لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۶:۰۸

کروبی: اگر خمینی زنده بود نتایج انتخابات را باطل اعلام می کرد


مهدی کروبی
مهدی کروبی
مهدی کروبی، دبیرکل حزب اعتماد ملی، در مصاحبه ای با يک روزنامه ايتاليايی گفت که اگر آيت الله خمينی، بنیانگذار جمهوری اسلامی، زنده بود، نتيجه انتخابات رياست جمهوری را باطل اعلام می کرد و خشونت های پس از انتخابات را محکوم می کرد.

مهدی کروبی در مصاحبه با روزنامه «لا استمپا» گفت: «آنچه که بلافاصله پس از انتخابات اتفاق افتاد يعنی دستگيری هزاران نفر از مخالفان، کشته شدن دهها نفر از مردم و اعمال خشونت ...يک کودتای واقعی بود.»

در پی اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری دهم و عدم قبول نتایج از سوی نامزدهای مطرح اصلاح‌طلب اعتراض‌های خیابانی روی داد که نیروهای امنیتی و انتظامی جمهوری اسلامی با به شدت آن را سرکوب کردند.

مهدی کروبی در پی دریافت گزارش‌هایی از اعمال شکنجه و تجاوز علیه بازداشت‌شدگان نامه‌ای به آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی، رئیس مجلس خبرگان، نوشت و خواستار بررسی این موضوع شد.

در پی آن حملات شدیدی از تریبون‌های رسمی و نهادهای نظامی علیه مهدی کروبی صورت گرفت و خواستار برخورد قضایی با وی شدند.

این نامزد اصلاح‌طلب انتخابات ریاست جمهوری دهم اخیرا با اشاره به موج دستگیری و پلمب دفاتر کمیته پی‌گیری امور بازداشت‌شدگان و حزب اعتماد ملی گفت: «متعجبم، نه از آن رو که چرا با مهدی کروبی چنین می‌کنند، بلکه از آن رو که چگونه عده‌ای متوهمانه تصور می‌کنند مهدی کروبی فرزند احمد با این بگیروببندها از میدان به در می‌رود و صدایش خفه می‌شود.»
XS
SM
MD
LG