لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۹:۵۱

بررسی روزنامه های صبح چهارشنبه ایران


روزنامه اعتماد ملی، خبر داده که فيلترينگ به كامپيوتر مجلسی ها هم رسيده است.
روزنامه اعتماد ملی، خبر داده که فيلترينگ به كامپيوتر مجلسی ها هم رسيده است.

روزنامه کیهان به نقل از معاون استاندارخراسان رضوی از اعزام گروه تحقيق برای بررسی علت سقوط هواپيمای ارتش در مشهد خبر داده است.


به نوشته این روزنامه، يک فروند هواپيمای F7 نيروی هوايی ارتش بعدازظهر روز دوشنبه در منطقه غيرمسكونی شانديز مشهد سقوط كرد.


کیهان تاریخ پرواز این هواپیما از تهران به مقصد پایگاه چهاردهم شکاری مشهد را شنبه و تاریخ سقوط آن را دوشنبه ذکر کرده است.


این روزنامه به نقل از محمد گلستانی معاون استاندار خراسان رضوی از اعزام تيمی از تهران به مشهد برای بررسی علت سانحه خبر داده و نوشته« همزمان با اين سانحه، محل حادثه به طور كامل تحت مراقبت نيروهاي نظامي و انتظامی درآمده و در زمانی كوتاه، محل ياد شده مورد پاكسازی شده است.»


«فیلترینگ کامپیوتر مجلسی ها»


روزنامه اعتماد ملی، خبر داده که فيلترينگ به كامپيوتر مجلسی ها هم رسيده است.


به نوشته این روزنامه، موج فيلترينگ سايت های خبری شامل حال دفاتر نمایندگان مجلس نیز شده و آنها به بسياری از اخبار و اطلاعات دسترسی ندارند.


اعتماد ملی:موج فيلترينگ سايت های خبری شامل حال دفاتر نمایندگان مجلس نیز شده و آنها به بسياری از اخبار و اطلاعات دسترسی ندارند

اعتماد ملی نوشته که حجت الله فلاحت پیشه طی تذکری با اشاره به فیلتر اینترنت نمایندگان مجلس گفته است نمايندگان بايد به اطلاعات دستيابي داشته باشند، وی به هیات رئیسه مجلس قول داده كه نمايندگان در صورت برداشته شدن فيلترينگ نسبت به مسائل اخلاقی و منافع ملی حساس باشند.


«گستاخى نمک نشناسان»


روزنامه رسالت در یادداشتی با عنوان«گستاخى نمک نشناسان» حاکمان کشور کویت را به «گستاخی و نمک نشناسی»متهم کرد.


این روزنامه، با اشاره به مطالب انتشار یافته در روزنامه های کویت در واکنش به ادعای ارضی روزنامه کیهان در مورد کشور بحرین،نوشته «در حالى که جمهورى اسلامى ايران در جريان اشغال کويت توسط رژيم صدام آشکارا اشغالگرى رژيم صدام را محکوم و به صورت همه جانبه از تماميت ارضى کويت حمايت کرد، برخى روزنامه هاى کويتى که وابسته به هيئت حاکمه اين شيخ نشين هستند در اقدامى گستاخانه و نمک نشناسانه مطالبى عليه تماميت ارضى ايران بويژه جزاير سه گانه و استان خوزستان نوشته و ايرانىها را مشرک و بدتر از کفار غربی ياد کرده اند.»


روزنامه رسالت در عین حال رهبران کویت را تهدید کرده و نوشته«اگر قرار باشد کشورى نسبت به ديگرى ادعاى ارضى داشته باشد آن ايران است.»


انتقاد گسترده نسبت به محدوديت مطبوعات


روزنامه اعتماد از انتقاد گسترده نسبت به محدوديت مطبوعات خبر داده و نوشته که روز گذشته جهل تن از نمایندگان که اغلب از اقلیت مجلس بودند طی تذکری کتبی به ریيس جمهوری اسلامی از وی درخواست رفع توقيف از مطبوعات و سايت هايی را مطرح کردند که اخيراً تعطيل شده اند.


اعتماد: جهل تن از نمایندگان که اغلب از اقلیت مجلس بودند طی تذکری کتبی به ریيس جمهوری اسلامی از وی درخواست رفع توقيف از مطبوعات و سايت هايی را مطرح کردند که اخيراً تعطيل شده اند.

به نوشته این روزنامه،همزمان اعضاي هيات موسس فراکسيون اصولگرايان منتقد مجلس هم با نوشتن نامه ای جداگانه به احمدی نژاد اعتراض خود را به محدوديت مطبوعات اعلام کردند.


اعتماد نوشته «نمايندگان در اين تذکر به ضرورت رفع توقيف و شکستن فضای تحديد حاکم بر رسانه هاي منتقد دولت و جلوگيری از برخوردهاي سليقه ای و انحراف در مسير استقلال و گردش آزاد اطلاعات تاکيد کرده، و با اظهار تاسف از نوع برخورد تهدید آمیز دولت با مطبوعات،خطاب به محمود احمدی نژاد آورده اند؛ در دولتي که بنا بود به مهرورزی شهره شود، رسانه های مستقل و منتقد دولت با توقيف و تحديد آزادي بيان و استقلال مواجه شده و هر روز از سوي مديران اجرايي و مشاوران جناب عالي به عامليت در «کودتا» و يا «آلودگی» متهم شده و برايشان خط و نشان می کشند.


اسامی یک میلیون معتاد


روزنامه همشهری اظهارات دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر مبنی بر در اختیار داشتن اسامی يک ميليون معتاد را مورد توجه قرار داده است.


این روزنامه از قول اسماعیل احمدی مقدم نوشته«اسامي يک ميليون معتاد را كه از اول انقلاب گذرشان به نيروی انتظامی و زندان افتاده است، در ستاد مبارزه با مواد مخدر در اختيار داريم.»


وی که همزمان فرماندهی نیروی انتظامی را نیز بر عهده دارد، امکان ارائه آمار دقیق تعداد معتادان به مواد خدر را نا ممکن اعلام کرده و گفته است« معتاداني كه در هيچ جا ردپايي از آنها نباشد، طبيعتاً در اين آمار جايي ندارند به همين علت با درصدی افزايش به اين آمار، ميتوانيم آمار كلي معتادان در كشور را تخمين بزنيم.»


«نیروگاه بوشهر و ملاحظات سیاسی»


روزنامه ایران از قول یک مقام وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی نوشته«بر ملاحظات سياسى راه اندازى نيروگاه بوشهر واقفيم.»


به نوشته این روزنامه، مهدى صفرى با اشاره به آخرين تحولات مربوط به راه اندازى نيروگاه بوشهر و دلايل تعلل روس ها در خصوص اين امر گفته است« براساس توافق رؤساى سازمان انرژى اتمى كشورمان و آژانس فدرال انرژى اتمى روسيه، قرار بود مراحل راه اندازى نيروگاه از ماه سپتامبر سال ۲۰۰۷ آغاز گردد اما از حدود چهار ماه قبل طرف روسى با اشاره به موضوعاتى نظير اختلاف مالى و به موقع نبودن پرداخت ها و نيز مشكلات مربوط به تأمين قطعات مورد نياز از كشورهاى ثالث اعلام نمود كه امكان بهره بردارى از اين پروژه در تاريخ مقرر فراهم نيست.»


انتقاد از اعدام اراذل و اوباش


روزنامه همبستگی در یادداشتی از یک حقوقدان نسبت به اعدام چندین متهم به شرارت و همچنین درخواست اعدام برای افرادی که تحت عنوان«اراذل» در طرح امنیت اجتماعی بازداشت شدند،انتقاد کرده است.


به نوشته همبستگی حق دفاع به این متهمان داده نشده و شيوه برخورد با آنان نیز حاکی از عدم اجرای صحيح قوانين است.

این روزنامه با اشاره به اینکه در صورت صحت ادعای دادستان تهران در مورد شرارت این افراد،آنان يک شبه كه شرور نشده اند و شرارت اينان بايد براساس سوابق كيفری آنان باشد.


نعمت احمدی این پرسش را مطرح کرده که عمده ترين وظايف دادسرا يعني كشف جرم، تعقيب متهم به جرم، اقامه دعوی از جنبه حق الهي و حفظ حقوق عمومی و حدود اسلامی چرا تا اين تاريخ نسبت به اين افراد اجرا نشده است.


به نوشته همبستگی حق دفاع به این متهمان داده نشده و شيوه برخورد با آنان نیز حاکی از عدم اجرای صحيح قوانين است.



XS
SM
MD
LG