لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۴:۵۲

بررسی روزنامه های صبح يکشنبه ايران


روزنامه اعتماد از پاسخ خشمگينانه به سينماگران معترض خبر داده است.
روزنامه اعتماد از پاسخ خشمگينانه به سينماگران معترض خبر داده است.

روزنامه کيهان حمله تند رييس ستاد کل نيروهای مسلح به مجلس ششم و دوره اصلاحات را منعکس کرده و از قول سرلشکر فيروز آبادی نوشته«آمريکا به عده ای مرعوب و فريفته غرب که به رهبری نظام نامه نوشتند که با بوش بسازند، در مجلس تحصن کردند و در دانشگاه به نفع آمريکا شعار دادند، اميد بسته است.


به نوشته اين روزنامه، رييس ستاد کل نيروهای مسلح تاکيد کرده که مجلس بعدی بايد هم جهت با دولت آقای احمدی نژاد باشد و نبايد اجازه داد که کسانی که که آمريکا به آنها دل بسته و آنها دلبسته آمريکا هستند اجازه داد تا در کرسی مجلس شورای اسلامی تکيه زنند و دوباره آن کنند که درگذشته انجام داده اند.


اظهار تند اين مقام ارشد نظامی در آستانه انتخابات بر عليه اصلاح طلبان در حالی بيان می شود که اصلاح طلبان هرگونه ارتباط با امريکا را رد کرده اند.


اظهارات متفاوت شورای نگهبان و وزارت کشور


روزنامه خراسان از اظهارات متفاوت وزارت کشور و شورای نگهبان درباره زمان اعلام نتايج بررسی هيئت های نظارت خبر داده است.


به نوشته اين روزنامه، آخرين مهلت بررسی صلاحيت و رسيدگی به شکايت داوطلبان انتخابات مجلس هشتم در هيئت های نظارت شورای نگهبان روز گذشته به پايان رسيد و فرمانداری های سراسر کشور نيز طبق قانون موظف اند امروز نتايج بررسی های هيئت های نظارت بر انتخابات را به داوطلبان نمايندگی مجلس هشتم اعلام کنند.


خراسان در عين حال نوشته اما وزير کشور اعلام کرده که نتايج بررسی های هيئت های نظارت برانتخابات مجلس هشتم امروز يک شنبه به فرمانداری ها اعلام می شود و هنوز هيچ نتيجه ای از تاييد افراد رد صلاحيت شده ندارد.


بورقانی در گذشت


روزنامه آفتاب يزد از مرگ احمد بورقانی خبر داده است. به نوشته اين روزنامه وی که نماينده تهران در مجلس ششم، ديروز براثر سکته قلبی درگذشت.


آقای بورقانی در انتخابات ۲۹ بهمن ماه ۷۸ با کسب بيش از يک ميليون و يکصد و سی هزار رای به عنوان نهمين منتخب از ليست سی نماينده منتخب مردم تهران به مجلس راه يافت..


وی در دوره اول رياست جمهوری خاتمی معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد را بر عهده داشت که برخی از آن بقه عنوان دوران طلای مطبوعات در سال های پس از انقلاب ياد می کنند و در نهايت تحت فشار قوه قضاييه و توقيف مطبوعات از سمت خود استعفا داد.


پاسخ به سینماگران معترض


روزنامه اعتماد از پاسخ خشمگينانه به سينماگران معترض خبر داده است.


به نوشته اين روزنامه «پس از اعتراض مکتوب ۴۵ سينماگر به سياست های فرهنگی و سينمايی کشور و حذف چند فيلم از جشنواره در هفته گذشته و اعلام حمايت تعدادی از چهره های مطرح سينمايی از جمله بهرام بيضايی، داريوش مهرجويی و رخشان بنی اعتماد از اين نامه، ديروز جمال شورجه يکی از اعضای مهم هيات انتخاب فيلم های ايرانی بيست و ششمين جشنواره فيلم فجر در نامه ای سرگشاده به اين اعتراض ها پاسخ داد.


اعتماد نوشته«مهمترين ويژگی اين نامه در اين نکته است که نشان می دهد تعارضات و تناقضات فروخفته در سينمای ايران و تضادی که ميان تلقی سينماگران و توقعات سياستگذاران دولتی وجود دارد، ديگر قابل انکار نيست،و نامه آقای شورجه حاکی از نگاه به شدت بدبينانه يی است که نسبت به بدنه سينما وجود دارد.


«طرح نوروزی» نیروی انتظامی


روزنامه همشهری، به نقل از فرمانده نيروی انتظامی نوشته که نيروی انتظامی خود را برای «طرح نوروزی» آماده می کند.


به نوشته اين روزنامه اسماعيل احمدی مقدم همچنين از«تقويت واحدهای مرزبانی و همکاری در فعاليتهای مشترک مرزی با کشورهای همجوار برای جلوگيری از تحرکات سوء امنيتی» خبر داده و گفته است«در اين رابطه در سطوح خوب هيات هايی را مرتب به کشورهای ديگر اعزام ميکند،و با تقويت مرزبانی و قرارگاههای مرزی وضع روبه بهبود است.»


«واردات بدون مجوز دولت»


روزنامه آفتاب يزد خبر داده که الياس نادران يکی از اعضای فراکسيون اکثريت مجلس نيز خواستار پاسخگويی دولت در مورد ۱ ميليارد و ۳۰۰ ميليون دلاری واردات بدون مجوز از سوی دولت شده است.


اين روزنامه نوشت که اظهارات الياس نادران در مورد پيگيری اين موضوع پس از آن اعلا م شد که يک سايت وابسته به احمد توکلی رييس مرکز پژوهش های مجلس اقدام فاقد مجوز دولت را افشا کرد و مشخص شد که با دستور رييس جمهوری اسلامی، وزارت نفت از ابتدای سال تاکنون مبادرت به واردات بنزين به ميزان ۵۵ درصد بيش از مجوزهای صادره از سوی مجلس کرده است.


XS
SM
MD
LG