لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۰:۵۷

بررسی روزنامه های صبح چهارشنبه ایران


روزنامه جمهوری اسلامی از اعتراض مردم در شهرهای اهواز و اردبیل نسبت به وضعیت بنزین خبر داده است.
روزنامه جمهوری اسلامی از اعتراض مردم در شهرهای اهواز و اردبیل نسبت به وضعیت بنزین خبر داده است.

روزنامه جمهوری اسلامی از اعتراض مردم در شهرهای اهواز و اردبیل نسبت به وضعیت بنزین خبر داده است.


به نوشته این روزنامه، در كنار گرمای ۵۰ درجه خوزستان كمبود محسوس وسايل نقليه عمومی همچون تاكسی و وانت در استان بخصوص شهر اهواز نسبت به قبل از اجرای طرح سهميه بندی افزايش يافته و همين موضوع باعث ناراحتی و اعتراض مردم شده است.


در اردبیل نیز مردم از وضعيت نامناسب عرضه بنزين در جايگاه هاي اين شهر ناراضی هستند و بنزین در بازار سیاه هر لیتر ۵۰۰ تا ۶۰۰ تومان به فروش می رسد.


«فعلا فوت نكنيد بهشت زهرا بنزين ندارد!»


روزنامه جمهوری اسلامی خبری دیگر با عنوان«فعلا فوت نكنيد بهشت زهرا بنزين ندارد!» به جاپ رسانده است.


به نقل از مديرعامل سازمان بهشت زهرا خبر داده که تا پايان هفته جاری سهميه مناسبي برای آمبولانس های بهشت زهرا اختصاص نيابد حمل و نقل جنازه ها در تهران متوقف خواهد شد.


نامه خانواده های دانشجویان بازداشتی


روزنامه اعتماد ملی، نامه خانواده های دانشجويان بازداشت شده دانشگاه اميركبيربه رییس قوه قضائیه را منعکس کرده است.


به نوشته این روزنامه،خانواده های دانشجويان بازداشت شده دانشگاه اميركبيردرنامه خود به هاشمی شاهرودی، خواستار رسیدگی وی به وضعيت فرزندانشان شده اند.


اعتماد ملی:خانواده های دانشجويان بازداشت شده دانشگاه اميركبيردرنامه خود به هاشمی شاهرودی، خواستار رسیدگی وی به وضعيت فرزندانشان شده اند.

در این نامه با اشاره به اینکه بازداشت دانشجویان دانشگاه امیر کبیر خلاف اصول ۱۲۴ و ۳۲ قانون اساسی بوده خانواده های دانشجويان بازداشت شده،با بيان بيگناهی فرزندانشان،پيگيری وضعيت آنها و امکان ملاقات وکلای قانونی و آزادی دانشجويان بازداشت شده طبق اصل برائت تا برگزاری دادگاهی صالح را ازسوی رييس قوه قضاييه خواستار شده اند.


پرونده حسن موسویان


روزنامه ایران با اشاره خبری در خصوص اتهامات حسن موسويان دیپلمات ارشد جمهوری اسلامی را منعکس کرده، و خبر داده که وی كد جاسوسى نداشته است.


به نوشته این روزنامه، يک نهاد امنيتى در گزارشى درباره پرونده حسين موسويان، معاون مركز تحقيقات استراتژيک مجمع تشخيص مصلحت نظام آورده که برخلاف شيوه هاى معمول سازمان هاى جاسوسى دنيا، موسويان داراى كد كلاسيک نبوده و قرارهاى مشخصى جهت انتقال اطلاعات نداشته، و با توجه به اين موضوع و براساس قوانين موجود، مجازات سنگينى متوجه وى نبوده است.


ایران: «موسويان در يكى از مكالمات تلفنى خود به نوعى بر تسريع طرف غربى بر صدور قطعنامه در سازمان ملل تأكيد كرده و لذا اتهام اقدام عليه امنيت ملى متوجه وى خواهد بود.»

روزنامه دولتی ایران به نقل از این نهاد امنیتی نوشته« البته موسويان در يكى از مكالمات تلفنى خود به نوعى بر تسريع طرف غربى بر صدور قطعنامه در سازمان ملل تأكيد كرده و لذا اتهام اقدام عليه امنيت ملى متوجه وى خواهد بود.»


حسین موسویان چندی قبل به مدت یک هفته بازداشت شد و با وثیقه ۲۰۰ میلیون تومانی آزاد شد.


«خط بقا به جای خط فقر»


روزنامه اعتماد به نقل از یک اقتصاد دان نوشته «تقليل خط فقر به ۲ هزار کيلو کالری که مي توان آن را با نان خالی نيز تامين کرد، ناديده گرفتن تمام وعده های قانون اساسی به مردم» است.


به نوشته این روزنامه، حسن راغفر با انتقاد از اظهارات اخیر وزیر رفاه در خصوص حذف خط فقر و تعیین خط بقا، گفته است«سخن از خط بقا به جای خط فقر، نشان دهنده آن است که تصوير روشنی از مفهوم فقر و سياست های فقرزدايی در کشور وجود ندارد.»


راغفر: «تقليل نياز های انسان به نيازهای تغذيه ای پديده ای عجيب است که دولت باید در اين باره پاسخ گو باشد.» اعتماد

اعتماد از قول این استاد دانشگاه نوشته«خط فقر حداقل نيازهای يک زندگي انسانی را تعريف مي کند که شامل حداقل نيازهای تغذيه ای، بهداشت، آموزش، مسکن، پوشاک، حمل و نقل و حتي زمان فراغت و نيازهای فرهنگی است.»


به گفته آقای راغفر نادیده گرفتن خط فقر،و تقليل نياز های انسان به نيازهای تغذيه ای پديده ای عجيب است که دولت باید در اين باره پاسخ گو باشد.»


رسالت متهم می کند


روزنامه رسالت، برخى از رسانه هاى منتقد دولت را به تخریب دولت متهم کرده است.


این روزنامه طی یادداشتی روزنامه های شرق،اعتماد ملی، و سایر روزنامه های نزدیک به اصلاح طلبان را به خاطر انتشار گزارش های انتقادی نسبت به دولت و مجلس شورای اسلامی «دروغ پرداز»نامیده و با تکذیب انتقادات این روزنامه ها آنان را به اقدام علیه امنیت ملی متهم کرده است.


طرح امنیت اجتماعی


روزنامه کیهان، اطلاعيه نيروی انتظامی در خصوص مصداق های طرح امنیت اجتماعی نیروی انتظامی را مورد توجه قرار داده است.


به نوشته این روزنامه، نیروی انتظامی طی اطلاعیه ای اعلام کرده است که در ادامه طرح های این نیرو«هرگونه بدپوششی مانند استفاده از مانتوهای كوتاه، چسبان، بدن نما، شلوارهای كوتاه و ساق نما، عدم پوشش مناسب موی سر و آرايش ها و پوشش های غيرمتعارف و مانكنی براي بانوان و خدمات دهندگان و عرضه كنندگان» و «استفاده كنندگان از البسه، آرايش ها و علائم و نمادهای گروه های انحرافي و مدل های فشن (تيفوسی، رپ، شلوغ) و خدمات دهندگان به آنها در مورد آقایان را بخشی از مصداق های طرح امنیت اجتماعی اعلام و از برخورد با آنها خبر داده است.


XS
SM
MD
LG