لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۱:۳۸

ترور «کندی» باز هم خبرساز شد


تحقيقات رسمی در مورد ترور رييس جمهوری آمريکا در سال های دهه ۶۰ ميلادی به اين نتيجه رسيد که فقط دو گلوله به سوی «جان اف کندی» شليک شده است.
تحقيقات رسمی در مورد ترور رييس جمهوری آمريکا در سال های دهه ۶۰ ميلادی به اين نتيجه رسيد که فقط دو گلوله به سوی «جان اف کندی» شليک شده است.

يکی از دانشمندان سابق «اف بی ای» و از اعضای تيم پژوهشگرانی که در مورد ترور جان اف کندی، رييس جمهوری اسبق آمريکا تحقيق کرده می گويد که احتمالا بيش از دو گلوله به سوی «جان اف کندی» شليک شده است.


تحقيقات انجام شده در مورد تکه های گلوله هايی که به «جان اف کندی» اصابت کردند، نشان می دهد که بر خلاف گزارش های رسمی سال های گذشته، بيش از دو گلوله به وی اصابت کرده است.


«ويليام توبين» از آزمايشگاه «اف بی ای»، می گويد که آزمايش های جديد شيميايی نشان می دهد که بيش از دو گلوله، رييس جمهوری ۴۶ ساله آمريکا را هدف قرار داده است.


تحقيقات رسمی در مورد ترور رييس جمهور آمريکا در سال های ۶۰ ميلادی به اين نتيجه رسيد که فقط دو گلوله به سوی «جان اف کندی» شليک شده است.


نتيجه گيری اين گزارش ها نشان داد که فقط يک تيرانداز در ترور رييس جمهور آمريکا شرکت داشت.


کميته رياست جمهوری که در مورد قتل آقای «کندی» تحقيق می کرد در سال ۱۹۶۴ اعلام کرد که «لی هاروی اسوالد» تنها کسی بوده که به آقای کندی تيراندازی کرده است. طبق اين گزارش ها سه گلوله به سوی وی شليک شده که دو گلوله به جان اف کندی اصابت کرده است.


کميته مجلس نمايندگان آمريکا بر خلاف کميته رياست جمهوری به اين نتيجه رسيد که احتمال دارد تيرانداز ديگری همراه «لی هاروی اسوالد» بوده ولی گلوله هايش به هدف اصابت نکرده است.


«جان اف کندی» رييس جمهوری دمکرات آمريکا در نوامبر سال ۱۹۶۳ در دالاس تگزاس ترور شد و به مدت بيش از چهار دهه بسياری از افراد به حدس و گمانه زنی درباره چگونگی و عوامل ترور وی پرداختند.


در دوره های مختلف، اين ترور به افراد و گروهای مختلف از جمله مافيا، صاحبان صنايع نظامی، کوبا و حتی دولت امريکا نسبت داده شده است.


«لی هاروی اسوالد» مدتی کمی بعد از ترور به عنوان متهم دستگير شد ولی وی نيز به دست فردی به نام « جک رابی» پيش از انجام محاکمه کشته شد.


«اوليور استون» کارگردان معروف هاليوود با ساختن فيلمی به نام «جی اف کی» در سال ۱۹۹۱ جانی تازه به نظريه هواداران تئوری توطئه قتل جان اف کندی بخشيد.


XS
SM
MD
LG