لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۸:۵۵

چرا وحيد سرلک به ايران برنمی گردد


وحيد سرلک
وحيد سرلک
مسابقات جهانی جودو به ميزبانی توکيو در شرايطی آغاز شده است که در فهرست تيم ملی ايران، نامی از وحيد سرلک موفق ترين عضو تيم ملی در مسابقات جهانی ۲۰۰۹ هلند، ديده نمی شود.

رقابت های سال ۲۰۱۰ برای ايران، پنجشنبه با شکست ضربه فنی (ايپون) محمدرضا رودکی مقابل ديميتری استرخوف از روسيه آغاز شد. فردا محمد جمالی ديگر نماينده ايران دردوراول ۸۱ کيلو به مصاف حريف آرژانتينی خواهد رفت.

وحيد سرلک پيش از اين در توجيه غيبت های مکررش از اردوها و مسابقات ملی به خبرگزاری فارس گفته بود: «مسابقات جهانی برايم در اولويت قرار دارد و به جای تمام اين رويدادهای کم اهميت، با تمام قوا آماده حضور در مسابقات جهانی خواهم شد.»

به رغم اين اظهارات، او در مسابقات جهانی نيز غيبت کرد و طبق گفته رئيس فدراسيون جودو، احتمال حضورش در بازی های آسيايی نيز ناچيز است.

در تعطيلات نوروزی امسال اعلام شد وحيد سرلک با انعقاد قراردادی به باشگاه المپيک روتردام پيوسته است. در آن مقطع گفته شد که سرلک به اتفاق ون تيچلت قهرمان بلژيکی جهان، اين تيم را در فصل جاری يوروليگ همراهی خواهند کرد. او مدتی بعد به ايران برگشت تا مجدداً برای حضور در ليگ هلند، به اين کشور برگردد اما اين بار، رواديد هلند برای او صادر نشد. مدتی بعد، سرلک به آلمان رفت.

او هنوز به ايران بازنگشته و پس از هلند، راهی آلمان شده است. طی اين مدت، نام سرلک برای حضور در رويدادهای مختلف بين المللی به شرح زير، اعلام شده است اما هر بار از همراهی تيم ملی يا حضور در مسابقات، سرباز زده است.

*ارديبهشت - مسابقات گزينشی المپيک در تونس
*خرداد - مسابقات گزينشی المپيک در اسپانيا
* تير - مسابقات جايزه بزرگ در روسيه
*شهريور - اردوی تيم ملی در کمپ فرانسه
*شهريور – مسابقات جهانی در توکيو

جالب اينجاست که در پی هر غيبت، اعلام شده او در مسابقات بعدی به ايران برمی گردد و تيم ملی را همراهی می کند.

اين هفته اعلام شد که او در رقابت های انتخابی بازی های آسيايی گوانگ ژو هم شرکت نمی کند و به اين ترتيب، بخت حضور در بازی های آسيايی ۲۰۱۰ را هم از دست خواهد داد.

سرلک در گفتگو با خبرگزاری های داخلی، با تاکيد بر اين که اقامت با پناهندگی متفاوت است، پناهندگی اش را تکذيب کرده و علت عدم بازگشتش به ايران را تلاش برای اخذ اقامت در آلمان عنوان کرده است. او در عين حال، جزئيات نحوه گرفتن اقامت و اين که با چه سوابقی برای گرفتن اقامت آلمان، حائزالشرايط شناخته شده را اعلام نکرده است.

اين در حالی است که يکسال نيز از آخرين حضور سرلک در ترکيب تيم ملی می گذرد.
با غيبت او در مسابقات گزينشی المپيک، رقابت های جهانی و بازی های آسيايی، همچنين کلی گويی هايش در گفتگو با رسانه های داخلی، به نظر نمی رسد اين ورزشکار تمايلی برای همراهی تيم ملی در رقابت های اتی داشته باشد.

عليرضا امينی رئيس فدراسيون جودوی ايران، ماه قبل به خبرگزاری فارس گفت: «سرلک را به هلند فرستاديم تا با يکی از باشگاه ها تمرين کند اما چند وقتی است که قراردادش تمام شده و به آلمان رفته. بالاخره اين همه ورزشکار پناهنده شده اند؛ مگر فدراسيون مقصر است يا ما خواسته ايم که چنين اتفاقی بيافتد!»

امينی در شرايطی از وضعيت سرلک اظهار بی اطلاعی می کند که اين ورزشکار، بدون کسب رضايتنامه از فدراسيون جودو نمی توانست راهی ليگ های خارجی شود.

--------------------------------------------------------------------------------------------
دیدگاه‌های مطرح شده در این مقاله الزاماً بازتاب نظرات رادیو فردا نیست
.
XS
SM
MD
LG