لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۹:۳۹

بررسی روزنامه های صبح یکشنبه ایران


روزنامه تهران امروز: آلودگی رود کارون ۵ میلیون نفر را تهدید می کند.
روزنامه تهران امروز: آلودگی رود کارون ۵ میلیون نفر را تهدید می کند.

روزنامه همشهری افزایش تورم در کشور را مورد توجه قرار داده و به نقل از بانک مرکزی نوشته ميزان تورم در 12ماه منتهی به تيرماه سال ۱۳۸۶ را معادل ۱۴.۸ درصد رسیده است.


به نوشته این روزنامه بانک مرکزی در تازه ترین گزارش خود از وضع اقتصادی کشور اعلام کرده که شاخص بهای كالاها و خدمات مصرفی در مناطق شهری ايران در تيرماه ۱۳۸۶ نسبت به ماه قبل ۸/۰درصد و نسبت به تیرماه سال ۸۵ نیز ۱۷.۱ درصد افزايش داشته است.


به گزارش همشهری نرخ تورم در فروردين، ارديبهشت و خرداد سال جاری به ترتيب ۱۲.۸ ، ۱۳.۶ و ۱۴.۲ درصد اعلام شده بود كه رسیدن آن به ۱۴.۸ درصد در تیرماه حكايت از رشد 2درصدي نرخ تورم در ۴ ماهه اول امسال دارد.


«بازداشت همسر معاون جمهوری اسلامی»


روزنامه سرمایه از اخبار ضد و نقيضی در خصوص بازداشت همسر معاون ریيس جمهوری اسلامی خبر داده است.


به نوشته این روزنامه برخی از منابع خبری گزارش کرده اند که شوهر فاطمه واعظ جوادی معاون ریيس جمهور و رییس سازمان محيط زيست كه مشاور وی نیز بوده پس از تكميل تحقيقات، توسط يک دستگاه نظارتی بازداشت شده است.


سرمایه در عین حال نوشته برخی منابع نزدیک به دولت گفته اند که همسر ریيس سازمان محيط زيست اخيرا در مراجع قضايی برای ارایه برخی اظهارات و شهادت ها حاضر شده است و خبر بازداشت و يا اتهام اختلاس به وی صحت ندارد.


اعدام ۳ نفر در سیستان بلوچستان


روزنامه ایران ارگان رسمی دولت از اعدام ۳ نفر در سیستان بلوچستان خبر داده و نوشته ۱۲ نفر نیز به زودی در کرمان اعدام می شوند.


این روزنامه اتهام ۳ فرد اعدام شده در محوطه زندان زاهدان را«اتهام محاربه ومفسد فى الارض» ذکر کرده و به نقل از رییس کل دادگستری سیستان و بلوچستان نوشته که این افراد « در راستاى مبارزه بى امان با اشرار و عوامل ناامنى جامعه و اجراى حدود الهى» اعدام شده اند.


روزنامه ایران در خبری دیگر، به نقل از فرمانده نیروی انتظامی کرمان خبر داده از ۱۷۸ نفری که در جریان طرح مبارزه با اراذل و اوباش طی ۴ ماه اخیر در این استان دستگیر شدند ۱۲ نفر به زودی اعدام خواهند شد.


۹ میلیون نفر زیر خط مطلق فقر


روزنامه اعتماد به نقل از گزارش وزير رفاه به مجلس خبر داده که ۹ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر در کشور زیر خط مطلق و شدید فقر زندگی می کنند.


به نوشته این روزنامه عبدالرضا مصری، وزير رفاه و تامين اجتماعی در جلسه کميسيون اجتماعی مجلس گفت « هفت ميليون و ۳۰۳ هزار نفر در کشور زير خط فقر مطلق هستند که با در نظر گرفتن جمعيت خط فقر شديد شهری و روستايی، ۹ ميليون و ۲۴۲ هزار و ۷۰۰ نفر در کشور زير خط فقر شديد و مطلق هستند.»


آلودگی رود کارون


روزنامه تهران امروز خبر داده که آلودگی رود کارون ۵ میلیون نفر را تهدید می کند.


به نوشته این روزنامه، فاضلاب و آبهاي سطحی، پساب های خانگی، تجاری و صنعتي در حجم وسيعی به طور مستقيم و تصفيه نشده وارد كارون می شود كه منبع آب شرب بيش از ۵.۱ ميليون نفر از شهروندان خوزستانی است.


تهران امروز در عین حال نوشته به دلیل بحرانی بودن وضع آلودگی این رودخانه دادستانی كل كشور به دستگاه های مسوول دستور داده که بايد در جهت اجرای طرح جامع كاهش آلودگی رودخانه كارون و در تصفيه فاضلاب شهرهای حاشيه آن تلاش كنند.


واگذاری بیمارستان های دولتی به بخش خصوصی


روزنامه خراسان، خبر داده که ۴۰ بیمارستان دولتی مراحل واگذاری به بخش خصوصی را طی می کنند.


به نوشته این روزنامه،‭ ‬طرح‭ ‬واگذاری‬‮‬‭ ‬بيمارستان‭ ‬های دولتی‭ ‬در‭ ‬شهرهای‭ ‬بزرگ‭ ‬و‭ ‬مراكز‭ ‬استان ها‭ ‬از جمله ‬تهران‭ ، ‬مشهد،‭ ‬اصفهان‭ ‬و سایر شهرهای بزرگ‬‭ ‬به‭ ‬بخش‭ ‬خصوصی‭ ‬آغاز‭ ‬شده‭ ‬است‭


«پروژه ایران برای رفاه مردم عراق»


روزنامه جام جم به نقل از معاون رییس جمهوری اسلامی نوشته «ايران پروژه های خوبی برای رفاه مردم عراق دارد.»


به نوشته این روزنامه، پرویز داودی در جریان دیدار اخیر نوری المالکی نخست وزیر عراق از ایران به وی گفته ايران خواهان عراقی پيشرفته و با ثبات است، و بر همین اساس دولت ايران پروژه هاي بسيار مناسبی را براي توسعه و رفاه حال مردم عراق در دست اجرا دارد.


به گفته آقای داودی پروژه انتقال نفت به جنوب عراق، و بازسازی شبكه توزيع برق در شهرهای كربلا و نجف دو نمونه از طرح های دولت ایران برای رفاه حال مردم عراق است.


برخورد با بانوان اسكيت باز و دوچرخه سوار


روزنامه کیهان به نقل از فرماندهی نیروی انتظامی اصفهان از برخورد با بانوان اسكيت باز و دوچرخه سوار در معابر عمومی این شهر خبر داده است.


به نوشته این روزنامه، فرماندهی انتظامي استان اصفهان در اطلاعيه اي درباره دلیل این اقدام خود اعلام کرده که « تعدادي از بانوان به بهانه ورزش و تفريح اقدام به دوچرخه سواری و يا اسكيت بازی در معابر عمومی مي كنند كه اين امر خلاف مقررات راهنمايي و رانندگی و باعث جريحه دار شدن عفت عمومي و در برخي مواقع موجب ايجاد تصادفات و بروز خسارت های جانی می شود.»


کیهان در خبری دیگر به نقل از سرهنگ «مجيد بزمون» ریيس پليس انتظامي كرج از محاصره یک جشن تولد در کرج توسط نیروی انتظامی خبر داده و نوشته ۲۰ نفر در این جشن دستگیر شده اند.


XS
SM
MD
LG