لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۰:۱۷

بررسی روزنامه های صبح شنبه ایران


روزنامه جمهوری اسلامی : به دنبال طرح ارتقای امنيت اجتماعی با موضوع ساماندهي مد و لباس صبح پنجشنبه در خيابان جمهوری و چهارراه اميراكرم تهران ۳۹ مرکز تولید لباس پلمپ شده است.
روزنامه جمهوری اسلامی : به دنبال طرح ارتقای امنيت اجتماعی با موضوع ساماندهي مد و لباس صبح پنجشنبه در خيابان جمهوری و چهارراه اميراكرم تهران ۳۹ مرکز تولید لباس پلمپ شده است.

روزنامه اعتماد ملی دستور تازه رییس جمهوری اسلامی، درخصوص تشکیل كارگروه تحول رفتاری نظام بانكی كشور را مورد توجه قرار داده و از آن با عنوان تکمیل خلع يد از تصميم گيران نظام بانكی نامبرده است.


به نوشته این روزنامه، تمام نشانه ها حكايت از آن دارد كه نظام بانكی كشور بايد دير يا زود شاهد تغييرات بزرگی باشد؛ تغييرات بزرگی كه هنوز نظام برنامه ريزی كشور نتوانسته از شوک وارده از آن نجات يابد.


اعتماد ملی با اشاره به دستور اخیر محمود احمدی نژاد نوشته که وی از ابتدای رياست خود بر دولت نهم به دنبال تغييرات عمده ای در نظام بانكی است؛ توقعاتی از سيستم بانكی دارد كه با فعاليت اقتصادی بانک ها، استقلال بانک مركزی و جدا بودن سرنوشت سياست های پولی از ديگر سياست های اقتصادی همخوانی ندارد.


«فروش اسلحه آمریکایی و سقوط کشورهای منطقه»


روزنامه کیهان سرمقاله امروز خود را به فروش تسلیحات نظامی از سوی امریکا به کشورهای عربی اختصاص داده است.


حسین شریعتمداری نماینده ولی فقیه در این روزنامه نوشت «فروش انبوه تجهيزات نظامی آمريكا به عربستان، مصر، كويت، بحرين، عمان و امارات را بايد به فال نيک گرفت و از اين رخداد به عنوان يک «فرصت طلايی» برای ايران اسلامی و اسلامگرايان در منطقه ياد كرد.»


شریعتمداری از کشورهای عربستان، مصر، بحرين، كويت، قطر، عمان و امارات متحده عربی با عنوان« دولت های به شدت ناپايدار و متزلزل» نامبرده و تلویحا این کشورها را به سقوط در آینده تهدید کرد. کیهان

وی در تحلیل خود ازاین«فرصت طلایی» نوشته که در صورت بروز جنگ با ایران هیچ يک از کشورهای عربی«جرأت استفاده از تجهيزات نظامی آمريكا عليه ايران را نخواهند داشت.»


نماینده رهبر جمهوری اسلامی در روزنامه کیهان در توجیه تجلیل خود با نام بردن از کشورهای عربستان، مصر، بحرين، كويت، قطر، عمان و امارات متحده عربی از این کشورها با عنوان« دولت های به شدت ناپايدار و متزلزل» نامبرده و تلویحا این کشورها را به سقوط در آینده تهدید کرده و نوشته که این تسلیحات نظامی« نهايتاً در ايستگاه اسلامگرايان منطقه پياده می شود.»


«امارات، بزرگترين دروازه واردات ايران»


روزنامه سرمایه، در گزارشی با عنوان«امارات، بزرگترين دروازه واردات ايران» خبر داده که امارات متحدهء عربی سال ۱۳۷۵ رتبه دهم كشورهای عمده صادركننده به ايران را داشت، از سال ۱۳۸۲ به اين سو با صعود ۱۰ پله ای رتبه نخست صادركنندگان كالا به ايران را به خود اختصاص داده است.


این روزنامه یادداشتی از اسدالله عسکر اولادی با عنوان«امارات، برنده اصلی سياست خارجی ايران» را نیز انتشار داده است.


سرمایه: امارات متحدهء عربی سال ۱۳۷۵ رتبه دهم كشورهای عمده صادركننده به ايران را داشت، از سال ۱۳۸۲ به اين سو با صعود ۱۰ پله ای رتبه نخست صادركنندگان كالا به ايران را به خود اختصاص داده است.

در این یادداشت آقای عسکر اولادی با اشاره به محدودیت ورد کالا از سایر کشور ها،اهمیت یافتن امارات متحده عربی برای ورود کالاهای بدون کیفیت به ایران،این کشور غربی را برنده سیاست خارجی جمهوری اسلامی در سالهای اخیر معرفی کرده است.


سرمایه از قول رييس اتاق مشترک ايران و چين نوشته که با توجه به فشارهاي موجود هرچند هنوز کشور به شرايط بحراني نرسيده، اما در شرايط سختی قرار دارد، و در صورتی كه روند امور به همين ترتيب ادامه پيدا كند،به زودی دچار شرايط نامناسبتری نیزخواهد شد.


۳۹ مرکز تولید لباس پلمپ شدند


روزنامه جمهوری اسلامی خبر داده که به دنبال طرح ارتقای امنيت اجتماعی با موضوع ساماندهي مد و لباس صبح پنجشنبه در خيابان جمهوری و چهارراه اميراكرم تهران ۳۹ مرکز تولید لباس پلمپ شده است.


به نوشته این روزنامه، خالدی معاون اداره اماكن عمومی نيروی انتظامي تهران گفته بر اساس دستور فرماندهان انتظامی برخورد با تولید کنندگان پوشاک از ۱۱ مرداد ماه آغاز شده است.


مشکلات سهمیه بندی بنزین


همشهری با اشاره به سهميه بندی بنزين تاکید کرده که وضعیت جدید ايجاب مي كرد مسئولان دولت نيازهای ضروری را قبلاً شناسايی كرده و درصدد رفع آن برآمده باشند تا خللی در خدمت رسانی به مردم ايجاد نگردد و اين طرح دچار ناكارآمدی نشود.


اما ۳۹ روز پس از آغاز سهميه بندی بنزين هنوز اقدامی نشده است و در عوض سهميه های بنزین ۶۰۰ تومانی برای شهرداری در نظر گرفته شده است.


توقیف فیلم سینمایی سنتوری


روزنامه شرق تایید توقیف فیلم سینمایی سنتوری از سوی وزیر ارشاد اسلامی را مورد توجه قرار داده است.
به نوشته این روزنامه،محمد حسین صفار هرندی گفته« سنتوری، قابليت نمايش عمومي ندارد و تغييراتي هم که در آن اعمال شده مناسب نبوده است.»


وی در عین حال تاکید کرده«فيلم هايي که قابليت اکران عمومي ندارند اما در جشنواره فيلم فجر به نمايش درمی آيند، يادگار سال های قبل است که من با آن مخالف هستم.»


به نوشته شرق صحبت هايی که وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی بر زبان آورده نقطه پايان بحث ها و کشمکش های مربوط به اخبار متفاوت درباره توقیف جدید ترین اثر سینمایی داریوش مهرجویی است.




XS
SM
MD
LG