لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۲۰:۰۰

بررسی روزنامه های صبح سه شنبه ايران


روزنامه همشهری خبر داده که عرضه بنزين آزاد با قيمت ۴۰۰ تومان در هرليتر همچنان ادامه خواد يافت.
روزنامه همشهری خبر داده که عرضه بنزين آزاد با قيمت ۴۰۰ تومان در هرليتر همچنان ادامه خواد يافت.

روزنامه اعتماد ملی از برخورد جديد نيروی انتظامی با مردم و بازرسی ساک های خريد توسط گشت ارشاد خبر داده است.


به نوشته اين روزنامه، شهروندان تهرانی اخيرا در ميدان هفتم تير پايتخت برخورد جديدی را از برخی ماموران گشت های ارشاد ديده ند، و برخی از زنانی که وارد مراکز خريد و يا فروشگاه های منطقه می شدند پس از خروج بايد محتويات کيسه خريد خود را به ماموران پليس زن که مقابل اين مراکز ايستاده بودند، نشان می دادند تا کنترل شوند.


اعتماد ملی اين اقدام ماموران نيروی انتظامی را بی سابقه توصيف کرده و نوشته که اين زنان مجبور شده اند «پس از آنکه هر تکه لباسشان توسط يکی از ماموران پليس زن مقابل چشم های رهگذران از کيسه خارج می شد در مورد مدل و شکل لباس ها توضيح دهند.»


اين روزنامه نوشته «رييس مرکز اطلاع رسانی نيروی انتظامی تهران بزرگ ابتدا از شنيدن اين خبر تعجب و آن را به شدت تکذيب کرد، اما پس از شنيدن جزئيات مشاهدات خبرنگار گروه جامعه، آن را تخلف آشکار ماموران گشت ارشاد و وظيفه آنها را صرفا تذکر دانسته است.»


کاهش مبادلات تجاری با اروپا


روزنامه آفتاب يزد کاهش مبادلات تجاری ميان ايران و اتحاديه اروپا را مورد توجه قرار داده و نوشته که در سال ۲۰۰۷ اين مبادلات ۷ درصد کاهش داشته است.


به نوشته اين روزنامه، حجم کل واردات اتحاديه اروپا از ايران در سال ۲۰۰۷ با ۴ درصد کاهش نسبت به سال قبل از آن به ۱۳.۹ ميليارد يورو رسيده که نسبت به واردات سال ۲۰۰۶ اين اتحاديه از ايران که ۱۴.۴ ميليارد يورو بود نزديک ۵۰۰ ميليون دلار کاهش داشته است.


آفتاب يزد همچنين نوشته که صادرات کشورهای عضو اتحاديه اروپا به ايران در سال ۲۰۰۷ نيز با کاهش ۱۱ درصدی نسبت به سال قبل از آن مواجه بوده و از ۱۱.۳ ميليارد يورو در سال ۲۰۰۶ به ۱۰.۱ ميليارد يورو در سال ۲۰۰۷ رسيد که کاهش بيش از ۱ ميليارد و ۲۰۰ مليون يورويی را نشان می دهد.


عرضه بنزين آزاد با قيمت ۴۰۰ تومان


روزنامه همشهری خبر داده که عرضه بنزين آزاد با قيمت ۴۰۰ تومان در هرليتر همچنان ادامه خواد يافت.


اين روزنامه به نقل از غلامحسين نوذری نوشته که علاوه بر بنزين آزاد ليتر ۴۰۰ تومانی، سهميه بندی بنزين با شرايط فعلی ادامه پيدا خواهد کرد و سهميه خودروهای عمومی و شخصی تغييری نخواهد کرد و قيمت بنزين سهميهای نيز همان ۱۰۰ تومان باقی می ماند.


به نوشته همشهری، وزير نفت ميانگين مصرف بنزين از زمان سهميهبندی تا پيش از عرضه بنزين آزاد را روزانه ۶۰ميليون و ۶۰۰ هزار بشکه اعلام کرده و گفته«از ابتدای امسال و با عرضه بنزين آزاد، ميزان مصرف به روزانه ۶۹ ميليون ليترافزايش يافته است.»


حکم زندان برای زینب پیغمبرزاده


روزنامه کارگزاران، از صدور حکم زندان برای يکی ديگر از فعالان کمپين تغيير برای برابری خبر داده است.


به نوشته اين روزنامه، زينب پيغمبرزاده دانشجو رشته جامعه شناسی دانشگاه تهران، و از فعالان حقوق زنان در ايران به دو سال حبس نعليقی محکوم شده است.


کارگزاران در خبری ديگر از صدور حکم شش ماه زندان تعزيری برای اميد عباسقلی نژاد خبر داده و نوشته«پرونده وی به شعبه اجرای احکام دادگاه انقلاب آمل ارسال شده است.»


کارکنان کنسولگری ايران در بصره آزاد شدند


روزنامه ايران، ارگان رسمی دولت نوشته «کارکنان کنسولگری ايران در بصره آزاد شده اند.»


به نوشته اين روزنامه «کارکنان کنسولگری ايران در بصره که در جنوب بغداد توسط نيروهای امريکايی بازداشت شده بودند، صبح ديروز آزاد شدند.»


روزنامه ايران اين افراد را«عليرضا رمضانی راد و مجيد روغنی و کارمند کنسولگری ايران در بصره» معرفی کرده و نوشته « نيروهای آمريکايی بعد از بازجويی از کارکنان کنسولگری ايران آنان را در اختيار نيروهای امنيتی عراق قرار دادند و آنها در نهايت دو روز پس از بازداشت آزاد شدند.»


اين روزنامه در عين حال محل بازداشت اين افراد را در حوالی بغداد ذکر کرده، و ادعا کرده که اين افراد از بصره برای زيارت به بغداد رفته و قصد داشتند به کربلا بروند.


«نشريات اجاره ای»


روزنامه کيهان از قول يک مقام وزارت ارشاد اسلامی از تشدديد برخورد با مطبوعات خبر داده است.


اين روزنامه به نقل از «محمد پرويزی» مديرکل مطبوعات و خبرگزاری های داخلی وزارت ارشاد نوشته اين وزارتخانه در حال شناسايی مطبوعاتی است که وی از آنان با عنوان«نشريات اجاره ای» نامبرده است.


مديرکل مطبوعات داخلی گفته که تشديد برخورد با اين نشريات به منظور«کمک به ارتقای جايگاه مطبوعات سراسری و محلی» صورت می گيرد.




XS
SM
MD
LG