خرداد در ميدان هفت تير تهران را به تحمل دو سال حبس که به مدت پنج سال به حالت تعليق درمی آيد، محکوم کرد.


به کفته اين وکيل دادگستری، دادگاه خانم هدايت عضو شورای مرکزی دفتر تحکيم وحدت را از اتهام «تبليغ عليه نظام» و «اخلال در نظام عمومی» تبرئه، اما وی را بابت اتهام «اقدام عليه امنيت ملی در حد اجتماع و تبانی به منظور ارتکاب جرايمی عليه امنيت کشور» به استناد ماده ۶۱۰ قانون مجازات اسلامی، به دو سال حبس محکوم کرده است.


سود بانکی


روزنامه ايران از حمله شديد الحن محمود احمدی نژاد به منتقدان کاهش دستوری سود بانکی خبر داده است.


احمدی نژاد: صاحبان چند مؤسسه مالی که هر سال ۵۰۰ تا ۶۰۰ ميليارد تومان سود خالص کسب می کند با چنين پولی ده روزنامه و قلم به دست راه می اندازد تا بتواند سود چندين درصدی از مردم بگيرد.

به نوشته اين روزنامه ریيس جمهوری اسلامی ديروز مدعی شده صاحبان چند مؤسسه مالی که هر سال ۵۰۰ تا ۶۰۰ ميليارد تومان سود خالص کسب می کند با چنين پولی ده روزنامه و قلم به دست راه می اندازد تا بتواند سود چندين درصدی از مردم بگيرد.


احمدی نژاد با اشاره به اينکه دو گروه هستند که با مبارزه با مفاسد اقتصادی مخالفند گفت که کسانی که با سياست دولت مخالفت می کنند و فرياد برمی آورند يا از روی کج فهمی است و يا اين که خودشان ريشه همه مفاسد هستند.


سیب زمینی کیلویی ۱۰۰۰ تومان


روزنامه جمهوری اسلامی خبر داد که سيب زمينی در کشور به قيمت هر کيلو هزار تومان رسيده است.


اين روزنامه نوشته در حالی که هم اکنون ميوه فروشی های سطح شهر سيب زمينی را کيلويی ۱۰۰۰ تومان می فروشند برخی مسئولان وزارت جهاد کشاورزی از اظهارنظر درباره افزايش بی رويه قيمت اين محصول خودداری می کنند.


نورانی: در هيچ جای دنيا خريداری برای سيب زمينی با قيمت حدود کيلويی يک دلار وجود ندارد. جمهوری اسلامی

به نوشته جمهوری اسلامی، سيد رضا نورانی نايب رئيس اتحاديه صادرکنندگان ميوه و تره بار با تاکيد بر اين که افزايش قيمت سيب زمينی هيچ ربطی به صادرات آن داشته است تاکيد کرده که عدم اجرای موفقيت آميز طرح استمرار کشت سيب زمينی در طول دو سال گذشته از دلايل اصلی افزايش قيمت سيب زمينی است.


وی در عين حال گفته که در هيچ جای دنيا خريداری برای سيب زمينی با قيمت حدود کيلويی يک دلار وجود ندارد.


کیهان متهم می کند


روزنامه کيهان در سرمقاله امروز در پاسخ به اعتراضات بين المللی به بازداشت چندين محقق ايرانی-امريکایی ده ها تن از روزنامه نگاران ايران مقيم داخل و خارج از کشور را با اعلام اسامی آنان به فعاليت بر عليه دولت متهم کرده است.


اين روزنامه در عين حال ادعا کرده که انتقادات گسترده مطبوعات و شخصيت های داخلی را همسویی با دشمن و حاصل ارتباط روزنامه نگاران خارج از کشور با مطبوعات داخلی توصيف کرده است. اين روزنامه در خبری ديگر، خانه هنرمندان ايران را » خانه هنرمندان مخملی» ناميده و فعاليت های اين مرکز در تهران را براندازانه اعلام کرده است.


XS
SM
MD
LG