لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۲:۳۰

بررسی روزنامه های صبح شنبه ايران


روزنامه آفتاب يزد به نقل از يک عضو کميسيون فرهنگی مجلس نوشته که«بيش از ۵۰ درصد مردم از ماهواره استفاده می کنند.»
روزنامه آفتاب يزد به نقل از يک عضو کميسيون فرهنگی مجلس نوشته که«بيش از ۵۰ درصد مردم از ماهواره استفاده می کنند.»

روزنامه اعتماد ملی خبر داده که پزشک قانونی وجود دو کبودی بر جسد زهرا بنی عامری پزشک جوانی که ۲۱ مهرماه در بازداشتگاه ستاد امر به معروف و نهی از منکر همدان فوت کرد را، تاييد کرده است.


اين روزنامه هم چنين به نقل از پدر اين پزشک جان باخته نوشته است«هنوز پرونده در مرحله مقدماتی و تحقيق است و ماموران نيروی انتظامی همدان در حال پيگيری موضوع هستند. ما نيز در کنار دو وکيل پرونده، خانم های شيرين عبادی و مهرنوش نجفی منتظر پايان تحقيقات و اعلام نتيجه آن هستيم.»


اعتماد ملی، با اشاره به اينکه پدر اين دختر جوان هنوز پيراهن سياه برتن دارد و هنگام نامبردن از دخترش اشک می ريزد به نفل از او نوشته «با تکميل تحقيقات ما شکايت خود در مورد مشکوک بودن مرگ زهرا در بازداشتگاه را پيگيری خواهيم کرد.»


زهرا بنی عامری پزشک جوانی که برای خدمت به مردم روستاهای همدان به اين شهر رفته بود، يک روز قبل از عيد فطر از سوی نيروهای بسيج در همدان بازداشت و دو روز بعد جسد وی از سوی مقامات بسيج همدان به خانواده اش تحويل شد.


«کنترل نقدينگی در بن بست»


روزنامه همبستگی، درگزارشی با عنوان«کنترل نقدينگی در بن بست» نوشته: «تحليلگران اقتصادی معتقدند دولت با اعـمال سياست های انبساطی خود، تا پايان سال ۸۶ به غير از آن که يک رکورد جديد در حجم نقدينگی بر جای می گذارد، نرخ تورم را هم به رقم ۲۰ درصدی نزديک خـواهـد کـرد.»


به نوشته اين روزنامه، در حال حاضر حجم نقدينگی ۱۴۳ هزار ميليارد تومان است که به نظر کارشناسان اين رقم مـی بـایـسـت حـدود ۸۰ هـزار مـیـليارد تومان باشد.


همبستگی با اشاره به«هشدارهای متعدد کارشناسان به دولت درباره کنترل نرخ تــورم و حـجـم نـقـدیـنـگـی» تاکيد کرده«عـدم اتـخـاذ سياست های صحيح سبب شده، نرخ های مذکور هر ماه با افزايش روبه رو شوند.»


اين روزنامه هم چنين در خصوص لايحه تنظيمی بودجه سال ۸۷ از سوی دولت، نوشته که اين اقدام دولت «نگرانی خاصی را برای اقتصاددانان رقم زده است، زيرا به غير از آن که جلوی نظارت نمايندگان بر بودجه و نحوه اجرای آن بـسـتـه شـده، دولـت هـيچ نظرخواهی از کارشناسان اقـتـصادی سازمان مديريت نکرده است.»


درگيری های مسلحانه


روزنامه کيهان از کشته شدن دو نفر طی درگيری مسلحانه در ارتفاعات کرمان خبر داده است.به نوشته اين روزنامه، اين درگيری بين نيروهای دولتی و تعدادی افراد مسلحی که اين روزنامه آنان را اشرار معرفی کرده رخ داده است.


کيهان هم چنين نوشته که نيروهای نظامی قرار گاه عملياتی فتح در سيستان و بلوچستان شخصی با نام قادر شه بخش را به اتهام «همدستی با اشرار» در منطقه سراوان دستگير کرده اند.


روزنامه جمهوری اسلامی نيز از درگيری مسلحانه در استان فارس خبر داده و نوشته که طی دو مرحله درگيری مسلحانه که چند ساعت بطول انجاميد ۶ نفر از اعضا اصلی يک باند که ۵ نفر از آن ها اهل و ساکن سيستان و بلوچستان و يک نفر ساکن شيراز بود، کشته شده اند.


اين روزنامه به نقل از علی مويدی فرمانده نيروی انتظامی در استان فارس نوشته که ۲ مامور نيز در اين درگيری ها مجروح شده اند.


روزنامه جمهوری اسلامی درباره هويت کشته شدگان بدون ذکر اسامی آنان نوشته که اين افراد قصد داشتند يک محموله مواد مخدر را حمل کنند.


«استفاده بيش از ۵۰ درصد مردم از ماهواره»


روزنامه آفتاب يزد به نقل از يک عضو کميسيون فرهنگی مجلس نوشته که«بيش از ۵۰ درصد مردم از ماهواره استفاده می کنند.»


به نوشته اين روزنامه سعيد ابوطالب نماينده مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اجرای قانون استفاده از ماهواره در سال ۱۳۷۳ گفته که «با توجه به بحث ماهواره از پانزده سال قبل در کشور هم اکنون به نتيجه مشخصی در خصوص استفاده از اين تکنولوژی نرسيده ايم.»


وی برخورد سلبی نيروی انتظامی با استفاده کنندگان از ماهواره ناکار آمد توصيف کرده و گفته«مسئولان فرهنگی کشور بايد با استفاده از طرح استفاده مديريت شده از ماهواره، فرصت انتخاب را به مردم واگذار کنند چرا که ديگر نمی توان با محدوديت و برخوردهای سلبی از گرايش مردم به شبکه های ماهوارهای جلوگيری کرد.»


تداوم بازداشت فعالان دانشجويی


روزنامه اعتماد، تداوم بازداشت فعالان دانشجويی را مورد توجه قرار داده و نوشته :«با آزادی آرمان صداقتی، بهنام سپهرمند و مازيار سميعی در روز پنجشنبه، علی نيکونسبتی، سخنگوی دفتر تحکيم وحدت بازداشت شد.


به نوشته اين روزنامه«نيکونسبتی دومين عضو شورای مرکزی دفتر تحکيم وحدت است که طی هفته گذشته در منزلش دستگير شد. پيش از او، علی عزيزی به زندان رفته بود.»


اعتماد در عين حال نوشته «اين دو دستگيری سبب شد که روابط عمومی دفتر تحکيم وحدت روز گذشته اقدام به انتشار بيانيه ای کند و ضمن آن آزادی فوری دو عضو شورای خود و ساير دانشجويان را خواستار شود.آنها همچنين خواهان بازگرداندن مهر شورای مرکزی اين اتحاديه شده اند که در جريان تفتيش منزل اعضای بازداشتی ضبط شده است.»


XS
SM
MD
LG