لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۱:۲۸

آيت‌الله خامنه‌ای به «اينستاگرم» پيوست


نختسین عکس علی خامنه ای در اینستاگرم
نختسین عکس علی خامنه ای در اینستاگرم
وب سايت آمریکایی «آتلانتيک» در گزارشی می نويسد آيت الله خامنه ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران، ممکن است علاقه خاصی به فناوری هسته ای داشته باشد ولی او هيچگاه به عنوان فردی علاقه‌مند به شبکه های اجتماعی و رسانه های جديد شهرت نداشته است.

به نوشته «آتلانتیک»، با اين همه رهبر هفتاد ساله ایران با موفقيت، حساب توئيتر خود را راه اندازی کرده‌است که در آن حدود سه هزار پيامک منتشر شده و حدود چهار هزار نفر نيز پيام های وی را دنبال کرده اند اما خود او صفحه توئيتر يا پيامهای ديگران را دنبال نمی کند. اخيرا نيز آيت الله خامنه ای به وب سايت «اينستاگرم» پيوسته است.

فيس بوک در اواخر فروردين ماه، سايت شراکت عکس اينستاگرم را به مبلغ يک ميليارد دلار خريداری کرد.

به نوشته اين سايت، «ديکتاتور مذهبی ايران» در يک هفته ای که از زمان پيوستن وی به اين شبکه اجتماعی می گذرد چهار عکس متفاوت خود را منتشر کرده است. تا جاييکه به اهداف تبليغاتی آن برمی گردد اين عکس ها بسيار کليشه ای و کسالت آور هستند. يکی از آنها در حال خواندن نماز، ديگری همراه تعدادی از مقامات حکومتی و ديگری هم در کنار جلدی از قرآن است.

«آتلانتيک» می افزايد سه سال پس از خفقان و مسدود کردن شبکه اينترنت به خاطر استفاده معترضان و مخالفان سياسی رژيم از شبکه های اجتماعی مثل توئيتر و فيس بوک ، همين رژيم و رهبر آن به شبکه توئيتر پيوسته و حتی عکسهای خود را در وب سايت اينستاگرام منتشر می کند.

به نوشته اين سايت آمريکايی، عکس اول آيت الله خامنه ای در «اينستاگرم» احتمالا در يک مناسبت مذهبی و شايد مربوط به ايام رمضان گرفته شده است. تمام تصاوير هيجان انگيزی که در صفحه آيت الله خامنه ای روی وب سايت اينستاگرم می بينيم از همين قبيل اند.
عکس دوم است که شايد کمی جالب تر باشد.

«آتلانتيک» درباره اين عکس می نويسد درسمت راست آيت الله خامنه ای محمود احمدی نژاد رييس جمهور ايران را می بينيم. دريک سال و اندی اخیر مناسبات اين دو «به شدت تيره شده است» و پس از اقدامات گسترده جناح وابسته به رهبر جمهوری اسلامی عليه احمدی نژاد و هواداران وی موقعيت اين جناح در نهادهای حکومتی تضعيف شده است. دوران دوم رياست جمهوری احمدی نژاد اوايل تابستان سال ۲۰۱۳ به پايان خواهد رسيد.

آتلانتيک در پايان می گويد البته اين به آن معنا نيست که اين دو هرگز در کنار يکديگر و زير يک سقف ديده نمی شوند ولی اين نکته جالب است که مديران تبليغاتی رهبر ايران دومين عکسی را که روی وب سايت «اينستاگرام» منتشر کرده اند آيت الله خامنه ای و رقيب سرسخت وی را در کنار يکديگر نشان می دهد. فردی هم که با عينک و در سمت چپ آيت الله خامنه ای ديده می شود احمد وحيد دستجردی مسئول امنيتی دفتر رهبری ايران است.
XS
SM
MD
LG