لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۴:۳۴

بررسی روزنامه های صبح سه شنبه ایران


همشهری:بيش از يک هزار آژانس از مجموع يک هزار و ۸۰۰ دفاتر خدمات مسافرتی موجود در كشور در آستانه تعطيلی قرار گرفته اند.
همشهری:بيش از يک هزار آژانس از مجموع يک هزار و ۸۰۰ دفاتر خدمات مسافرتی موجود در كشور در آستانه تعطيلی قرار گرفته اند.

روزنامه اعتماد ملی، تذکر ۳۱ نماینده مجلس شورای اسلامی به احمدی نژاد درباره دانشجویان بازداشتی را مورد توجه قرار داده است.


به نوشته این روزنامه، پس از آنكه كميسيون امنيت ملي مجلس وارد موضوع دانشجويان زندانی شد، ديروز نيز ۳۱ نماينده در تذكری به ریيس جمهوری اسلامی تشكيل كميته ويژه برای بررسی وضعيت دانشجويان بازداشت شده دانشگاه اميركبير و اعضای سازمان ادوار تحكيم وحدت را خواستار شدند.


اعتماد ملی با اشاره به متن این نامه و اخبار نگران كنندهای که از عدم رعايت حقوق شهروندی، وضعيت سلامت جسمی و روانی آنان، شيوه بازجويی و اعتراف گيری ها و تلاش برای تحقق سناريوی از پيش تعيين شده در مورد این دانشجویان به گوش می رسد، نوشته « اين روزها نمايندگان فراكسيون اقليت و مستقل مجلس، مسووليت دفاع از حقوق شهروندی را در مجلس بر دوش می كشند.»


«آنارشيسم فرهنگی»


روزنامه کیهان در سرمقاله امروز خود با حمله به روزنامه توقیف شده شرق و مدیر مسئول آن،از مسئولان کشور خواسته است تا در امتیار روزنامه و رسانه ها تجدید نظر کنند.


این روزنامه مدیران مسئول و خبرنگاران اغلب روزنامه های کشور را بی صلاحیت معرفی کرده و نوشته وضعیت فعلی روزنامه ها موجب پديد آمدن نوعی آنارشيسم فرهنگی در عرصه رسانه ها شده است.


کیهان وجود دادگاه مطبوعات را برای کنترل مطیبوعات کافی ندانسته و نوشته که این دادگاه کفایت نمی کند. نویسنده این روزنامه در آستانه روز خبرنگار در ایران نوشته که «رسانه ها بی مهار» موجب آلودگی است.


«روزهای سخت برای رسانه های منتقد»


روزنامه اعتماد در گزارشی با عنوان«روزهای سخت برای رسانه های منتقد» نوشته حکم توقيف سه باره روزنامه شرق در کنار توقيف چند نشريه و خبرگزاری ديگر بار ديگر نگاه ها را به جايگاه رسانه های منتقد در دولت محمود احمدی نژاد معطوف کرد.


این روزنامه با اشاره به توقیف روزنامه های هم میهن و خبرگزاری ایلنا و شرق در کنار چند نشریه دیگر در کمتر از یک ماه نوشته عرصه هر روز بر رسانه های منتقد تنگ تر می شود و به محض اينکه کوچک ترين اشتباهی در چنين رسانه هايی رخ می دهد مستند توقيف قرار می گيرد.


اعتماد طی یادداشتی خواهان تدوین قانون جدید مطبوعات در کشور شده و نوشته که با ورود روزنامه نگاری در ایران به مرحله صنعتی برخورد دولت با آن کماکان با استناد به قوانین قدیمی و نامتناسب صورت می گیرد.


رشد ۱۱ در صدی واردات


روزنامه سرمایه، از رشد بیش از ۱۱ در صدی واردات نسبت به سال گذشته خبر داده است. به نوشته این روزنامه، طبق اعلام گمرک ايران ميزان واردات كشور در چهار ماهه اول سال ۱۳۸۶ به ۱۴ ميليارد ۴۹۵ میلیون دلار رسيد كه در مقايسه با مدت مشابه سال ۸۵ با رشد ۱۱.۸۶ درصد همراه شده است.


اين در حالی است كه ميزان صادرات ایران در ۴ ماه نخست امسال ۴ میلیارد و ۴۷۲ ملیون دلار بوده است.


نامه ای به شاهرودی


روزنامه آفتاب یزد ، از نامه ۱۰۰ نماينده مجلس شورای اسلامی به هاشمی شاهرودی براي رفع توقيف خبرگزاری ایلنا خبر داده است.


به نوشته این روزنامه، قدرت الله عليخانی یک از نمايندگان گفته است یک صد نفر از نمايندگان طی نامه ای از هاشمي شاهرودی رفع توقيف خبرگزاری ايلنا را خواستار شده اند و قرار است اين نامه پس از كارهای اداری به رییس قوه قضاییه ارسال شود.


کمبود آب در ۹۰ شهر


روزنامه رسالت از کمبود آب در ۹۰ شهر کشور خبر داده است. این روزنامه به نقل از مديرعامل شرکت مهندسى آب و فاضلاب کشور نوشته« از ميان ۱۰۶۰ شهر کشور ۹۰ شهر کشور در معرض کمبود آب قرار دارند که از اين ميان ۳۵ شهر نوبت بندى آب دارند.»


به گفته مجيد نامجو بزرگترین شهری که با مشکل کم آبی مواجه است، شهر بندر عباس در جنوب ایران است.


طرح های امنیتی


روزنامه جمهوری اسلامی خبر داده که ۵۲ میلیارد تومان برای اجرای طرح های امنیتی در شهرهای کشور در اختیار وزارت کشور قرار می گیرد.


به نوشته این روزنامه، نمايندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی ديروز به يک فوريت لايحه ای رای دادند كه در صورت تصويب نهايی وزارت نفت موظف مي شود از محل منابع حاصل از صرفه جويي و سهمیه بندی بنزین تا مبلغ ۵۲ ميليارد تومان در اختيار وزارت كشور قرار می دهد.


بحران در دفاتر خدمات مسافرتی


روزنامه همشهری از بحران در دفاتر خدمات مسافرتی کشور خبر داده است. به نوشته این روزنامه ، بيش از يک هزار آژانس از مجموع يک هزار و ۸۰۰ دفاتر خدمات مسافرتی موجود در كشور در آستانه تعطيلی قرار گرفته اند.



XS
SM
MD
LG