لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۲:۵۴

«جلوگيری از انتشار روزنامه اعتماد ملی»


یکی از آخرین شماره های اعتماد ملی
یکی از آخرین شماره های اعتماد ملی
سحام نيوز، پايگاه اطلاع رسانی حزب اعتماد ملی اعلام کرد که نمايندگان دادستان تهران و وزارت ارشاد شب سه شنبه به محل انتشار روزنامه اعتماد ملی رفتند تا از چاپ بيانيه مهدی کروبی که در آن دولت برآمده از روند انتخابات رياست جمهوری را نامشروع خوانده، جلوگيری کنند.

سحام نیوز می نویسد که این نمایندگان خواستار سانسور و عدم چاپ این بیانیه در روزنامه شدند.

این سایت می افزاید که پافشاری کروبی به انتشار بیانیه علی رغم خواست دادستانی باعث عدم انتشار روزنامه شد. به این ترتیب امروز روزنامه اعتماد ملی منتشر نمی شود.

مهدی کروبی روز سه شنبه در بيانيه ای گفت: دولت برآمده از روند برگزاری انتخابات را دارای مشروعيت و مقبوليت نمی داند.

مهدی کروبی، يکی از نامزدهای اصلاح طلب در انتخابات رياست جمهوری، در بيانيه خود خطاب به مردم تصريح کرده است:«با ساز و کاری که قبل از انتخابات و توسط دولت و شورای نگهبان و برخی نهادهای عمومی انجام شده و نيز نحوه اجرای انتخابات و دخالت های دولت و نمايش شکايت پذيری و بازشماری آرای شورای نگهبان و وقايع بعد از آن را عاملی در جهت باطل بودن انتخابات می دانم و بر همين اساس دولت برآمده از آن را دارای مشروعيت و مقبوليت نمی دانم و در هيچ برنامه ای از جمله تنفيذ و تحليف آن شرکت نخواهم کرد.»

مهدی کروبی در توضيح دلايل خود برای نامزدی انتخابات رياست جمهوری گفته است: « ما برای تغيير آمده بوديم،گرچه نيروهای غيبی و ظاهری مانع از تغيير در قوه مجريه شدند. با اين همه فراتر از اين تغييری در شرايط کشور و روحيات جامعه و آگاهی مردم بيش از آنچه تصور می شد، صورت گرفت و اذعان می کنم که اين تغيير به مراتب فراتر از تصميم من بود».

مهدی کروبی گفته است: «با چکمه و باتوم به جان و مال مردم هجوم بردند، صدها نفر سازماندهی شده به خوابگاه دانشجويان حمله کردند و قلب دختر جوان را با گلوله شکافتند و از پشت بام مسجد با يونيفرم مردم را به گلوله بستند و صدها نفر را در خانه و خيابان دستگير کردند و تا سر حد مرگ کتک زدند و چه زشتی هايی که در کلام در حق آنها روا داشتند.»

اعلام نتيجه انتخابات رياست جمهوری توسط وزارت کشور در ۲۳ خردادماه به تظاهرات صدها هزار نفر در خيابان های تهران و برخی از شهرهای ايران منجر شد و تا کنون کشته شدن حداقل ۲۰ نفر در جريان درگيری ها با پليس تاييد شده است.
XS
SM
MD
LG