لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۲:۵۵

بررسی روزنامه های صبح چهارشنبه ايران


روزنامه جمهوری اسلامی: تنها کالايی که پس از انقلاب کاهش قيمت داشته مواد مخدر است.
روزنامه جمهوری اسلامی: تنها کالايی که پس از انقلاب کاهش قيمت داشته مواد مخدر است.

روزنامه همشهری خبر داده که «۲۰۰ هزار خانوار همچنان با قطع گاز مواجه اند.»


به نوشته اين روزنامه «با وجود اعلام مکرر حل مشکل تأمين گاز در کشور، هنوز گاز برخی مناطق در استان های شمال و شمال غرب کشور قطع است» و اين وضعيت باعث شد تا تعدادی از نمايندگان مجلس که حوزه های انتخابيه آنها با مشکل قطع گاز مواجه هستند در صحن علنی مجلس به دولت و وزارت نفت تذکر دهند.


همشهری به نقل از عبادالله قنبری سخنگوی شرکت ملی گاز نوشته « ميزان قطعی گاز کاهش يافته و از ۵۰۰ هزار خانواری که تا پيش از اين با قطع گاز مواجه بودند در حال حاضر ۲۰۰ هزار خانوار با قطع گاز مواجه هستند.»


روزنامه جمهوری اسلامی به نقل از استاندار مرکزی نوشته «تنها کالايی که پس از انقلاب کاهش قيمت داشته مواد مخدر است.»


به نوشته اين روزنامه عبدالله سهرابی استاندار مرکزی در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر اين استان گفته« خانواده ها مورد تهديد اين پديده شوم قرار دارند و در حال حاضر مواد مخدر آموزش و پرورش و دانش آموزان را تهديد می کند.»


جمهوری اسلامی نوشته که آقای سهرابی تایید کرده که«مواد مخدر پس از انقلاب تنها جنسی است که قيمت آن با کاهش روبرو شده است و اين امر نشان می دهد شبکه عظيمی پشت اين پديده شوم نهفته است.»


روزنامه اعتماد در گزارشی با عنوان«امتيازات اقتصادی برای بسيج » خبر داده که «طرح برخورداری نيروهای بسيج از برخی امتيازات ويژه مانند سپردن پيمانکاری های پروژه های ملی بدون شرکت در مناقصات باعث بروز برخی اعتراض ها از سوی چند نماينده مجلس شده است.


به نوشته اين روزنامه«در جلسه علنی ديروز مجلس طرحی در دستور کار قرار گرفت که براساس آن دستگاه های دولتی «موظف می شوند» برخی از پروژه ها را به بسيج سازندگی بسپارند. اختصاص رديف ويژه بودجه، شرکت در پروژه های ملی و توسعه مادی کشور،و اولويت استخدام نيروهای جديد برای بسيجيان از جمله مواردی است کخ به اعتقاد نمايندگان امتيازاتی است که با تصويب اين طرح به بسيج سپرده می شود.


روزنامه آفتاب يزد اظهارات ریيس مرکز پژوهش های مجلس در مورد لايحه بودجه سال ۸۷ را مورد توجه قرار داده و به نقل از وی نوشته«اجابت درخواست احمدی نژاد تصويب چشم بسته بودجه است.»


به نوشته اين روزنامه احمد توکلی با اشاره به اين که بودجه نقش تعيين کننده ای در توزيع ثروت و قدرت در کشور بازی می کند تاکيد کرده که لايحه بودجه بدون اصلاح ، قابل تصويب نيست.


آفتاب يزد نوشته «لايحه پيشنهادی چنان تنظيم شده است که مکررا اصول ۵۲، ۵۳ و ۵۵ قانون اساسی (اصول ناظر بر بودجه و امور مالی کشور) درآن نقض شده است، و ازجمله«بودجه شرکت های دولتی و بانک ها برای تصويب به مجلس تقديم نشده»،«تصويب جداول تفصيلی منابع و مصارف و تعيين هدف های قانونی آنها از مجلس سلب و به دولت واگذار شده» و همچنين«اختيار تعيين ارتباط مالی و حقوقی بين دولت و شرکت های ملی وزارت نفت از مجلس سلب و به دولت سپرده شده است.»


روزنامه همبستگی از تغيير فرمانده قرار گاه خاتم انبيا سپاه پاسداران خبر داده است. به نوشته اين روزنامه،محمد علی جعفری، فرمانده کل سپاه طی حکمی رستم قاسمی را به عنوان مسوول جديد قرارگاه سازندگی خاتمالانبياء سپاه منصوب کرده است.


قاسمی که خود از فرماندهان ارشد سپاه است، پيش از اين به عنوان مسئول قرارگاه سازندگی نوح وابسته به نيروی دريايی سپاه فعاليت می کرد و در طرح های مهمی در منطقه پارس جنوبی نقش داشته است.


همبستگی همچنين نوشته قرارگاه خاتم الانبياء يکی از بزرگترين و مهمترين تشکيلات اقتصادی در کشور است که ده ها طرح مهم و استراتژيک در بخش نفت و گاز، حمل و نقل، بنادر و تونل را در دست اجرا دارد و تاکنون بيش از ۱۵۰۰ پروژه در سراسر کشور را اجرا کرده است.


روزنامه ايران ارگان رسمی دولت در يادداشتی با عنوان«مديريت پس از بحران سرما» پيش بينی کرده که مشکلات به وجود آمده از سرما در توليد محصولات کشاورزی سال بعد مشکلاتی را ايجاد خواهد کرد.


اين روزنامه نوشته « ۱۰ روز پيش که موج سرما وارد ايران شد وضعيت از حالت عادی خارج شد. جاده ها بسته و مراکز آموزشی، اداری و دانشگاهی به تعطيلی اجباری رفتند. کارخانه ها به واسطه سرما و کاهش افت فشار گاز در حالت نيمه تعطيل قرار گرفتند و فعاليت بخش کشاورزی تقريباً مختل شد و عوارض سرمای ۱۰ روز گذشته برای اقتصاد ايران بسيار حائز اهميت است.»


ارگان رسمی دولت، با اشاره به اينکه بخش کشاورزی به دليل سرمای شديد و بارش زياد دچار خسارت شده، از کمبود برخی محصولات کشاورزی چون سيب زمينی و پياز در آينده خبر داده و نوشته« بخشی از ميوه ها که در انبارها ذخيره شده بود تا هنگام اوج مصرف به بازار عرضه گردد، دچار سرمازدگی شده و احتمالاً در ايام شب عيد عرضه ميوه هايی چون پرتقال، نارنگی و سيب با کمبود روبه رو می شود.»




XS
SM
MD
LG