لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۲۰

بررسی روزنامه های صبح سه شنبه ایران


روزنامه کیهان در سرمقاله امروز خود، مطبوعات و روزنامه های منتقد دولت را به پیاده کردن طرح براندازی دشمنان در داخل کشور متهم کرده است.
روزنامه کیهان در سرمقاله امروز خود، مطبوعات و روزنامه های منتقد دولت را به پیاده کردن طرح براندازی دشمنان در داخل کشور متهم کرده است.

روزنامه ایران ارگان رسمی دولت، از افزايش ۲۰ برابرى اعتبارات امنيتى کشور خبر داده است.


این روزنامه به نقل از معاون پشتيبانى و برنامه ريزى وزير كشور نوشت رقم اعتبارات امنیتی کشور سال گذشته ۷۰۰ میلیارد تومان بوده که در سال ۸۶ به ۱۴ هزار میلیارد تومان رسیده است.


علی محمد شاعری گفته است افزایش ۲۰ برابری بودجه امنیتی در ایران تأثير بسيار جدى در مقابله با اشرار، قاچاق و ناامنى هاى احتمالى در كشور خواهد داشت.


کیهان متهم می کند


روزنامه کیهان در سرمقاله امروز خود، مطبوعات و روزنامه های منتقد دولت را به پیاده کردن طرح براندازی دشمنان در داخل کشور متهم کرده است.


این روزنامه نوشته « تمامی طرح های براندازی دشمن«ماهيت رسانه ای» دارد و طی حدود يک سال گذشته تعقيب اين محورها دغدغه اصلی برخي رسانه های خاص بوده است.»


سرمقاله نویس این روزنامه پیشبینی کرده «نبرد نرم طی ماه های آتی در فضای رسانه ها اوج خواهد گرفت و انتخابات مجلس هشتم نفتی بر اين آتش خواهد فشاند تا جبهه های جديدی پيش روی «سرمايه های ملی اصولگرا» گشوده شود.


«رفسنجانی تصمیم گیرنده نیست»


کیهان در شماره امروز خود برای اولین بار هاشمی رفسنجانی را سوژه «خبر ویژه» خود قرار داده و نوشته اظهارات رفسنجانی در خصوص آمادگی ایران برای گفتگو با امریکا در سطوح بالاتر کم اهمیت است.


این روزنامه به رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام یادآوری کرده که وی «تصمیم گیرنده نیست»، و رفسنجانی را به دلیل اظهاراتی که «به آساني مورد سوءاستفاده دشمنان قرار می گیرد»،مورود سرزنش قرار داده است.


تخلفات گسترده در گمرک فرودگاه امام تهران


روزنامه تهران امروز از وقوع تخلفات گسترده در گمرک فرودگاه امام تهران خبر داده است.


به نوشته این روزنامه، در يک سال و نيم گذشته، بيش از پانصد پروانه و بارنامه جعلی، بدون نام و سفيد در گمرک فرودگاه امام صادر شده است.


تهران امروز نوشته«هم اكنون بيش از يک ماه است هيأتی از گمرک جمهوری اسلامی و ديگر دستگاه های مسوول در گمرک فرودگاه امام مستقر شده و به بررسی بارنامه و پرونده های محموله می پردازد و تاكنون موفق شده بيش از صد ميليارد تومان تخلف گمركی كشف كند، اما هنوز بررسی ها ادامه دارد و پيشبينی می شود حداكثر تا يک ماه ديگر طول بكشد.»


«پيشنهاد تشکيل دادگاه ويژه امنيتی»


روزنامه اعتماد «پيشنهاد تشکيل دادگاه ويژه امنيتی» از سوی معاون دادستان تهران را مورد توجه قرار داده است.


به نوشته«بعد از صدور مجوز تاسيس بازداشتگاه های اختصاصی برای ۴ نهاد امنيتی، اين بار نوبت به تشکيل دادسراهای اختصاصی امنيتی رسيده است تا با پيوستن به بدنه قوه قضائيه، روند رسيدگي به اين پرونده ها از ساير پرونده هاي قضايي جدا شود.


اعتماد نوشته؛ قاضي حداد،معاون امنيت دادستان عمومی و انقلاب تهران، روز يکشنبه از تشکیل واحد جدید قضائی با عنوان«دادسرای ویژه امنیت» سخن گفت که در صورت تصويب نهايي آن، ايران کشوری خواهد بود که از ۳ دادسراي شاخص و ويژه با اسامای دادسراي ويژه روحانيت، دادسراي ويژه نظامی و دادسرای ويژه امنيت برخوردار خواهد بود.


دوربین مخفی در جایگاه های سوخت


روزنامه آفتاب یزد به نقل از فرمانده انتظامي تهران بزرگ،خبر داده که تمامی جايگاه های سوخت موظف به نصب دوربين مخفی شده اند.


به نوشته این روزنامه، احمد رضا رادان روز گذشته اعلام کرد«تمامی جايگاه های سوخت موظف به نصب دوربين مخفي هستند و در صورت تخلف كاركنان و يا افراد ديگر، اين تخلفات ضبط خواهد شد و با متخلفان برخورد می شود.»


آفتاب یزد همچنین تهدید به ابطال کارت سوخت رانندگان از سوی فرمانده نیروی انتظامی تهران را مورد توجه قرار داده و از قول وی نوشته«كارت سوخت مسافربرهايی كه سهميه سوخت خود را مي فروشند باطل مي شود و رانندگان متخلف با تشكيل پرونده تحويل مراجع قانونی می شوند.»


انتقاد رييس اتاق بازرگانی و صنايع و معادن ايران


روزنامه سرمایه، از انتقاد رييس اتاق بازرگانی و صنايع و معادن ايران نسبت به تغيير شاخص های اقتصادی خبر داده است.


به نوشته این روزنامه، محمد نهاوندیان، در نشست شورای بورس نسبت به تغيير ناگهاني روند محاسبه نماگرهاي اقتصادی كشور انتقاد كرده و گفته است«اقدام بانک مركزي و سازمان بورس و اوراق بهادار در مورد تغيير ناگهاني روش محاسبه شاخص تورم و شاخص كل بورس تهران را زير سوال برده و اين اقدام مغاير با كاركرد اصلي نماگرها در اعلام واقعيت های اقتصادی كشور است.»


سقف دانشگاه فرو ریخت


روزنامه خراسان خبر داده که سقف بخشی از ساختمان معاونت دانشجويی دانشگاه علوم پزشكی تهران فروريخته است.


به نوشته این روزنامه،شب دوشنبه گذشته به علت فرسودگی لوله های آب و قديمی بودن ساختمان معاونت دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی تهران، سقف برخی از واحدها فروريخت. وقوع اين حادثه به نوشته خراسان در ساعت غير اداری، تنها موجب وارد آمدن خسارات مادی شد و با آسيب كاركنان اداری و دانشجويان همراه نبوده است.


XS
SM
MD
LG