لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۸:۱۶

بررسی روزنامه های صبح شنبه ایران


روزنامه ایران به رییس قوه قضاییه توصیه کرده تا طی سخنرانی های خود در انتخاب واژگان و جملات دقت نظر داشته باشد.
روزنامه ایران به رییس قوه قضاییه توصیه کرده تا طی سخنرانی های خود در انتخاب واژگان و جملات دقت نظر داشته باشد.

روزنامه ایران ارگان رسمی دولت بخشی با اختصاص سرمقاله، یادداشت و گزارش اصلی امروز خود نسبت به انتقادات رییس قوه قضاییه اعتراض کرده و وی را شدیدا مورد حمله قرار داده است.


این روزنامه انتقادات اخیر هاشمی شاهرودی را« خدشه به جمهوریت»،«دخالت قوه قضاییه در قوه مجریه» نام داده و به رییس قوه قضاییه توصیه کرده تا طی سخنرانی های خود«در انتخاب واژگان و جملات دقت نظر داشته باشد.»


روزنامه ایران همچنین طی گزارشی مفصل واکنش نزدیکان و مشاوران محمود احمدی نژاد به انتقادات رئیس قوه قضاییه از دولت را منعکس کرده و از قول آنان اظهارات محمود هاشمی شاهرودی را«گشايش باب جديد در نقد دولت» نامیده و مورد نکوهش قرار داده است.


این روزنامه شاهرودی را تلویحا به انتشار گزارش تحقیق و تفحص از قوه قضاییه تهدید کرده و نوشته«اين كه در اين ماه ها، در روزنامه ها و خبرگزارى ها به ندرت شاهد انتقاد و حتى ارایه پيشنهاد به قوه قضایيه هستيم، نه از آن حيث است كه كارشناسان، اهل خبر و برخى مطبوعات خيالشان از همه چيز راحت باشد.»


رییس قوه قضاییه اخیرا با انتقاد از تغییرات مدام در دولت گفته بود که با تغییر وزیر و مدیر چیزی عوض نمی شود و دولت باید به جای این تغییرات شعارهایش عملی کند.


«سپاه تهدید می کند»


روزنامه کیهان واکنش فرمانده كل سپاه پاسداران به احتمال قرار دادن این نیروی نظامی در فهرست سازمانم های تروریستی از سوی دولت امریکا را منعکس کرده است.


این روزنامه به نقل از یحیی رحیم صفوی نوشته«امريكا در آينده ضربات سنگين تری از سپاه خواهد خورد و ما به هيچ وجه در مقابل فشارهای آمريكا ساكت نمی نشينيم و از اهرم های فشاری كه عليه آنها داريم استفاده خواهيم كرد.»


زمین خواری


روزنامه رسالت اظهارات رییس دیوان محاسبات کشور در خصوص نقش مدیران دولتی در«زمین خواری»را مورد توجه قرار داده است.


به نوشته این روزنامه، محمدرضا رحيمى با اشاره به افزایش تصاحب زمین های دولتی و منابع طبیعی از سوی برخی افراد، گفته است« کسانى که دستور واگذارى برخلاف مقررات را دادند از وزير، معاون وزير و مديرکل مربوطه تا روساى سازمان هاى مربوط در استانها هستند.»


رسالت از قول رییس دیوان محاسبات نوشته«در تهران، کرج، در استان هاى شمالى کشور تجاوز قابل ملاحظه اى شکل گرفته که بايد با آنها برخورد جدى و قانونى شود.»


رحیمی بدون نامبردن از کسی تاکید کرده که مقامات دولتی در افزایش زمین خواری مقصرند.


دستگیری سربازان فراری


روزنامه همشهری، از تشديد برخورد با به كار گيرندگان مشمولان غايب و سربازان فراری خبر داده است.


به نوشته این روزنامه، نيروی انتظامی دستگيری و نا امن كردن اجتماع برای مشمولان غايب وسربازان فراری را تصویب کرده و از امروز به اجرا در می آورد.


به نوشته همشهری، سردار كارگر، معاون وظیفه عمومی با اشاره به دستور اخير فرمانده نیروی انتظامی گفته است«كليه نيروهاي انتظامي اعم از پليس راه،اداره اماكن وايستگاه های ايست و بازرسي موظفند از افراد ذکور مداركی دال بر روشن شدن وضعيت خدمت وظيفه عمومي آنها درخواست کنند و در صورت نداشتن چنین مدرکی با اين گونه افراد برخورد کنند.


روزه سياسی جمعی از دانشجویان


روزنامه همبستگی، از روزه سياسی جمعی از دانشجویان در اعتراض به تداوم بازداشت چند تن از دانشجویان دانشگاه پلی تکنیک تهران خبر داده است.


این روزنامه نوشته« جمعی از اعضاي انجمن های اسلامی تعدادی از دانشگاه های سراسر كشور در چهار شهر كشور در يكصدمين روز از بازداشت تعدادی از دانشجويان دانشگاه اميركبير و در اولين روز از ماه شعبان در اعتراض به ادامه اين بازداشت ها روزه سياسی گرفتند.»


روستاييان بيشترين جمعيت زير خط فقر


روزنامه اعتماد خبر داده که روستاييان بيشترين جمعيت زير خط فقر کشور را تشکیل می دهند.


این روزنامه به نقل از نماينده زابل در مجلس شورای اسلامی نوشته که یک میلیون و پانصد هزار نفر در کشور زیر خط شدید و مطلق فقر هستند و ۱۲ میلیون نفر نیز زیر خط فقر زندگی می کنند.


اعتماد اظهارات عباس پور یکی دیگر از نمایندگان مجلس را در خصوص افزایش تورم و گرانی و تاثیر منفی آن بر زندگی مردم و گسترش فقر در کشور را، مورد توجه قرار داده و انتقاد وی از دولت را منعکس کرده است. آقای عباس پور گفته است « خبرسازی را در کاهش نرخ تورم و کاهش فقر تاثيرگذار نیست و اين مساله روحيه بی اعتمادی و افسردگی را بين مردم ايجاد می کند.»


اعدام ها ادامه دارد


روزنامه تهران امروز خبر داده که در ادامه اعدام های اخیر در ایران فردا یکشنبه ۳ تن دیگر در ملا عام اعدام خواهند شد.


به نوشته این روزنامه که یک عمو و دو برادر زاده وی هستند به رغم تبرئه اولیه از اتهام ربودن یک زن در دادگاه تهران، از سوی دادگاهی در ساوه به اتهام زنا به اعدام محکوم شده و حکم آنان روز یک شنبه در ساوه و در ملا عام اجرا خواهد شد.


XS
SM
MD
LG