لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۷:۲۳

ابهام در پناهندگی جودوکای ملی پوش ايرانی


در فاصله کمتر از يک ماه و نيم تا رقابت های قهرمانی جودوی جهان در ژاپن رسانه های داخلی در مورد پناهندگی وحيد سرلک به کشور هلند از سوی بعضی سايت ها واکنش نشان دادند و با رد آن بر ابهام ها افزودند.

رقابت‌های جودوی قهرمانی جهان در روزهای هجدهم تا بيست و دوم شهريور در توکيو برگزار خواهد شد و تيم ملی ايران اردويی دو هفته‌ای را در کمپ آموزشی فدراسيون جهانی در فرانسه پشت سر خواهد گذاشت.

ابتدا يکی از سايت های داخل ایران گزارش داد: يکی از رزمی کاران مطرح ايرانی مدتی است به عنوان نگهبان در يکی از کافه های کشور هلند مشغول به کار است.

خبرگزاری فارس روز جمعه عنوان کرد: « با رد خبر پناهندگی، وحيد سرلک با نام ايران در مسابقات جودوی يوروکاپ هامبورگ شرکت می ‌کند.»

به نوشته اين خبرگزاری وحيد سرلک که اکنون با تيم آخن آلمان برای حضور در بوندس ليگا تمرين می کند، شايعه پناهندگی خود را تکذيب کرد و گفت: «نمی ‌دانم اين خبر را چه کسانی مطرح کرده اند. اصلاً هلند نيستم که بخواهم پناهنده شوم. نمی دانم چرا برخی نمی خواهند جودو آرامش داشته باشد. در آلمان مشغول تمرين هستم تا هم برای تيم باشگاهی خود در اينجا مبارزات خوبی به نمايش بگذرام و هم برای مسابقات جهانی آماده شوم.»

آن چه بر ابهام اين خبر می افزايد بازتاب تکذيب در خبرگزاری مهر با يک نوشته و محتوی است که به نظر می آيد به صورت يک اطلاعيه به خبرگزاريها ارسال شده است و نه با گفت و گو با وحيد سرلک که در صورت عادی بودن شرايط تماس با او کار دشواری نيست و نمی تواند نگارشی يکسان داشته باشد.

در اين دو خبرگزاری از ربان سرلک آمده است: با مربيان تيم ملی به خصوص حاج يوسف زاده سرمربی تيم ملی در تماس هستم. به ايشان اعلام کردم به دليل قرارداد با تيم آخن آلمان نمی توانم به تهران بيايم.

سرمربی تيم ملی هم موافقت کرد تا در اردوی فرانسه به تيم ملحق شوم و همانجا ديدار انتخابی خود را برگزار کنم.

خبرگزاری مهر در پايان يادآور شده است: حضور طولانی مدت سرلک در اروپا و غيبت وی در مسابقات انتخابی تيم ملی جودو باعث شده بود تا شايعه پناهندگی وی در هلند مطرح شود. او برای رسيدن به آمادگی از سوی فدراسيون جودو رهسپار آمستردام شد و به تهران بازنگشت. در خبرها آمده بود که او با عقد قرارداد با تيم آخن آلمان به رقابت های بوندسليگا پيوسته است.


عليرضا امينی، رييس فدراسيون جودو در اين مورد به خبرگزاری فارس گفت: « اصلاً درباره ماندن در هلند و عدم بازگشت سرلک خبر ندارم و چيزی هم در اين زمينه نشنيده‌ام. بالاخره اين همه ورزشکار پناهنده شده اند؛ مگر فدراسيون مقصر است يا ما خواسته ايم که چنين اتفاقی بيافتد.»

او افزود: «ما او را به آلمان نفرستاده ايم و خودش با اين باشگاه وارد مذاکره شده و با آنها تمرين می کند.»
XS
SM
MD
LG