لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۶:۱۶

آزادی برای شاهپور کاظمی، مرخصی برای بهزاد نبوی


نبوی (راست) و کاظمی
نبوی (راست) و کاظمی
شاهپور کاظمی، برادر زهرا رهنورد، که در نخستين روزهای پس از انتخابات بازداشت شده بود، روز پنجشنبه با قرار وثيقه از زندان اوين آزاد شد. بهزاد نبوی، عضو ارشد سازمان مجاهدين انقلاب اسلامی نيز پس از توديع وثيقه ۸۰۰ ميليون تومانی به مرخصی ۱۰ روزه رفت.

اقدام عليه امنيت ملی، از جمله اتهام‌های آقای کاظمی مطرح شده بود؛ وی با این اتهام بیش از پنج ماه را در زندان گذراند.

روزنامه دولتی ايران و خبرگزاری جمهوری اسلامی ايران، ايرنا، برادر همسر ميرحسين موسوی را به آن‌چه که «هدايت آشوب‌های اخير» می‌خواندند، متهم کرده‌اند.

سایت نوروز گزارش داده است که «پزشکان بيمارستان خاتم الانبيا به دليل فشارهای عصبی وارده بر نبوی به او اجازه مرخصی از بيمارستان ندادند. وی هم اکنون در بخش سی سی يو بيمارستان خاتم الانبيا بستری است و قرار است روز يکشنبه تحت عمل جراحی قلب قرار بگيرد.»
خانم رهنورد، همسر میرحسین موسوی، در مصاحبه‌ای هر گونه فعاليت سياسی و انتخاباتی برادر خود را تکذيب کرده بود. همچنین ادعا شده بود که بازداشت آقای کاظمی برای تحت فشار قرار دادن ميرحسين موسوی و همسرش زهرا رهنورد انجام شده است.

از سوی دیگر،‌بهزاد نبوی، عضو ارشد سازمان مجاهدين انقلاب اسلامی که پس از انتخابات بازداشت شد، با حکم دادگاه انقلاب به ۶ سال حبس تعزيری محکوم و پس از توديع وثيقه ۸۰۰ ميليون تومانی به مرخصی ۱۰ روزه رفت.

به گزارش خبرگزاری فارس، پس از محاکمه و صدور حکم در دادگاه بدوی به پنج سال حبس تعزيری به دليل اقدام عليه امنيت ملی و يکسال حبس تعزيری به خاطر فعاليت تبليغی عليه نظام محکوم شد.

بر اساس اين گزارش، پس از ابلاغ حکم نبوی توسط رئيس شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب، با مرخصی وی از زندان به مدت ۱۰ روز موافقت شد و اين فعال سياسی اصلاح طلب با توديع وثيقه ۸۰۰ ميليون تومانی به مرخصی رفت.

در همین حال سایت نوروز، وابسته به جبهه مشارکت، گزارش می‌دهد ميزان وثيقه تعيين شده برای آقای نبوی تاکنون بيش از وثيقه ساير بازداشت شدگان بوده است.

سایت نوروز همچنین گزارش داده است که «پزشکان بيمارستان خاتم الانبيا به دليل فشارهای عصبی وارده بر نبوی به او اجازه مرخصی از بيمارستان ندادند. وی هم اکنون در بخش سی سی يو بيمارستان خاتم الانبيا بستری است و قرار است روز يکشنبه تحت عمل جراحی قلب قرار بگيرد.»

بهزاد نبوی در دوران بازداشت خود، به دلیل بیماری تحت نظر ماموران امنیتی چند بار در بیمارستان بستری شده و مورد جراحی نیز قرار گرفته بود.
XS
SM
MD
LG