لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۲:۲۲

بررسی روزنامه های صبح چهارشنبه ايران


روزنامه همشهری خبر داده که سرنوشت بنزين در سال آينده به صحن علنی مجلس کشيده شده است.
روزنامه همشهری خبر داده که سرنوشت بنزين در سال آينده به صحن علنی مجلس کشيده شده است.

روزنامه اعتماد ملی، خبر داد که وزير جهاد کشاورزی به طور رسمی نتيجه بی سابقه واردات بيرويه را پذيرفته است.


به نوشته اين روزنامه، «اثر واردات گسترده انواع محصولات کشاورزی و دامپروری طی دو سال اخير در حال نمايان شدن است.»


این روزنامه می افزاید که مدتها است که توليدکنندگان از بی توجهی دولت نسبت به توليد داخل می گويند و اعتراض می کنند اما اين اعتراضات، نه تنها ثمری برای آنان نداشته بلکه برعکس به روند روبه رشد واردات نيز منجر شده است.


روزنامه اعتماد ملی نوشته محمدرضا اسکندری، ديروز، در ابتدای جلسه مطبوعاتی خود با خبرنگاران تنها از صادرات ۲.۳ ميليارد دلاری اين بخش در فاصله زمانی مذکور سخن گفت اما پس از اصرار حاضران مبنی بر اعلام آمار واردات با کمی درنگ آن را نزديک به ۴ ميليارد دلار عنوان کرد.


اين روزنامه نوشته که بر اساس اعلام ديروز، وزير جهاد کشاورزی، تراز بازرگانی کشاورزی طی ۹ ماهه اول امسال در اين بخش به رقم بی سابقه منفی يک ميليارد و ۷۰۰ ميليون دلار رسيده است.


رد صلاحیت کاندیداهای اصلاح طلب


روزنامه آفتاب يزد خبر داده که با رد صلاحيت اکثر کاندیداهای اصلاح طلب، آنها تنها امکان رقابت در ۳۱ کـرسـی از ۲۹۰ کرسی مجلس هشتم را دارند.


به نوشته اين روزنامه، هـمـزمان با رکود و سـکـوت رسـانـه هـای اصلاح طلب، محمدعلی ابطحی يکی از نزديکان رييس جمهوری سابق ايران، با اشاره به برگزاری جلسه اصلاح طلبان با محمد خاتمی اعلام کرده که در اين جلسه گزارشی از رد صلاحيت ۱۸۰ نفر ديگر از کانداهای اصلاح طلب ارایه شده است.


آفتاب يزد به نقل از اقای ابطحی نوشته «از ۹۰۹ نفر اصلاح طلب شناخته شدهای که در سراسر کشور ثبت نام کرده اند، ۱۳۸ نفر اصلاح طلب تا کنون صلاحيتشان مورد تاييد قرار گرفته که اين ۱۳۸ نفر مـربـوط بـه ۳۱ کـرسـی هـسـتند.»


نشست مشترک احمدی نژاد و قاليباف


روزنامه جمهوری اسلامی در خبری از جزیيات نشست مشترک احمدی نژاد و قاليباف خبر داده و نوشته «اين جلسه در حالی يک شنبه شب پس از مدت ها برگزار شد که اختلافات دولت و شهرداری مخصوصا برخی سخت گيری های دولت به شهرداری در مسير پرداخت کمک های مالی باعث ايجاد مشکلاتی جدی در روند مديريت شهر تهران شده است.»


به نوشته اين روزنامه «نشست مشترک قاليباف و احمدی نژاد که با حضور چمران و رييس ستاد تبصره ۱۳ در دفتر کار احمدی نژاد برگزار شد عملا به جلسه ای برای مباحثه رئيس جمهور و شهردار تهران تبديل شد.»


جمهوری اسلامی نوشته که«شهردار تهران در اين جلسه مصرانه از امتناع دولت در پرداخت کمک ها و بودجه های مصوب متروی تهران و همچنين عدم حمايت ریيس جمهوری از رشد و توسعه مترو گلايه کرده، برخی اقدامات دستگاه ها و مقامات دولتی در زمينه اعتبارات مترو را « سنگ اندازی سياسی » خوانده و مورد انتقاد قرار داده است.


اين روزنامه در عين حال نوشته که احمدی نژاد در اين جلسه همچنان بر اجرای پروژه مونوريل که با مخالفت گسترده کارشناسان مواجه شده اصرار کرده است.


«کم توجهی به خبر پرتاب راکت ماهواره»


روزنامه ايران، ارگان رسمی دولت در يادداشتی که نويسنده آن وزير ارشاد اسلامی است، روزنامه های منتقد دولت را به خاطر کم توجهی به خبر پرتاب راکت ماهواره بر مورد نکوهش قرار داده است.


محمد حسين صفارهرندی در اين يادداشت، با اشاره به اين که نمايش دو روز پيش چيزی شبيه «فيل هوا کردن»بود، نوشته«خبری ارزش آن از فيل هوا کردن کمتر نيست، چگونه نتوانست جايی در صفحات نخست برخی از روزنامه های ديروز کشور پيدا کند، جای تأمل دارد.»


برکناری رییس دانشگاه تهران


روزنامه تهران امروز، به نقل از«ديروز منابع آگاه در دانشگاه تهران» از برکنار شدن عباسعلی عميدزنجانی از رياست دانشگاه تهران خبر داده است.


به نوشته اين روزنامه، همين منابع گفته اند که فرهاد رهبر رييس سابق سازمان مديريت و برنامه ريزی کشور به رياست دانشگاه تهران منصوب شده است.تهران امروز با اشاره به سابقه دوساله عميد زنجانی در رياست دانشگاه تهران از قول وی نوشته که از اين تغيير و تحول استقبال می کند.


«سرنوشت بنزین در مجلس»


روزنامه همشهری خبر داده که سرنوشت بنزين در سال آينده به صحن علنی مجلس کشيده شده است.


به نوشته اين روزنامه، مرتضی تمدن، عضو کميسيون تلفيق، درباره تصميم اين کميسيون درخصوص تعيين قيمت و نحوه توزيع بنزين در سال آينده گفته که« پس از مذاکرات مفصل در اين زمينه يک پيشنهاد از سوی يکی از نمايندگان مبنی بر عرضه بنزين با قيمت ۲۵۰ تومان بدون سهميه بندی مطرح شد که به تصويب نرسيد و تصميم گيری در اين زمينه به دليل عدم ارائه پيشنهاد ديگر از سوی نمايندگان به جلسه علنی مجلس موکول شد».همشهری به نقل از آقای تمدن نوشته«ممکن است روال سال ۸۶ برای عرضه و قيمت بنزين در سال آينده نيز ادامه يابد.»



XS
SM
MD
LG