لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۶:۴۰

بررسی روزنامه های صبح چهارشنبه ایران


روزنامه اعتماد از گزارش خانواده دانشجويان بازداشتی به فراکسيون اقليت مجلس خبر داده است.
روزنامه اعتماد از گزارش خانواده دانشجويان بازداشتی به فراکسيون اقليت مجلس خبر داده است.

روزنامه جام جم از ادعای بانک مرکزی در خصوص رشد اجاره بهای مسکن به میزان ۲.۳ درصد در سه ماهه تابستان نسبت به سه ماهه بهار امسال خبر داده و باور کردن چنین ادعایی را «کمی سخت» عنوان کرده است.


جام جم در عین حال نوشته که براساس همین آمار تردید برانگیز نیز اجاره بهای مسکن نسبت به یک سال قبل ۱۷ در صد و نسبت به سال ۸۳ نیز بیش از ۱۳۹ درصد افزایش یافته است.


این روزنامه با انتقاد از ارایه آمارهای غیر واقعی از سوی مراجع رسمی به نقل از رییس اتحادیه مشاورین املاک تهران نوشت « رشد متوسط اجاره بها در تهران بسيار بيشتر از آن چيزی است که اعلام شده است.»


کیهان متهم می کند


روزنامه کیهان در ادامه وارد کردن اتهام به مطبوعات منتقد دولت در سرمقاله امروز خود به سراغ روزنامه اعتماد ملی رفته و این روزنامه را به ترویج عقاید شیطانی متهم کرده است.


این روزنامه با اشاره به انتشار یاداشتی در روزنامه اعتماد ملي در خصوص رد صلاحیت نامزدهای نمایندگی مجلس ادعا کرده که نویسندگان اعتماد ملی نظام جمهوری اسلامی را با نظام شاهنشاهی یکسان می دانند.


کیهان با خطاب قرار دادن مهدی کروبی از وی خواسته تا با شیطان فالوده نخورد و از انتشار افکار فاسد در روزنامه خود جلوگیری کند.


طی دو ماه اخیر سرمقاله های مشابهی به قلم نماینده ولی فقیه در کیهان بر علیه دو روزنامه هم میهن و شرق، توقیف این دو روزنامه را به دنبال داشته است.


دانشجويان زندانی


روزنامه اعتماد از گزارش خانواده دانشجويان بازداشتی به فراکسيون اقليت مجلس خبر داده است.


به نوشته این روزنامه در اين نشست خانواده دانشجويان زندانی دانشگاه پلي تکنيک و وکيل آنان به تشريح چگونگی برخورد دادستانی و بازجويان با زندانيان، خانواده ها و وکلای خود پرداختند.


اعتماد نوشت که «عدم توجه به حقوق شهروندی»،«رفتار خارج از عرف و قوانين مصرح»و همچنين «بلاتکليفی و قطع ملاقات و ارتباط تلفنی با دانشجويان زندانی» از جمله شکایت های خانواده ها و وکلای دانشجويان بوده است.


خانواده دانشجویان بازداشت شده دانشاه پلی تکنیک که قبل از این از تهدید دادستان تهران در خصوص شکنجه فرزندانشان خبر داده بودند، به نمایندگان فراکسیون اقلیت مجلس گفتند که فرزندان آنان از انتشار نشريات جعلی در این دانشگاه بی اطلاع بوده،دخالت خود را در آن انکار می کنند و از سناريويی که در اين زمينه طراحی شده سخن گفته اند.


روزنامه آفتاب یزد، نیز تداوم بازداشت چندین ماهه دانشجویان پلی تکنیک را مورد توجه قرار داده و به نقل از معاون امنیت داستان تهران از صدور قرار و برگزاری دادگاه برای دانشجویان خبر داده است.


به نوشته این روزنامه، حسن حداد روز گذشته از پایان تحقیقات در مورد احسان منصوری، احمد قصابان و مجيد توكلي سه دانشجوی بازداشت شده پلی تکنیک خبر داده و گفته که ظرف امروز يا فردا برای آنها قرار مجرميت و كيفرخواست صادر مي شود تا پرونده جهت رسيدگی به دادگاه ارسال شود.


ورود زنان به ورزشگاه ها


روزنامه جمهوری اسلامی از مجاز شدن ورود زنان به ورزشگاه ها در صورت تصويب اساسنامه جديد فدراسيون فوتبال ايران توسط هيات دولت خبر داده و نسبت به ورود زنان به ورزشگاه ها هشدار داده است.


به نوشته این روزنامه، در بند دوم از ماده ششم این اساسنامه كه مورد تاييد و توصيه فدراسيون بين المللی فوتبال (فيفا) است،آمده؛« هيچيک از اعضا نمی توانند هيچ نوع تبعيضی در مقابل اشخاص گروه ها و مليت ها در زمينه جنسيت زبان مذهب نژاد و سياست يا موارد مشابه اعمال نمايند. در غير اينصورت مشمول تعليق يا اخراج خواهند شد .»


روزنامه جمهوری اسلامی به دولت توصیه کرده که اين بند را حذف کند چرا که در غیر این صورت با مخالفت های شرعی در خصوص ورود زنان به ورزشگاه های مختلط مواجه خواهد شد.


افزایش طلاق در روستاها


روزنامه همشهری از افزایش طلاق در روستاها خبر داده است. این روزنامه به نقل از معاون مطالعات و تحقیقات سازمان ملی جوانان، نوشته که طی ۵ سال گذشته بیشترین طلاقها در كشور در مناطق روستایی رخ داده است.


به گفته محمد اسحاقی افزایش طلاق در مناطق روستایی بحرانی جدی برای كشور است.همشهری نوشته« افزایش طلاق در این مناطق نشاندهنده وقوع تحولاتی در زندگی آنان است و باید نسبت به استمرار سلامت زندگی در روستاها به دنبال برنامه ریزی و فكر اساسی کرد.»


انتقاد مجلس از دولت


روزنامه اعتماد ملی خبر داده که فوريت لايحه دولت که با عنوان«نحوه مصرف منابع حاصل از صرفه جويی بنزين» به مجلس ارائه شده رای نياورده است.


به نوشته این روزنامه برخی از نمایندگان مجلس در جریان این رای گیری انتقادات تندی را متوجه دولت کردند.


اعتماد ملی از قول رفعت بیات با اشاره به تاخیر سه ماهه،اجرای ناقص سهمیه بندی بنزین، و عدم ارائه بنزین با قیمت آزاد نوشته است «2.۵ ميليارد دلار براي مصرف روزی ۶۰ ميليون ليتر در بودجه ۸۶ اعتبار اختصاص يافته است، اما به دليل تاخير در اجراي سهميه بندی بنزين، دولت در اواخر سال با كمبود بودجه مواجه خواهد شد،و در چنين شرايطي اصلا صرفه جويی صورت نگرفته و پولی نيست که می خواهيم از آن هزينه كنيم.»


مرگ روزانه ۱۲ معتاد تزريقی


روزنامه تهران امروز از مرگ روزانه ۱۲ معتاد تزريقی در تهران خبر داده است. این روزنامه از قول سردار حسين آبادی فرمانده مبارزه با مواد مخدر نیروی انتظامی تعداد معتادان تزریقی که طی یک سال گذشته جان خود را از دست دادند را ۴۳۸۰ نفر اعلام کرده است.



XS
SM
MD
LG